Minden negyedik budapesti kerékpárral közlekedett 2013. szeptemberében!
Biciklis boom-ot Budapesten a kutatási adatok is igazolják!
Budapesten kicsit visszaesett a kerékpáros közlekedés gyakorisága: feltehetően azért, mert bár a népesség egyre nagyobb része próbálja ki a kétkeréken közlekedést, az újoncok még nem használják azt minden nap.
A közlekedési célú kerékpárhasználati arányok országosan szezonalitást és lassú növekedést mutatnak, jellemzően a szeptemberi adatok a kiugróak. 2013 szeptemberében a megkérdezettek 47%-a használta kerékpárját közlekedésre és/vagy túrázásra, ill. 45%-uk használta közlekedési céllal.
Idén ősszel számokkal is alátámasztva látjuk, hogy megugrott a kerékpározás aránya a fővárosban. A vizsgálatot megelőző 2 hétre vonatkozóan minden negyedik budapesti válaszolta azt, hogy legalább egyszer kerékpárral közlekedett.
A kerékpárral közlekedők többségének a kerékpár az elsődleges és szinte kizárólagos közlekedési eszköze. A kérdezett 14 napból legalább 10 alkalommal, azaz minden hétköznap kerékpárral közlekedők aránya 2012 szeptemberében döntött csúcsot: akkor 63% volt. 2013 szeptemberében ugyanez az arány 53% volt.
Országosan a megkérdezettek 10%-a túrázott kerékpárjával szeptemberben. Ugyanez az arány Budapesten 24% volt, ami a valaha mért legmagasabb arány.
A túrázás főként a fővárosban, Közép-Magyarországon és a Közép- és Nyugat-Dunántúlon volt jellemző a magasabb iskolai végzettségűek körében, 50 éves korig.
A válaszadók csupán 2%-a használta kerékpárját kizárólag túrázásra, és közlekedésre nem. Ők főként magasabb iskolai végzettségűek, Budapesten vagy megyeszékhelyeken lakók és 40 évesnél fiatalabbak.
A teljes kutatási anyag innen tölthető le.
Kapcsolódó hírek
A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.
2021.01.11 | aron2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.
2020.12.29 | aronTérképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!
2021.02.03 | aron