Facebook Instagram Youtube

Sajtótájékoztatóval indult Együtt Közlekedünk kampányunk

Sajtótájékoztatóval indult Együtt Közlekedünk kampányunk
2014.04.11

Április 10-én sajtótájékoztatóval indult el Együtt Közlekedünk kampányunk, melynek mottója: Legyen béke az utakon!

A Magyar Kerékpárosklub tapasztalata szerint a kerékpáros közlekedés terjedésének legfőbb akadálya a partnerség hiánya. Nap mint nap tapasztalható a közlekedők között versengés, ellenségeskedés. Elsősorban magunkkal foglalkozunk, pedig közösen használjuk ugyanazokat az utakat. Ez a viselkedésmód a közlekedés minden résztvevőjére igaz, de a legsérülékenyebb résztvevőit sújtja leginkább: a gyalogosokat és a kerékpárvezetőket.

A Magyar Kerékpárosklub már évek óta tervezett egy olyan nem-biciklis kampányt, amely a közlekedés összes résztvevőjéhez szól és a partnerség elvét hirdeti. Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság felkarolta a kezdeményezést, élére állt és finanszírozta. További rangos szervezetek is csatlakoztak az ügyhöz: a Magyar Autóklub, a MOL, a BKK és az UNIQA Biztosító. Ez is azt mutatja, hogy az érzékelt probléma valós és a megoldás sokak vágya és érdeke.

 

Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára elmondta, hogy közlekedni csak a szabályok megtartásával, egymás kölcsönös tiszteletével szabad.

 

A Novák Péter moderálásával megtartott eseményen a kampányban résztvevő partnerek mindegyike különböző fura járgánnyal érkezett.

 

A Magyar Autóklub főtitkárhelyettese, Lovas Károly Róbert biciklivel érkezett.

 

 

Szollár Domokos, A MOL Magyarország kommunikációs igazgatója stílszerűen MOL Bubival jött.

 

 

 

 

 


Somodi László, a BKK közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettese gyalogosan érkezett.

 


Dr. Bihari Zoltán
, az UNIQA Lakossági területének vezetője buszt vezetett, míg Dormán Emese, a Magyar Kerékpárosklub munkatársa egy piros autóval érkezett.

 

A szimbolikus közlekedési módok cseréje is azt volt hivatott érzékeltetni, ami a kampány fő üzenete: nincsenek kerékpárosok és nincsenek autósok. Közlekedők vannak, akiknek egymásra figyelve közösen kell ugyanazokat az útfelületeket használniuk.

Novák Péter - kedvenc járművével.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A sajtóközlemény itt érhető el.
A sajtóesemény fotói itt: http://bit.ly/1ku5kZt

Eddigi sajtómegjelenések:
(ha láttok több megjelenést, kérjük, osszátok meg velünk)

- Juventus Rádió
- Radió Q
- Estihirlap.hu
- Inforadio.hu
- stop.hu
- mno.hu
- mon.hu
- boon.hu
- zetapress.hu
- autoszektor.hu
- autohirek.hu
- vezess.hu
- webradio.hu
- hirado.hu. Fotógaléria itt.
- klubradio.hu
- sikerado.hu
- nepszava.hu
- bikemag.hu
- greenfo.hu
- national geographic
nepszava
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron