Facebook Instagram Youtube

Gödöllőn is elindult a kerékpáros közlekedés fejlesztése.

Gödöllőn is elindult a kerékpáros közlekedés fejlesztése.
2012.04.16
Cimkék: Érdeklődőknek
2011 szeptemberében kereste meg először Gödöllő önkormányzata a Magyar Kerékpárosklubot, felkérve bennünket egy előadás megtartására kerékpáros közlekedés témában. Megtartottuk, egy évi rendes lakossági fórum keretében. Már akkor érződött, hogy a város vezetése komolyan gondolkodik a város közlekedésének megreformálásán, a kerékpáros közlekedés fejlesztésén.

2011 szeptemberében kereste meg először Gödöllő önkormányzata a Magyar Kerékpárosklubot, felkérve bennünket egy előadás megtartására kerékpáros közlekedés témában. Megtartottuk, egy évi rendes lakossági fórum keretében. Már akkor érződött, hogy a város vezetése komolyan gondolkodik a város közlekedésének megreformálásán, a kerékpáros közlekedés fejlesztésén.

Találkozó találkozót követett, letettük javaslatainkat,  és elindult a munka. Helyi bringások létrehozták a helyi szervezetünket (http://kerekparosklub.hu/godollo), elindult egy helyi bringás blog (http://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu) , megkezdődött a szükséges tervezési munka, és elindult a kerékpározást népszerűsítő kommunikáció is.

Ez utóbbi első eseménye volt az április 14—én megtartott „első támaszavató tekerés”. Ennek keretében a város polgármesterével, Dr. Gémesi Györggyel közösen aláírtuk azt az együttműködési megállapodást, ami a jövőben keretet ad a közös célok érdekében szükséges feladatoknak.

A szombati felvonulás apropója tárolók átadása volt, jó volt látni, hogy a tároló itt már nem „csak” a bringák rögzítésére szolgál, hanem a kerékpáros közlekedés népszerűsítésre is. A város elkészítette a „Kerékpárosbarát város program” logóját, a tárolók tábláján már ez látszik, jó nagyban.

Az eseményről  beszámolók itt: http://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/2012/04/14/az_elso_tamaszavato_tekeres

http://lokalpatriotaklub.hu/hir/506-szezonnyito-bicajozas

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron