Korábban már beszámoltunk a Kerékpárosklub javaslatairól, melyeket a a kisméretű szálló por (PM10) csökkentését célzó törvénytervezet kapcsán fogalmaztunk meg.
Az egyik javaslatunkat el is fogadták, buszsávok használatának korlátozására vonatkozó rész kikerült a tervezetből. Tehát nem lesz olyan KRESZ módosítás, mely teljesen kitiltja a kerékpárosokat a buszsávokból, megakadályozva ezzel a közös busz és kerékpársávok használatának lehetőségét.
A másik javaslatunk sajnos nem került be a határozatba. A határozatban van ugyanis egy olyan rész, mely a hivatali személygépkocsi használat elszámolásának környezetvédelmi szempontú átalakítását célozza, magyarul, hogy a kevesebb környezeti terhelést jelentő és alacsonyabb fogyasztású gépjárművek után adókedvezmények járnak majd. Azt szerettük volna elérni, hogy sok nyugati példát követve a kerékpárral közlekedőket is kedvezményes adópolitikával jutalmazza a kormány - ez sajnos nem történt meg, pedig aztán egy kerékpár jóval kevesebbet szennyez, mint bármelyik környezetbarát gépjármű.
Jó hír még, hogy a Bringázz a munkába kampányunkat külön említi a határozat:
"...fenn kell tartani a jelenleg futó kampányokat, elsősorban a Bringázz a munkába, az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap, valamint a Föld napja kampányokat."
A költségtételeknél is van a szemléletváltó kampányoknál elkülönített forrás, ott azonban nem nevesítik a kampányt. Azonban nagyon reméljük, hogy az idei őszi "Bam! minimál" kampányt - ami bár szűkebb költségvetésű, de igen ötletes és kreatív volt - tavasszal egy nagyszabású, megújult kampány követi majd, megfelelő anyagi háttérrel.