A Magyar Kerékpárosklub üdvözli, hogy a Környezetügyért Felelős Államtitkárság programot dolgoz ki a PM10, vagyis a kisméretű szállópor koncentrációjának csökkentésére. A jobb levegőminőség fontos össztársadalmi érdek, hiszen kutatások szerint a finompor számos súlyos betegség kialakulásáért felelős, az Európai Unióban évente mintegy 300 ezer halálesetet hoznak összefüggésbe a porszennyezéssel. A kerékpáros közlekedés elterjedésének ösztönzése fontos eszköze a levegőszennyezés visszaszorításának. Annak érdekében, hogy a tervezett program maradéktalanul elérje célját fontos, hogy a javaslat elfogadását szakértők bevonásával történő társadalmi egyeztetés előzze meg. A Magyar Kerékpárosklub örömmel vesz részt ilyen szakmai munkában, de már most megfogalmazza véleményét a javaslat két pontjával kapcsolatban, abban a reményben, hogy a javaslattal kapcsolatosan érdemi egyeztetés kezdődhet. A javaslat teljes szövege itt olvasható.
„...módosítani kell a KRESZ-t a kerékpáros és a motorkerékpáros közlekedés buszsávból történő kitiltása érdekében.”
23. oldal
A Magyar Kerékpárosklub véleménye:
A jelenlegi szabályozás szerint csak akkor lehet a buszsávban kerékpározni, ha ezt tábla engedi! A buszsávok védelmével messzemenően egyetértünk, de vannak olyan sávok, amelyek a méretük vagy a kihasználtságuk miatt más közlekedők zavarása nélkül használhatók kerékpározásra. Ennek megállapítása minden esetben a kezelő dolga kell legyen. Véleményünk szerint a KRESZ-t - a nemzetközi gyakorlatot is figyelembe véve - úgy kell és szabad változtatni, hogy a buszsávot alapesetben lehessen kerékpáros közlekedésre használni, és ahol ez indokolt, ott a korlátozást tábla jelezze. A folyamatban lévő KRESZ előkészítő munka is ezt a javaslatot tartalmazza, így fontos, hogy azonos, a kerékpáros közlekedést ösztönző szemlélet jegyében szülessen meg ez a szabályozás is.
„Hivatali személygépkocsi használat elszámolásának környezetvédelmi szempontú átalakítása. Az intézkedés célja, hogy a hivatali forgalomban a környezetre alacsony terhelést jelentő kis-fogyasztású járművek terjedjenek el. Ennek ösztönző eszköze a hivatali gépjárművek költségelszámolásának hozzáigazítása a gépjármű környezetvédelmi jellemzőihez, illetve a nagy teljesítményű, magas fogyasztású gépkocsik elszámolásának korlátozása.”
27. oldal
A Magyar Kerékpárosklub véleménye: Az intézkedéssel egyetértünk, de véleményünk szerint az adópolitikával elsősorban azt kell jutalmazni, aki NEM autót használ hivatali forgalomban! Tarthatatlannak tartjuk azt a kialakult gyakorlatot, hogy csak az autóval közlekedők kapnak adómentes jövedelem-kiegészítést, a kerékpárral közlekedők pedig nem részesülnek semmilyen juttatásban. Erre pedig van már működő példa, Ausztriában a vállalatoknak lehetőségük van adómentesen pénzzel „jutalmazni” azt, aki a munkahelyére kerékpárral megy.