Gyakran Ismételt Kérdések (GY.I.K.) a kerékpáros biztosítással kapcsolatban

2018. november 15-től kötött új vagy meghosszabbított Kerékpárosklub tagsághoz a baleset- és felelősségbiztosítás mellett már vagyonbiztosítás is járhat, vagyis biciklilopás esetén is téríthetik a károdat, vagy egy részét. Igyekeztünk öszeszedni a felmerülő kérdéseket, és alább válaszokat adni rájuk.

Nagy felbontású kép letöltése itt, PDF változat letöltése itt.

Kérdések:


Klubtag vagyok, mostantól rám is érvényes az új biztosítás?

Amennyiben 2018. november 15. 0 óra után léptél be, vagy hosszabbítottad meg a lejárt tagságodat, akkor igen. Amennyiben viszont a tagságod érvényessége még a fenti dátum után is él, annak lejártát követően meghosszabbítva már az új biztosítás előnyeit élvezheted. Tagságod lejártáig a korábbi biztosítás érvényes rád, melyben nem szerepel a vagyoni kár térítése.

Mennyibe kerül a biztosítás?

Kerékpárosklub tagok kedvező ajánlattal vehetik igénybe a hello Bringás biztosításait, emellett további szolgáltatások, kedvezmények járnak a tagsághoz, valamint a bringás fejlődésért végzett munkát támogatod vele.

A tagsági díjakat és biztosítási lehetőségeket itt találod.

Hogyan tudom érvényesíteni a vagyonbiztosításomat?

Vagyonbiztosításod érvényesítéséhez töltsd le a hello Bringás applikációt a Google Play áruházból vagy az Apple AppStore-ból, majd regisztráld magad egy hello Pass készítésével. Ezután a jobb felső sarokban lévő Profilom menüpontban mentsd el a Kerékpárosklub tagsági számodat és a tölts fel a bringádról egy képet.

Mi van akkor, ha nincs meg a számla a bringámról, vagy alkatrészenként építettem?

1. Ha nem épített bringáról van szó, hanem simán drága bringa számlával (értsd: 100.000 forint feletti az értéke), akkor azzal bármikor köthet vagyonbiztosítást nálunk. Illetve februártól csak a különbözetre – ahogy már írtam is.

2. Vagy, ha nincs meg a számla, akkor 300.000 forintos értékhatárig otthon készített fotóval is köthet – ekkor az ideiglenes vagy az állandó lakcímen (attól függően, hogy hol tartja és használja a bringát) készített (GPS koordinátákkal ellátott) 4 db. fotót kell feltöltenie az app-ba megadott szempontok szerint (megadjuk, mit, hogyan kell fotózni pontosan), és ez „pótolja” a számlát.

3. Ha viszont nincs számla, és még 300.000 forintnál magasabb is a bringa értéke (gondolom, sok épített bringa ide fog tartozni), akkor kell értékbecslést kérni, hiszen különben mi alapján tudnánk megállapítani a bringa értékét? Ehhez a Bringangyal a hivatalos partnerünk, vele vagyunk leszerződve, jelenleg ezt az értékbecslést tudjuk csak elfogadni.

Felmerülhet természetesen, hogy más partnert is elfogadjuk, stb., de akkor ezt egyeztetnünk kell és alaposan körbejárni.

Talán ezzel a kis táblával jobban átláthatóbb a dolog:

Baleset- és felelősségbiztosításom akkor is él, ha nem töltök fel bringa képet?

Igen. A profilodba csak abban az esetben kell képet feltöltened a kerékpárodról, ha a vagyonbiztosításodat is igénybe kívánod venni.

Baleset- és felelősségbiztosításom csak a saját bringám használata esetén él? Mi van, ha kölcsön-, bérelt- vagy közbringával ér a baj?

A baleset- és a felelősségbiztosítás nem bringához kötődik, tehát nem csak a feltöltött fotójú bringára vonatkozik. Éppen ezért egy mástól kölcsön kapott biciklivel, közbringával (pl. Bubi) vagy kölcsönzős kerékpárral is fedezett a baleset.

Több bringát is tudok biztosítani?

Egy tagság mellé egy bringát tudunk biztosítani. A további bringákra a www.hello.hu/bringas weboldalon tudsz vagyonbiztosítást kötni.

Ha nem töltöttem fel bringa képet, később meg tudom tenni?

Igen, de fontos, hogy a vagyonbiztosításod csak feltöltött bringa képpel tudod érvényesíteni.

Minden lakatolás után le kell fotózni a biciklimet?

Ez természetesen rád van bízva. Amennyiben a káresemény előtt fotó került feltöltésre a „hello Bringás” alkalmazásba a szabályosan lelakatolt kerékpárról, akkor nagyobb kátérítést kaphatsz. Részletek lejjebb, a "Biztosítási fedezetek" pont alatt.

A profilom alatt a bringa fotómat bármikor lecserélhetem?

Érvényes bringafotót csak egyszer tudsz a profilodba feltölteni, újabb képfeltöltést csak abban az esetben tudnunk elfogadni, ha az első képed nem sikerült.

Ha lecserélnéd a bringád, akkor írj a hello@hello.hu címre, és egyeztetjük a teendőket.

Egyrészt rögzítjük az új bringát a rendszerben, másrészt – pl. a jelenleginél drágább bringa vásárlása esetén – értékegyeztetésre lehet szükség a térítési limit megemeléséhez.

Abban az esetben, ha a kerékpárom értéke magasabb, mint 100.000 Ft mi a teendő, hogyan tudom a vagyonbiztosításom fedezetét növelni?

Ha magasabb értékre szeretnéd biztosítani a bringádat, mint ami a tagsági kártyádhoz jár (extra biztosítási csomag választása esetén), lehetőséged van a különbözetre kiegészítő, kedvezményes vagyonbiztosítás kötni nálunk. Látogass el a www.hello.hu/bringas weboldalra, vagy használd a hello Bringás applikáció Biztosításkötés menüpontját.

Ez a lehetőség csak 2019. februárjától lesz elérhető.

Vagyonbiztosítás esetén, ha menet közben alkatrészeket cserélek a kerékpáromon, azt hol tudom rögzíteni? Arra is kiterjed a biztosítás vagy csak a meglévő alkatrészekre?

Vagyonbiztosításod csak lopáskár esetén érvényes. Részlopásra, azaz alkatrészekre, kiegészítő felszerelésekre (mint például: gyerekülés, telefontartó) nem terjed ki a biztosításod.

Hogyan kell használni a Bringafotó funkciót, hogy lopáskár esetén ne kelljen önrészt fizetnem?

Fotót a bringádról az applikációban tudsz készíteni a Bringafotó menüpontban. Minden egyes lezáráskor készíts fotót az applikációban a kerékpárodról, úgy hogy mindenképpen engedélyezed a helymeghatározást! GPS koordináta nélkül nem tudjuk elfogadni az itt feltöltött fényképet.

FONTOS! Magasabb összegű kártérítést csak abban az esetben tudsz kapni, ha a bringát magasabb biztonsági besorolású zárral kötöd le (pl. folding-lakat, U-lakat vagy láncos lakat). Görgős vagy sodrony lakat használata esetén 50%-os önrészt vonunk le!

Hogy tudom bejelenteni a káromat?

A kárbejelentést a hello Bringás applikációban tudsz tenni a Biztosítás/Kárbejelentés menüpontban. A szerződésszámod a következő: 1208098000001.

Emailcím kárbejelentéshez: karinfo@hello.hu

Értelemszerűen töltsd ki az összes csillaggal jelölt adatot és információt.

Amennyiben a profilodban előzőleg elmentetted a Kerékpárosklub azonosítódat, akkor ez az adat már előre lesz töltve neked.

FONTOS! Lopáskár esetén minden esetben szerezz be rendőrségi jegyzőkönyvet, amit a káresemény további adatai részben tudsz befényképezni. Ha szükséges, a kitöltött adatlapot a „Web-en folytatom” gombbal el tudod menteni, és később a weboldalra bejelentkezve folytathatod a kárbejelentést.

Biztosítási fedezetek:

  • Baleseti halál (1 éven belül): 1 500 000 Ft;
  • Legalább 51%-os baleseti egészségkárosodás (2 éven belül): 1 500 000 Ft-nak az egészségkárosodás mértékével arányos része;
  • Baleseti - 28 napon túl gyógyuló csonttörés: 20 000 Ft/év (fogtörés, csontrepedés és fogpótlás nem térül);
  • Felelősségbiztosítás: A biztosító által vállalt kártérítési összeg felső határa: 2.000.000 Ft/év/Biztosított;
  • lopás kockázatra szóló vagyonbiztosítás térítési limitjei a következő módon alakulnak

            - Alap (6900 Ft / év) biztosítási csomag választása esetén a biztosítási összeg maximum 40 000 Ft, ha a káresemény előtt fotó került feltöltésre a „hello Bringás” alkalmazásba a szabályosan lelakatolt kerékpárról, illetve maximum 20 000 Ft fotózás nélkül

    vagy

            - Extra (9800 Ft / év) biztosítási csomag választása esetén a biztosítási összeg maximuma 100 000 Ft, ha a káresemény előtt fotó került feltöltésre a „hello Bringás” alkalmazásba a szabályosan lelakatolt kerékpárról, illetve 50 000 Ft fotó nélkül.

Hol olvashatom a részletes biztosítási feltételeket?

A biztosítás részletes feltételeit itt olvashatod el.

További információ: www.hello.hu

 

Tovább a befizetéshez >>>

 

CsatolmányMéret
GYIK+infografika.jpg929.46 kB