Facebook Instagram Youtube

"HÓ24!" kampány a kerékpárutak hómentesítéséért és egész évi karbantartásáért

"HÓ24!" kampány a kerékpárutak hómentesítéséért és egész évi karbantartásáért
2013.03.22
"HÓ24!" néven kampányt indítottunk a kerékpáros útvonalak rutinszerű hó- és jégmentesítéséért. Célunk, hogy a havazások utáni 24 órában a teljes hálózatról letolják a havat, lehetővé téve a könnyebb és biztonságos közlekedést. Továbbá, a fenntartás egész évre kiterjedő felülvizsgálatát is kezdeményezzük.

"HÓ24!" néven kampányt indítottunk a kerékpáros útvonalak rutinszerű hó- és jégmentesítéséért. Célunk, hogy a havazások utáni 24 órában a teljes hálózatról letolják a havat, lehetővé téve a könnyebb és biztonságos közlekedést. Továbbá, a fenntartás egész évre kiterjedő felülvizsgálatát is kezdeményezzük.Szeretnénk elérni, hogy egész évben úgy indulhassunk el otthonról, hogy valószínűleg végig is haladhatunk szokásos útvonalainkon.

(a) Először fotókat gyűjtöttünk arról, hol volt fennakadás a hó miatt. 

(b) 2013. január 21-én nyílt levélben fordultunk az Fővárosi Közterület-fenntartóhoz, tárgyalásokat kezdeményezve a problémáról. Az FKF válaszleveléből kiderült, a bicikliutak takarítására utolsók között gondol az FKF, megfelelő határidő és helyismeret híján akár olvadásig is hó boríthatja a kerékpárutakat. Ezért a fenntartás egész évre kiterjedő felülvizsgálatát kezdeményezzük.

(c) Második nyílt levelünket itt olvashatjátok. A hókotráson túl, az általános karbantartást illetően a Critical Mass mozgalommal együtt a következőket szeretnénk elérni:

1. Rendeletmódosítást, a tisztítási határidők meghatározását és betartatását, lehetőleg 24 órán belüli határidővel.

2. A rendszeres tisztításhoz szükséges erőforrásokat.

3. Tárgyalások megkezdését a problémáról, kitérve az egész évi kerékpárút karbantartáshoz szükséges teendőkről.

(d) 2014. február 14-én személyes megbeszélésen vettünk részt György István főpolgármester-helyettessel, ahol ígéretet kaptunk kéréseink teljesítésére. A találkozó részleteiről itt olvashatsz. Tavasszal kapunk tájékoztatást a fejleményekről, amit itt megosztunk veletek.


A nem budapesti körülmények javítása érdekében egy bianco levelet is megfogalmaztunk, hogy segítségével a vidéken is aktívan tenni akarók megkereshessék a helyileg illetékes szerveket. A vidéki beszámolókat és fotókat ide várjuk: kommunikacio (kukac) kerekparosklub (pont) hu

A következő lépéseinkről itt tájékozódhatsz.

Köszönjük, hogy télen is rengetegen kitartóan tekertek. Meleget nem hozhatunk, de szeretnénk könnyíteni a közlekedést. Minden friss hírről beszámolunk.

****************************************************************
Légy te is tagunk, támogass minket tagdíjaddal, ami össz-vissz havi két buszjegy ára.
Tájékozódj itt.
A tagoknak járó szolgáltatásainkról itt olvashatsz bővebben.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron