Fotó: Szilágyi Anna / Képszerkesztőség
Több mint 480 ezer kilométert tekertek összesen azok, akik részt vettek a 16. Bringázz a munkába! országos kampányában idén május 6-31. között. A nyereményjátékkal összekötött kampányhoz csatlakozó 5293 ember csak kicsit több, mint a Pest megyei Bugyi község teljes lakossága, vagyis mondhatjuk azt is, hogy egy Bugyinyi ember pattant nyeregbe (meg még pár tucatnyian a szomszédos Délegyházáról).
Ők együtt összesen
- 483 944 kilométert tekertek le - vagyis 214-szer tekerték körbe Magyarországot a határok mentén;
- 8 642 144 kcal energiát égettek el izmaikban - aminek pótlásához körülbelül 2,5 tonna gumimaci vagy egy 140 035 tojásos rántotta elfogyasztására lenne szükség;
- 69 678 318 forint benzinpénzt spóroltak meg - amiből közel 3500-szor lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót, vagy közel 700 jobbfajta biciklit lehetne vásárolni;
- 76 947 tonna szén-dioxid kibocsátását kerülték el;
mindezt egy olyan május során, amikor a szokásos csapadék sokszorosa esett, például volt olyan település, ahol egy nap alatt hullott le a havi átlagos 62 milliméternyi eső.
A legszerencsésebb résztvevők két és félmillió forint értékben nyertek értékes ajándékokat - négy kerékpárt, egy elektromos bicikli egy éves használatát, nyaralásokat, kalandprogramokat, sörfőzdelátogatást, táskákat, vásárlási utalványokat, biciklis felszereléseket, élményeket, és ajándéktárgyakat. A főnyeremények nyerteseiről itt találni bővebb információt.
A bicikli bármilyen körülmények között megoldás lehet
„Az esős kampánynyitó idején Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke azt mondta, hogy évente legfeljebb tíz ilyen nap van. Nos idén csak májusban tizennégy volt. Ez is okozhatta, hogy valamivel kevesebben bicikliztek, mint tavaly, de ez a szám a körülményekre tekintettel így is nagyszerű eredmény” - mondta az angyalföldi bicikliút mellett rendezett záróeseményen Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.
Hozzátette: „Lesz még lehetőség arra, hogy javítsunk: szeptember 9-22 között a kampánynak újabb fordulójára kerül sor. Ha akkor kegyesebb lesz hozzánk az időjárás, akár meg is kétszerezhetjük ezt a számot”. A kormánybiztos szerint a kampánynak azon kívül, hogy minél több embernek mutatja meg, hogy érdemes biciklivel munkába járni, fontos feladata a szemléletformálás. „Az autósok és kerékpárosok érdeke nem áll egymással szemben. Ha csak minden tizedik autót vezető ül át biciklire, érezhetően csökkenhetnek a forgalmi dugók.” Kifejezte reményét, hogy a jövőben más formában, kormányzati döntésekkel is tudják majd támogatni azt, hogy minél többen járjanak biciklivel munkába.
Zenés piknikkel vártuk a nyerteseket
Fotó: Szilágyi Anna / Képszerkesztőség
"Ez az esős május a bizonyíték arra, hogy bármilyen körülmények között megoldást jelenthet a bicikli a mindennapos közlekedésben - mondta Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese a zárórendezvényen. "Hiába szakadt az eső három héten át, így is ezrek ültek nyeregbe. Ha nekik sikerült, mindannyian elgondolkodhatunk azon, hogy mi is megtehetjük” - szólította meg a még nem bringázókat is a Kerékpárosklub elnökhelyettese. Ő is emlékeztetett arra, hogy a nyári szabadság után újra összeállhatnak a csapatok, szeptember 9-22. között megint értékes nyereményekkel tér vissza Bringázz a munkába! játék.
Szeged a legbringásabb vidéki város, az ITSH a legbringásabb cég
Az öt legtöbbet bringázó város 2019 májusában a biciklis napokat számítva: Budapest, Szeged, Debrecen, Székesfehérvár és Győr, a megtett kilométereket nézve pedig Budapest, Szeged Székesfehérvár, Debrecen és Győr lett. Vagyis Debrecenben több alkalommal ültek bringára, mint Székesfehérváron, ahol viszont nagyobb távokat tekertek a résztvevők.
A vállalatok közül az IT Services Hungary Kft. a Robert Bosch Kft. és az E.ON Hungária Zrt. tekertek a legtöbb napon, pontszerző helyen van még a Szegedi Tudományegyetem, a Videoton Holding Zrt. és a Külgazdasági és Külügyminisztérium. A letekert kilométerek alapján már változik a sorrend az első IT Services Hungary Kft.-t és a második Robert Bosch Kft.-t a Videoton Holding Zrt. követi a dobogón, pontszerző még a K&H Csoport, az E.ON Hungária Zrt. és az Ericsson.
Természetesen az egyes résztvevők is kitettek magukért. Átlagosan fejenként 91 kilométert tekertek, de a leglelkesebb 11 bringás bőven 1000 feletti kilométert gyűjtött össze a játék négy hete alatt.
A május 6-31. közötti tavaszi, illetve a szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával valósul meg.
További információk a www.bringazzamunkaba.hu linken, vagy a kampány Facebook és Instagram oldalain érhetőek el.
Köszönjük a kampány megrendezésének támogatását:
- Innovációs és Technológiai Minisztérium
- Aktív Magyarország kormánybiztosság
- Budapesti Közlekedési Központ
- 24.hu
- Cserpes Trudi
- Bikefun
- Flowcycle
- Mozgásvilág
- Zöldház
- Neuzer
- Hübris
- V-bringa
A díjátadó képekben:
Tetszett a cikk?
A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.
Hogyan segíthetsz?
- Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
- Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról.
Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!