Hírek: sebesség
Egy új kutatás szerint a kerékpározók nem tartják fel az autóvezetőket
Kutatók szerint elhanyagolható a járművek közötti sebességkülönbség, akár kerékpáros, akár autó halad előttünk.
2020.12.03 |
aron
Egyetlen gyalogos vagy kerékpáros sem halt meg közlekedési balesetben Oslo városában 2019-ben
Az autók számának és sebességének csökkentése a közlekedési balesetek által okozott halálesetek számát is csökkentette
2020.01.16 |
aron
A balesetek többségét gyorshajtás okozza, így vethetünk ennek véget
Az autózás terjedésével nem csak a zaj és szmog növekszik, nem csak értékes városi közterületeket veszítünk a parkolás elterjedésével, utcára menni is veszélyesebb a gyors és nehéz járművek által okozott sérülések súlyossága miatt. A másokra alig veszélyes közlekedők (kerékpározók, gyalogosok) kerülőutakra vagy föld alá kényszerítése, védőfelszerelésekbe öltöztetése nem oldja meg a balesetveszély valódi okát. A várostervezők sokszor ezt az egyszerűbbnek tűnő megoldást választják, de ezzel csak az autóhasználat - és az azzal járó problémák - terjedését segítik. Valódi megoldást a többségi városhasználók - gyalogosok, tömegközlekedők, kerékpározók -, vagyis a gyengébb közlekedők védelme jelenti. Itt van pár eszköz, amivel ez kivitelezhető.
2018.01.05 |
aron
Mérnökök felelőssége a közlekedési balesetek elkerülésében
A mérnökök nem tudják önállóan megváltoztatni a rendszert, de ők azok, akik hitelesen állhatnak a változás élére. Döntő hatása lenne, ha mérnök kollégáim hozzáállása megváltozna.
2017.10.30 |
aron
Miért fontosak a 30-as zónák?
Tényleg működnek a 30km/h-s sebességkorlátozású zónák? Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) szakembere Ceri Woolsgrove közelebbről is megvizsgálta a gépjárműforgalom lassítására vonatkozó érveket és ellenérveket - az alábbiakban az ő cikkének fordítását olvashatjátok. Ez egy kétrészes sorozat első része, melyben a közlekedési rendszerekről és a közlekedők szerepéről lesz szó. A második rész a konkrét tényekről szól majd, hogy mi működik, és mi nem.
2012.03.09 |
Főszerkesztő