Támogasd 1%-kal a munkánkat!

"Bringázz a Suliba" - beindult a teszt-kampány!

A Magyar Kerékpárosklub - a héten tesztelt és ősszel elinduló - új kampánya a gyerekeket és rajtuk keresztül a szüleiket szeretné a fenntartható, környezetbarát közlekedésre ösztönözni. Ennek érdekében most egy hétig, június 6-12. között a Rákosmenti Waldorf Iskola diákjai reggelente bringavonattal járnak iskolába.

Klikk a galériáért! A kampány ősszel több iskolában is elindul, a cél egy mindenhol alkalmazható eszközkészlet kidolgozása, annak érdekében, hogy minél több szülő és gyerek választhassa a kerékpározást, az iskolába járásnak ezt a költséghatékony és környezetbarát módját – ismertette a sajtótájékoztatón a kampány célját Kovács Raymund alpolgármester és László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. 

Magyarországon eddig még nem volt olyan kampány, mely a szülőket és a gyerekeket közösen probálta volna a környezettudatos közlekedésre ösztönözni. Pedig a közlekedésben is, mint minden másban, a gyerekek a legnyitottabbak az új ötletek és megoldások befogadására. A Magyar Kerékpárosklub célja, hogy a szülők gondolkodását a gyerekek bevonása révén megváltoztassa - mondta el László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

A Bringázz a suliba! kampány keretében az általános iskolás gyerekek reggelente felnőtt kísérők által vezetett „bringavonatokhoz” csatlakozva tekernek el az iskolába. A minden reggel azonos útvonalat bejáró bringavonatokban az iskolások sorban egymás után kerékpároznak a sort egy-egy szülő vezeti, illetve zárja le. A konvoj tagjai a projekt arculatának megfelelő, figyelemfelkeltő pólót viselnek, és a biciklijükön kis zászló is jelzi a többi közlekedőnek, hogy ők a kampány keretében iskolába igyekvő gyerekek. A kampány indulását gondos előkészület előzte meg, melynek során a szülőket és a gyerekeket szakemberek megtanították a biztonságos és szabályos közlekedésre, az ismeretek elsajátítását az erre a célra készült speciális tankönyv is segítette. A Magyar Kerékpárosklub a program kidolgozójaként oktatást tartott a résztvevő iskolákban, valamint a szülők számára a kerékpáros közlekedést segítő tájékoztató anyagokat is biztosította. Az ősszel több iskolában is elinduló Bringázz a suliba! kampány arra kívánja felhívni a családok figyelmét, hogy az iskolába nem kell autóval járni, jól használható erre a kerékpár is. A projekt amellett, hogy az aktív, fenntartható közlekedést népszerűsíti, erősíti a helyi közösségeket, és jó hatással van a szülők és a gyerekek együttműködésére is.

A teljes galériát itt nézhetitek meg.

Sajtóvisszhang:

 

Támogatónk

A Bringázz a Suliba! kampányt a Magyar Telekom Nyrt. támogatja a "hello holnap" kezdeményezés keretében. www.helloholnap.hu