Facebook Instagram Youtube

A kerékpározás 2,9 milliárd fonttal gyarapította a brit gazdaságot

A kerékpározás 2,9 milliárd fonttal gyarapította a brit gazdaságot
2011.08.23
Egy a kerékpározás gazdasági előnyeiről készült tanulmány kimutatta, hogy a gazdaságnak 2,9 milliárd fontot (~925 milliárd forint) érnek a teljes lakosság immár negyedére rúgó kerékpárosok.

Egy a kerékpározás gazdasági előnyeiről készült tanulmány kimutatta, hogy a gazdaságnak 2,9 milliárd fontot (~925 milliárd forint) érnek a teljes lakosság immár negyedére rúgó kerékpárosok.

A tanulmány, amelyet a London School of Economics (LSE) végzett, és amelyet a British Cycling és a Sky  rendelt meg, megkísérelte felmérni a “Bruttó kerékpáros termék”-et (Gross Cycling Product, GCP) az Egyesült Királyságban. Mindent számításba vettek a biciklieladásoktól a  betegállományban töltött napok számának csökkenéséig, és kerékpárosonként 230 fontos (~73000Ft) GCP-t kaptak.

A tanulmány szerint a fellendülés hátterében a résztvevők számának növekedése áll. 2010-ben 208 millió kerékpáros utat tettek meg, 1.3 millió új kerékpárossal 2009 óta - ezzel a rendszeresen kerékpározók száma 13 millióra emelkedett. Mára a háztartások 40%-a rendelkezik biciklivel, aminek a hátterében olyan tényezők állnak, mint a Nemzeti Kerékpáros Hálózat 200%-os bővülése.

A GCP olyan tényezőket vett figyelembe, mint a kerékpárgyártás, a kerékpárok és kerékpárkiegészítők értékesítése, valamint a kerékpározáshoz kapcsolódó munkahelyek. Az eladások 28%-os növekedésének hála 3.7 millió új kerékpár talált gazdára 2010-ben, 1.62 milliárd fontos bevételt termelve. A 2.9 milliárd font maradék részét a kerékpáros kiegészítők és kerékpárkarbantartás (853 millió font), a kerékpározáshoz kapcsolódó munkahelyek (25000 ember, akik 600 millió font bért és adót termelnek), és a csökkenő távolmaradás a munkahelyről (128 millió font) adják.

A tanulmány szerint a jövőben további nyereségre lehet számítani: a rendszeresen kerékpározók 2 milliárd fontot fognak megtakarítani a gazdaság számára a következő évtizedben kevesebb betegszabadságon töltött nap formájában. A jelenlegi kerékpározási aránynak csupán 20%-os emelkedése 2015-ig 207 millió font megtakarítást jelentene a dugók csökkenése és 71 millió font megtakarítást a környezetszennyezés csökkenése miatt. További 516 millió font kiaknázatlan gazdasági potenciál rejlik azokban az emberekben, akik olyan még ledöntésre váró akadályok miatt nem ültek kerékpárra, mint a kerékpáros közlekedésbiztonság és az önbizalomhiány.

A tanulmány következtetése szerint a kerékpáripar a hosszú távon fenntartható fejlődés meggyőző jeleit mutatta. Bár a jelenlegi gazdasági visszaesés valószínűleg hozzájárult a kerékpározás újjáéledéséhez, nem szabad lebecsülni az olyan tényezőket, mint a környezetvédelmi szempontok, a növekvő egészségtudatosság és a nemzetközi sportsikerek. A kerékpározás “normalizálására” törekvő erőfeszítéseket fokozni kell, figyelmet fordítva az olyan akadályokra, mint a biztonság és a hozzáférhetőség.

A kutatást vezető Dr. Alexander Grous az LSE-től úgy nyilatkozott, hogy “A jó hír az, hogy a strukturális, gazdasági, társadalmi és egészségügyi tényezők végre valódi áttöréshez vezettek az Egyesült Királyságban a kerékpározás területén. Most először tűnik úgy, hogy elmúlt években tapasztalt növekedés egy fenntartható tendencia része. Hogy erre a lendületre építhessünk, és kövessük az olyan országokat, mint Dánia és Hollandia, a részvételi arány tekintetében, alapvető, hogy az ipar az alkalmi és hobbikerékpárosok rendszeres és gyakori kerékpárosokká alakítására koncentráljon”.

A teljes tanulmány itt olvasható, a BikeRadar eredeti cikke pedig itt.

 


Köszönet a fordításért  Zsabornak!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron