Facebook Instagram Youtube

Az 5 éves bringás terv - Ezt vállalják a főpolgármester-jelöltek 2029-ig

Az 5 éves bringás terv - Ezt vállalják a főpolgármester-jelöltek 2029-ig
2024.04.19
Megérkeztek a főpolgármester-jelöltek vállalásai a "12 pont a bringás Budapestért" javaslatcsomagunkra, amiben a következő ciklusban szükséges kerékpárosbarát fejlesztéseket foglaltuk össze. Célunk, hogy a lakossági igények alapján a mostaninál sokkal többen közlekedhessenek kerékpárral, és a hiányzó fejlesztések ezt biztosítsák

A főpolgármester-jelöltek, függetlenül politikai hovatartozásuktól, vállalásokat tettek a kerékpáros közlekedés fejlesztésére vonatkozóan. A kerékpáros infrastruktúra fejlesztése nemcsak egyetlen politikai irányzathoz köthető, hanem a város minden lakosának, kerékpározó vagy nem kerékpározó érdekét egyaránt szolgálja. Minden jelölt konkrét ígéreteket tett arra vonatkozóan, hogy a következő önkormányzati ciklus során milyen lépéseket kíván tenni a kerékpározás terjedéséért, a biztonságos és kerékpárosbarát fővárosi közlekedésért.

A Kerékpárosklub pártállástól függetlenül képviseli a kerékpárral közlekedőket és közlekedni vágyókat. Ennek megfelelően pártállástól függetlenül törekszünk szakmai partnerségre a mindenkori politikai vezetéssel.


Szakmai munkacsoportunk segítségével ismét összeállítottunk egy programot, amelyet fontosnak tartunk megvalósítani a következő önkormányzati ciklusban. A 12 pontból álló követelésünk legfőbb célja a kerékpáros közlekedés arányának növelése, a kerékpározás gazdasági, egészségügyi és környezeti hasznának kiaknázása, a város élhetőbbé tétele! Célunk, hogy a lakossági igények alapján a mostaninál sokkal többen közlekedhessenek kerékpárral, a hiányzó fejlesztések pedig ezt biztosítsák. A bringabarát Budapest 12 pontja 2029-ig

„Ahol jó bringázni, ott jó élni”

– László János, a Kerékpárosklub tiszteletbeli örökös elnöke

Milyen intézkedéseket kér a Magyar Kerékpárosklub a főváros vezetésétől a 2024-2029 közötti önkormányzati ciklusban?

  1. Forgalomarányos kerékpáros költségvetési keret létrehozását
  2. Biztonságosan megközelíthető Lánchidat
  3. Sebesség- és zajcsillapítást a lakóövezetekben és kerületközpontokban
  4. Külvárosi kerékpártárolás fejlesztését
  5. A Bubi továbbfejlesztését
  6. A külvárosi kerékpárhálózati fejlesztések gyorsítását
  7. Teljes kerékpáros főhálózatot a belvárosban 
  8. Kombinált közlekedést népszerűsítő kampányokat
  9. Adatalapú közlekedésfejlesztést, nyilvános baleseti adatbankot
  10. Biztonságosan kerékpározható pesti rakpartot, Rákóczi utat, Petőfi- és Szabadság hidat
  11. Az útfejlesztések minden közlekedő számára biztonságosan valósuljanak meg
  12. A kerékpárszállítás fejlesztését a BKK járművein




Bringázható utakért, élhetőbb és egészségesebb Magyarországért dolgozunk. Adód 1%-ával abban segítesz, hogy mindenki számára elérhető és természetes választás legyen a városi bringázás.

Támogasd munkánkat adód 1%-ával és klubtagsággal!


A jelöltek következő 5 évre vonatkozó vállalásait módosítok nélkül tesszük közzé:

VITÉZY DÁVID:

Kürti Gábor Elnök Úr részére

Magyar Kerékpárosklub

Tisztelt Elnök Úr!

Még egyszer köszönöm, hogy 2024. április 5-én személyesen is volt lehetőségünk egyeztetni a Magyar Kerékpárosklub által összeállított 12 pont a bringás Budapestért" című javaslatcsomagról, melyre főpolgármester-jelöltként az alábbi írásos választ adom. 33 Alapvetésnek tekintem a 2023-ban elfogadott Budapesti Mobilitási Terv 2030 célkitűzéseit és azt, hogy a fenntartható közlekedési módok arányát a mai 65%-ról 80%-ra, ezen belül a kerékpáros közlekedés arányát a mai 2%-ról 10%-ra növeljük. Ez a cél csak akkor teljesíthető, ha átfogó, koordinált fejlesztések valósulnak meg a budapesti kerékpáros infrastruktúra fejlesztése terén, a kerékpáros ráhordás terén, illetve a közlekedésbiztonság terén. Ehhez megválasztásom esetén minden támogatást megadok, és különös figyelmet kívánok szentelni a külső kerületek kerékpáros lehetőségeinek fejlesztésére.

A Magyar Kerékpárosklub által javasolt 12 pontra adott tételes válaszaim a következők:

ITT OLVASHATOD EL A TELJES VÁLLALÁST.

KARÁCSONY GERGELY:

AZ ELMÚLT ÉVEKBEN IGAZI KERÉKPÁROS FORRADALOM ZAJLOTT BUDAPEST UTCÁIN

Öt év alatt 52 kilométerrel bővítettük a kerékpáros főhálózatot, egymástól elvágott kerületeket kötöttünk össze, védett kerékpársávokat hoztunk létre, bukásból sikertörténetté változtattuk a Bubit, és soha nem látott tempóval építettünk kerékpártárolókat.

Sok dolgunk van még, hogy mindenki biztonságosan kerékpározhasson Budapesten, de az egyre több biciklis az utcákon jelzi, hogy milyen sokan szeretnének gyorsan, olcsóbban és egészségesebben közlekedni.

A Magyar Kerékpárosklub, ahogy 2019-ben, úgy a mostani választás előtt is meghirdette a bringabarát Budapest 12 pontját. Minden nehézség ellenére is ’19-es vállalások többségét teljesítettük, a többi feladat jó úton halad a teljesítés felé. A friss felhívásukra kidolgoztuk részletes vállalásainkat a következő ciklusra.

Célunk, hogy bárhonnan bárhová el lehessen jutni Budapesten biciklivel, hiszen tudjuk, hogy ezzel nem csak a már bringázók járnak jól. Ma a budapestiek várható élettartama nagyjából 5 évvel kevesebb, mint az európai átlag. Azt vállaljuk, hogy egészséges utcákat, egészséges várost teremtünk, hogy visszaadjuk a budapestieknek az elvett 5 évüket – és erre a kerékpározás egy kiváló eszköz.


ITT OLVASHATOD EL A TELJES VÁLLALÁST.

SZENTKIRÁLYI ALEXANDRA:

Kedves Kerékpárosklub!

Főpolgármester-jelöltként és megválasztásom esetén főpolgármesterként is kiemelten fontosnak tartom a szakmai szervezetekkel való folyamatos egyeztetések létrejöttét, a városfejlesztési elképzelésekkel kapcsolatos különböző álláspontok megismerését és megismertetését.

A Kerékpárosklub 12 pontból álló, a következő önkormányzati ciklusban elérendő céljait kiváló vitaindító alapnak tartom, amelyből kiindulva meg lehet valósítani számos közlekedés és városfejlesztési átalakítást, amelyek úgy szolgálnák a budapesti kerékpáros közlekedés előmozdítását, hogy mindeközben a közösségi és egyéni közúti közlekedést választók felé nem generál további konfliktust.

Az alábbiakban engedjék meg, hogy részletesen is reagáljak az Önök által bemutatott, a fővárosi kerékpárosközlekedés helyzetét javító 12 pontra:

ITT OLVASHATOD EL A TELJES VÁLLALÁST.

DR. GRUNDTNER ANDRÁS:

Tisztelt Magyar Kerékpárosklub, Tisztelt Sporttársak! Köszönöm a lehetőséget, hogy a Mi Hazánk Mozgalom főpolgármester-jelöltjeként megoszthatom Önökkel a fővárosi kerékpározás múltjával, jelenével és jövőjével kapcsolatos gondolataimat.

ITT OLVASHATOD EL A TELJES VÁLLALÁST.

Támogasd a bringás fejlődést!

Csatlakozz a Kerékpárosklubhoz, csináljunk együtt bringás országot Magyarországból!


Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron