Facebook Instagram Youtube

Legyen Gödöllő kerékpárosbarát város! - fejlemények 2012. július

Legyen Gödöllő kerékpárosbarát város! - fejlemények 2012. július
2012.07.16
Tavasszal Gémesi György, Gödöllő polgármestere meghívta a Kerékpárosklubot egy reggeli kávéra. A kávézás olyan sikeres volt, hogy azóta megalakult a területi szervezetünk és megszületett a „Legyen Gödöllő kerékpárosbarát város!” program is. A program keretein belül a városban számos helyszínre egységes arculatú kerékpártámaszt helyeztek ki és elkezdődött a komplex kerékpárosbarát városfejlesztés tervezése is.

Tavasszal Gémesi György, Gödöllő polgármestere meghívta a Kerékpárosklubot egy reggeli kávéra. A kávézás olyan sikeres volt, hogy azóta megalakult a területi szervezetünk és megszületett a „Legyen Gödöllő kerékpárosbarát város!” program is. A program keretein belül a városban számos helyszínre egységes arculatú kerékpártámaszt helyeztek ki és elkezdődött a komplex kerékpárosbarát városfejlesztés tervezése is.

Gödöllői kerékpártámaszok

A fejlesztés három részből áll: egyirányú utcák megnyitása a kétirányú kerékpáros forgalom számára, Belváros kerékpáros-baráttá tétele, Dózsa György út koncepciója.

Az egyirányú utcák megnyitásának tervei készen vannak és tartalmazzák a közlekedési munkacsoport észrevételeit is. A megnyitható egyirányú utcák többségét az Önkormányzat kezeli, így az azokon történő beavatkozások gyorsan, viszonylag kisebb költségek mellett a tanévkezdésig megvalósulhatnak.

Most program másik két része vár a július 18-án esedékes egyeztetésre. A belvárosi fejlesztés ütemezésének előreláthatólag szintén nincs akadálya, azonban a Dózsa György út fejlesztése - többek között - annak költségessége miatt is elhúzódhat.

előzmények

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron