Nagyon sok új résztvevő is csatlakozott idén tavasszal a május 25-én zárult Bringázz a munkába! (Bam!) kampányhoz: a közel 8.000 résztvevő egyharmadának ez volt az első kampánya, és a 2.747 új játékosból 1.789-en teljesítették is a kampányfeltételeket.
Összesen 123 ajándék talált gazdára - a nyertesek listáját itt olvashatjátok.
A résztvevők összesen 1.6 millió kilométert tekertek kerékpárjukon, ami annyi, mint 40-szer körbekerekezni az Egyenlítőt. Ezáltal 230 tonna CO2* kibocsátástól óvták meg a légkört és 43 millió Ft benzinköltséget takarítottak meg. *Az egy főre jutó éves CO2 kibocsátás Magyarországon 5,6 tonna. (A tavaly őszi kampányban összesen 1 millió kilométert tekertek le a résztvevők.)
Sok nő csatlakozott idén tavasszal!
Az őszi egyharmad nő – kétharmad férfi arány módosult: 40%-ra emelkedett a női résztvevők aránya.
Divatosan is lehet! Sőt!
Mivel bringázni bármilyen ruhában, sőt kifejezetten elegánsan is lehet, ezért a Kerékpárosklub igyekezett követni, a résztvevők hány százaléka jelölte naptárjában, hogy szoknyában – öltönyben ült-e nyeregbe. A résztvevő nők egyharmada jelölte, hogy szoknyában tekert, míg a férfiak csupán 6%-a jelölte az öltönyt. Ez utóbbi kevésnek tűnik, de mindenképp örvendetes tény, mert egy pozitív változás elejét jelzi. A bringázás még szélesebb körben hódít, és ami Amszterdamban, Koppenhágában mindennapos látvány, már nálunk is látható: férfiak öltönyben, laptoptáskával kerékpároznak.
Fotó és további sikkes bringások itt: cyclechic.hu
Lehet a családdal is autó nélkül? Igen, lehet!
Gyerekkel tekerők aránya nem változott az utolsó alkalomhoz képest, mind a nők, mind a férfiak 7%-a jelölte ezt az opciót. Ők összesen 3.100 ilyen bringás alkalmat regisztráltak, ezzel is bizonyítva, hogy a gyerekek iskolába-óvodába szállításához nem feltétlenül szükséges személygépkocsi. A férfiak magasabb részvételi arányából következően a jelölők között is jobban képviseltették magukat: a gyermeket szállítók 63%-a férfi volt!
Esőben megázunk? Igen! És?
A játékosok 37%-a akkor is kerékpárral ment munkába vagy iskolába, mikor mások letették a kétkerekűt az esőben. A esőben való kerékpározás picit csökkent őszhöz képest – talán, mert most kevesebb eső esett. (Tavaly a résztvevők fele jelölte ezt az opciót)
És ha kilukad a kerék ?
A férfiak 11%-a, a nők 5%-a jelölte, hogy defektet kapott útja során. Úgy tűnik, a nők valamiért szerencsésebbek e téren. :-)
Vasúton is!
A közlekedésben nagyon fontos a közlekedési eszközök kombinálhatósága, hiszen sokan egyféle közlekedési eszközzel nem tudnák munkahelyüket megközelíteni. Emiatt a vonat+kerékpár kombinációt kifejezetten támogatja a Kerékpárosklub. A Bam! kampányban 403 fő összesen 2.210 alkalommal jelölte be naptárjában, hogy vonatozott és bringázott is útja során.
Vállalatok
A tavaszi Bringázz a munkába (Bam!) kampányba kiemelkedően sok, 2.053 cég regisztrált. ( Összehasonlításképp: ez az adat tavaly ősszel 1.700 volt, 1 évvel ezelőtt pedig csupán 646.)
A kampányban résztvevő munkáltatók is versenyben voltak: őket a munkavállalók értékelték. Több szempontot vettek figyelembe, ami alapján a munkahelyek is pontokat kaptak és nyereményeket nyerhettek.
A szempontokról itt olvashatsz, a vállalati nyerteseket pedig itt találod.
Fotók: cyclechic.hu
A „Bringázz a munkába!” (Bam!) kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében valósul meg a Kerékpáros Magyarország Program keretében, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint a kampány kezdeményezője és a védjegyoltalom jogosultja hozzájárulásával.