Facebook Instagram Youtube

Margit híd fejlemények, tárgyalás Hagyó Miklós Főpolgármester Helyettessel

2007.12.13
Cimkék: Margit híd
Ma - bár a tervezettnél rövidebb ideig - tárgyaltunk a Fővárosi közlekedésért fefelős Főpolgármester helyettessel, Hagyó Miklóssal a Margit híd ügyéről.Ismételten felhívtuk a figyelmét, hogy a tervezett megoldás (egyoldali kétirányú 1,8 m széles kerékpárút) nem felel meg a biztonságos és kerékpározás igényeinek.Ismertettük vele, hogy az optimális megoldás a kétoldali kétirányú kerékpárút lenne, a kompromisszumos megoldásnak pedig a kétoldali egyirányú kerékpársávot tudjuk elképzelni. (ezekkal a javaslatokkal az ügyosztály is egyetért).

Ma - bár a tervezettnél rövidebb ideig - tárgyaltunk a Fővárosi közlekedésért fefelős Főpolgármester helyettessel, Hagyó Miklóssal a Margit híd ügyéről.

Ismételten felhívtuk a figyelmét, hogy a tervezett megoldás (egyoldali kétirányú 1,8 m széles kerékpárút) nem felel meg a biztonságos és kerékpározás igényeinek.

Ismertettük vele, hogy az optimális megoldás a kétoldali kétirányú kerékpárút lenne, a kompromisszumos megoldásnak pedig a kétoldali egyirányú kerékpársávot tudjuk elképzelni. (ezekkal a javaslatokkal az ügyosztály is egyetért).

Elmondut azt is, hogy javaslatainkat már régebben is megtettük, hiába, nem készült róluk alternatív terv, ami kimutatta volna az esetleges plusz költségeket, hátrányokat.

Hagyó Úr a jelen lévő illetékeseknek a helyszinen kiadta az utasítást, hogy készítsék el a javasolt megoldás költésvetését, induljon egyeztetés a műemléki illetékesekkel is.

A megbeszélésünkről emlékeztető készül.

Kapcsolódó hírek

Margit híd - mindenkinek

Írásom célja, hogy az esetleges félreértéseket tisztázzuk a Margit híddal kapcsolatban. Számos egyeztetésen vettünk részt a kezdektől és próbáltuk képviselni a "kerékpáros érdekeket". Mindössze „egy” nagy probléma volt a tervezés során: a kezdeti fázisban nem mérték fel teljeskörűen a nem-motorizált forgalmat (főleg a gyalogosokat és a bicikliseket). Mivel a felújítás célja ezen forgalmak előnyben részesítése, így nagyságuk növekedett. Az így be nem tervezett forgalom megfelelő lebonyolítására született ez a – lassan átadásra kész - kompromisszumos kialakítás.

2011.10.09 |  Közlekedés
Margit hídi felhajtás: Ha a város nem építi meg, majd mi megépítjük! +VIDEO

Miközben a kerékpárral közlekedők száma évről évre növekszik, 5 közgyűlési határozat és számtalan ígéret ellenére sem épülnek a beígért kerékpáros létesítmények. A híd felújítása előtt, 2007-ben végzett forgalomszámlálás alapján a kerékpárral közlekedők kiszolgálására az érvényes műszaki előírás szerint minimum 2,7 méter széles kerékpárút volna szükséges, azóta a közlekedők száma megháromszorozódott és mégsem épül meg semmi.

2011.05.11 |  Főszerkesztő
Margit híd: intézményesített közlekedési káosz

2012-ben hétköznap reggel a hídon közlekedő járművek 11.37%-a kerékpár volt, mely arány azóta csak növekedett. Itt láthatod friss videónkat!

2013.09.03 |  Emese