Facebook Instagram Youtube

Kerékpárosbarát Zöld Pardon?

Kerékpárosbarát Zöld Pardon?
2012.04.19
Cimkék: Érdeklődőknek
Új helyre költözött a Zöld Pardon szórakozóhely. A tervezett nyitás (április 19.) elmaradt, mivel a hatóságok az engedélyezésekben hiányosságokat találtak. Mi is többször egyeztettünk a ZP vezetőségével, mivel nem láttuk átgondoltnak a környék közlekedését - főleg a kerékpáros közlekedésnek - érintő várható változások kezelését.

Új helyre költözött a Zöld Pardon szórakozóhely. A tervezett nyitás (április 19.) elmaradt, mivel a hatóságok az engedélyezésekben hiányosságokat találtak. Mi is többször egyeztettünk a ZP vezetőségével, mivel nem láttuk átgondoltnak a környék közlekedését - főleg a kerékpáros közlekedésnek - érintő várható változások kezelését.

Az új helyszín a Rákóczi híd (régi nevén Lágymányosi híd) budai hídfőjének északi oldala (régen a Petőfi híd hídfőjénél volt), ahol kétfajta jelentős mértékű kerékpárforgalom van jelen, vagy valószínűsíthető a későbbiekben. Térkép itt

Az egyik a ZP célforgalma. Mivel a régivel ellentétben az új helyszín közösségi közlekedési kapcsolatai messze nem olyan kedvezőek, ezért nagyszámú kerékpárral érkezőre kell számítani. Az ő kiszolgálásukat nagy kapacitású kerékpártárolókkal kívánják megoldani.

A másik jellegű kerékpárforgalmat a területen áthaladók képezik. Az új helyszínt egy elválasztott gyalog- és kerékpárút veszi körbe, ami az EuroVelo6 része, illetve az egyik legjobban kerékpározható Duna-híd folyatása, a szakaszon a kerékpáros forgalom tehát jelentős.
A kerékpárforgalom nagysága önmagában nem jelentene „problémát”, amitől azonban tartottunk az az, hogy a szórakozóhely bejárata éppen az említett gyalog- és kerékpárútra nyílik. Igyekeztek nagyobb kapacitású beléptetőkapukat kialakítani a gyors beléptetés érdekében, de sokszor igen nagy számú látogatóra lehet számítani (akik elállnák a kerékpárutat). Mi az egyeztetések során erre a problémára többször felhívtuk az üzemeltetők figyelmét.

A legutóbbi, BKK-val történt közös helyszíni egyeztetésünk eredménye, hogy a központ csak akkor járul hozzá a végleges engedélyek kiadásához, amennyiben a ZP – többek között - egy elkerülő kerékpárutat épít (természetesen saját költségére). A hozzájárulás tartalmazni fog egy olyan kitételt is, miszerint adott idő elteltével forgalmi vizsgálatot kell végezni, és annak eredményének függvényében újabb intézkedések lehetnek szükségesek.
Amíg ez a kerékpárút nem épül meg (reméljük minél hamarabb elkészül, de számítani kell az újabb engedélyezési eljárásokra), a ZP kommunikációval igyekszik elkerülni a konfliktusokat.

Mi is mindenkit kérünk rá, bármivel is közlekedik, hogy figyeljen a többi közlekedőre.

Továbbá köszönjük mindenkinek az észrevételeket/javaslatokat amiket kaptunk, igyekeztünk mindet eljuttatni az illetékesekhez.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron