Facebook Instagram Youtube

Ilyen volt az első Autómentes Augusztus

Ilyen volt az első Autómentes Augusztus
2019.09.11
A Műanyagmentes Július sikerétől fellelkesülve tagjaink javaslatára meghirdettük az első Autómentes Augusztus kihívást. Nem tudtuk, mire számítsunk, de igyekeztünk hasznos tippeket adni a hétköznapi vagy nyaralós autómentességhez. Kicsit féltünk is attól, hogy nyaralás közben sokan nehezen teszik majd le az autót. De rájöttünk, az augusztus megfelelő alkalom lehet új gyakorlatok, így akár az autómentesség kipróbálására is. Nem voltak nagy elvárásaink, minden nem autóval megtett utazásnak örültünk. A kezdeményezés iránt meglepően sokan érdeklődtek. Összegyűjtöttünk pár nyilvános posztot az #automentesaugusztus hashtag alatt, és megmutatjuk, milyen sokan csatlakoztak vagy beszéltek a kihívásról. Legyen jövőre is?

A Műanyagmentes Július sikerétől fellelkesülve tagjaink javaslatára meghirdettük az első Autómentes Augusztus kihívást. Nem tudtuk, mire számítsunk, de igyekeztünk hasznos tippeket adni a hétköznapi vagy nyaralós autómentességhez. Kicsit féltünk is attól, hogy nyaralás közben sokan nehezen teszik majd le az autót. De rájöttünk, az augusztus megfelelő alkalom lehet új gyakorlatok, így akár az autómentesség kipróbálására is. Nem voltak nagy elvárásaink, minden nem autóval megtett utazásnak örültünk. A kezdeményezés iránt meglepően sokan érdeklődtek. Összegyűjtöttünk pár nyilvános posztot az #automentesaugusztus hashtag alatt, és megmutatjuk, milyen sokan csatlakoztak vagy beszéltek a kihívásról. Legyen jövőre is?

Az Autómentes Augusztus során nem csak biciklizésre bíztattunk, igyekeztünk a gyalogos és közösségi közlekedés – kevésbé hangsúlyozott - jó oldalát is megmutatni az egyre erősebb klímaszorongás egyik lehetséges feloldásaként.

Honlapunkon és Facebook-on tippeket is adtunk a mindennapokra, vagy nyaraláshoz is. Ezt a képünket mintegy 70000-en látták eddig a Facebookon.

Miközben a Műanyagmentes Július egy ausztrál kormányzati programból lett világszerte népszerű kampány, mi kicsiben, egy – mintegy 60000 embert elérő, több mint 1400 résztvevős, leginkább 25-44 év közöttiek és picit inkább nők körében népszerű, feltehető profilkép-kerettel kiegészített - Facebook eseményből és egy sajtóközleményből indultunk.

Bíztunk benne, hogyan sokan mutatják meg másoknak próbálkozásaikat vagy épp rendszeres gyakorlatukat – közülük lejjebb válogattunk pár nyilvános posztot. Szerencsére az egyéni közösségi médiás posztok mellett sok médium, vállalkozás és közösség is segített terjeszteni a kihívás üzenetét. Itt a lista:

Csatlakozó közösségek, vállalkozások:

A csatlakozóktól annyit kértünk, hogy lehetőségeikhez mérten tegyék közhírré az eseményt, vagy ők is mutassák meg, hogyan csinálják. Volt köztük környezetvédelemmel vagy fenntartható urbanisztikával, közlekedéssel foglalkozó helyi, hazai és nemzetközi civil szervezet vagy közösség, egyetemi szak, médiumok, nem zöld fókuszú vagy épp fenntarthatóságot hirdető fesztivál, márkák és oldalak is. A Donkey Republic egyenesen ingyenbringázós akcióval szállt be.

aHang, APPSolute - Apple szerviz és DJI drón szerviz, Átalakuló Wekerle / Transition Wekerle, BiciKlikk.hu, Bringás Brigantik, Bringázz a Munkába, Bringázz Dunaújváros, Bringázz Sopron, Cargonomia, Civilek a Palotanegyedért Egyesület, Critical Mass Hungary, Donkey Republic, ELTE Humánökológia, Energiaklub, Extinction Rebellion Magyarország, Flowcycle, Fridays For Future Magyarország, Greenpeace Magyarország, Gyüttment Fesztivál, Holnapelőtt - éghajlatváltozás közérthetően, Jarokelo.hu, Jólétre nevelés, KlímavédDVelem, KME - Kerékpáros Miskolc Egyesület, Közlekedő Tömeg, Levegő Munkacsoport, Magyar Közlekedési Klub, Mg Mivela, Mozaik Zsidó Közösségi Hub, Musu, Ökofilmklubok, Új Egyenlőség, Photos & More for a Green Future, Pulzus Pont, Shamo bags, Szegedbicaj, Tudatos Vásárlók Egyesülete, Valyo, város és a folyó, Vahúr csodát lát, Van más út - Összefogás a Kiserdőért, Weboldalkészítés Vállalkozásoknak, ZÖLD XVII, Zöldbolt, Zölden Szekszárdon és környékén

Sajtómegjelenések:

Netes gyűjtésünk idővel még bővülhet. Az látszik, hogy kisebb – nagyobb médiumok, vidéki és budapesti székhelyű online, tévés és rádiós, életmóddal, közlekedéssel és közélettel is foglalkozó orgánumok is beszéltek az Autómentes Augusztusról.

24.hu, Alapjárat, Alföldi régiómagazinAzonnali, Behir, Békés Megyei Hírlap, Beol.hu, BlansBoon.huBikemag.hu, Civil Rádió először és másodszor, Debreceni nap, Eseménymenedzser, Életszépítők, Észak Magyarország, Észak.hu, Fejér Megyei Hírlap, Forbes, Frisss.huGerillakukaGyőr+, Győr+ TVHírbalaton, Holnap előtt (ma már Másfélfok), Inforádió, Ittlakunk.hu helyi mutációi BP I.kerülettől a XXIII. kerületig, Kapospont, Kaposvár Most, Kaposvári programok, Karc FM, Kelet Magyarország, Kossuth Rádió, Klubrádió, Lokál Extra Budapest XVII., XVIII., XIX., XX.-XXIII. kerület, M2 Petőfi TV, Masport, Megafon rádió (Nógrád), Napi.hu, NLC, Noizz.hu, PénzcentrumProgramturizmus, Szeretlek MagyarországTilos Rádió, Turizmus.com, Travelo.hu, Urbanplayer, Üzletem, Qubit, Varázslatos MagyarországVeszprémkukac, We love Budapest, XIII. kerületi Hírnök, XV. kerületi tv, Vas Népe, Vaol.hu, Zalai Hírlap, Zaol.huZöldbolt.

Nézzük a posztokat!

Többen tettek fel a Facebook eseménybe is képeket, amiket sajnos nem tudunk beágyazni. Pedig van köztük színházba menős, gyerekekkel vonattal és bringával utazós, autósort leelőzős, kutyatápot szállítós, szupermarketben bevásárlós, gyerekekkel az Alpokban biciklizős, Budapesten városnézős vagy épp 10-20 kilométert naponta munkába tekerős poszt is. Itt most a Facebook és Instagram pár nyilvános, #automentesaugusztus hashtag alapján kereshető posztjaiból válogattunk.

Bevásárlás olyan feleslegesen környezetterhelő eszközök, mint nejlonzacskó és autó nélkül Szegeden…

… és Szekszárdon:

Feri megmutatta, hogy kell 20 kg-os csemperagasztót szállítani:

A Cargonomia pedig a teherbiciklizést hirdette:

Ahogy István is, aki lakást újított fel, majd virágokat ültetett:

Voltak extrémebb csatlakozók is:

Mariannék a bicikli – babakocsi – vonat kombót próbálták ki:

És még a facsemetét is el tudták vinni:

A Mozaik Hub belvárosi irodájába nem jár autóval:

Lili szerint akkor kell biciklizni, amikor jól esik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

briciklizni is nyilván akkor kell,amikor jól esik. de még ázva is százszor jobb volt,mintha a dugóban kellett volna állnom, vagy a buszon préselődtem volna esernyők és emberek tengerében. nekem is jobb volt,meg ennek a telepöfékelt városnak is egy nagyon kicsivel. lassan 3 hónapja minden nap biciklivel jövök megyek, színt kapott az arcom, jobb a kedvem, és legalább 4 jó sztorihoz gyűjtöttem anyagot tekergélés közben. a bringám nem csak egy tárgy, komoly érzelmi kérdés is,hozzám tartozik, mint Artúrkutya, vagy a piros Converse cipőm,vagy a Velvet Underground pólóm. biciklizni jó. bringázz te is. @magyar.kerekparosklub @hepaj #automentesaugusztus #autómentesaugusztus #magyarkerékpárosklub #tekerj #cyclechic #hungariancyclechic #purplerain

Lili Kormos (@lilivonkormos) által megosztott bejegyzés,

Orsi tudatosan választja az M7-es helyett a vonatot a Balatonra:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Orsi Járai-Szeglet (@szegletorsi) által megosztott bejegyzés,

Más pedig Szolnokra ment BKV-val és vonattal a családjával:

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A mai napra azt terveztük, elmegyünk Szolnokra a Reptárba. Férjem gyakran részesítené előnyben a vonatot, nálam pedig sokszor a három gyerekkel együtt járó sok holmi cipelésének nehézsége és a kényelem győzedelmeskedne. Sajnos(?)/Szerencsére(?) férjem kellőképpen ismer, így elég sokszor meg tud győzni a környezetvédelem oldaláról. Ennek köszönhetően, próbáljuk ésszerű keretek között tartani az autóhasználatot. Az út során a MÁV és a BKV is gondoskodott arról, semmiképp se veszítsük szem elől, hogy a környezetünk megóvása kiemelten fontos feladat, mivel a járművek hűtésével az út során egyáltalán nem találkoztunk. Eszembe is jutttak azok a gondolatok, amit @tudatos.vasarlok - nál olvastam egy hete, hogy a tudotos élet nem egy szabadidős tevékenység, amit valaki beiktat, ha nincs más dolga; ideje belátnunk, a saját kényelmünk nem élvezhet örökké prioritást. És miket tettünk még a mai kirándulás alkalmával? E-jeggyel utaztunk. Az útra kulacsokban vittünk magunkkal vizet, készültünk zöldséggel, gyümölccsel, szendviccsel is. Az ebédet helyben fogyasztottuk el, az evőeszköz fém, a tányér porcelán volt. A jegeskávéinkhoz nem kértünk szívószálat, azokat is helyben ittuk meg. #automentesaugusztus #mutihogyutazol #kozlekedjtudatosan #közlekedjtudatosan #zerowaste #hulladékcsökkentés #hulladekcsokkentes #zerowastemagyarorszag #zöldjövő #zoldjovo #mindenlepesszamit #mindenlépésszámít #tudatoseletmod #tudatoséletmód #mik #magyarinsta

TuKor (@tudatoskozterulethasznalat) által megosztott bejegyzés,

A Gyüttment fesztivál kedvezményes bringás belépőt hirdetett meg, míg lóháton ingyenest

Zoli augusztusban 3872 kilométert utazott, ebből csak 55 km-t tett meg autóval:

 

Dávid ennyit tekert össze Svédországban egy hónap alatt:

A Bringás Bringantik biciklivel utaztak a Szigetre, ahol ingyenes és őrzött kerékpártárolót üzemeltettünk:

A Greenpeace több képpel segített a kampánynak, amiket nagyon sokan láttak:

Vincéék a skót óceánpartot is autómentesen fedezték fel:

Janklovics Péter humoristam színész a Kerékpárosklub Strand / B My Lake fesztivál tárolójába érkezett biciklivel, bár azt nem tudjuk, hogy tudott-e a kampányról:

A Flowcycle csapata elektromos bringával vonaton csapatta:

Vahúr csodát lát zenekar biciklitúrát szervezett rajongóinak szentendrei koncertjére:

Volt, aki szórakozni ment bicajjal:

 

Végezetül pedig kérdés a Klímavéddvelemtől:


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron