Facebook Instagram Youtube

Bringabarát várost csinálunk Egerből

Bringabarát várost csinálunk Egerből
2015.02.16
Eger városa megbízta a Kerékpárosklubot, hogy dolgozza ki a város kerékpárosbarát fejlesztési koncepcióját.
Tavaly ősszel négy városban tartottunk bringás felvonulást, és azóta is több száz önkormányzathoz juttattunk el egy fejlesztési lehetőségekről szóló tájékoztatót. Egy konferencia társszervezői is voltunk, ami városvezetőknek és tervezőknek szólt. Úgy tűnik megérett a munka első gyümölcse: Eger városa megbízta a Kerékpárosklubot, hogy dolgozza ki a város kerékpárosbarát fejlesztési koncepcióját.

 

A decemberi konferenciát követően, az ott hallottak alapján keresett meg minket a város egy szakembere, hogy segítséget nyújtsunk kerékpárosbarát fejlesztésekben.

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Magyar Kerékpárosklub közötti megállapodás szerint a következő hónapok során “Kerékpárosbarát Eger” koncepciót készítünk. A munka során felmérjük a város közlekedési hálózatát, a lakosok igényeit és meghatározzuk azokat a kritikus konfliktuspontokat, amelyek felszámolásával kényelmesebbé és biztonságosabbá tehető a mindennapi kerékpárhasználat.

Az önkormányzat által megrendelt munka célja, hogy költséghatékonyan megvalósítható javaslatokat és eszközöket mutassunk be Eger alap- és fő kerékpáros insfrastruktúra-hálózatának kialakításához. Ez magyarul a főúthálózat és a teljes utcahálózat bringázhatóvá tételét jelenti.

Munkánk során kiemelten támaszkodunk a város lakosságának véleményére. Ehhez az érdekelteket bevonva audit beszélgetéseket, workshopokat tartunk, helyi aktivisták bevonásával a munka során felméréseket, bejárásokat végzünk. Az így szerzett tapasztalatokat is felhasználva készítjük el első körben Eger kerékpározhatóságának problématérképét. Ezek alapján lehet később elkészíteni az átalakítási javaslatokat, a hozzá kapcsolódó szükséges intézkedéseket.

Előkészületként hamarosan megosztunk a helyi érdekeltekkel egy online térképet, amelyen szabadon bejelölhetik a felmerült problémákat, a koncepció szempontjából releváns igényeket.

A végeredmény Eger város kerékpáros felmérésének, problématérképének elkészítése és dokumentálása lesz, melyből külön megrendelés esetén kerékpáros közlekedési koncepció készíthető, fejlesztési javaslat adható.

 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy a bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron