Facebook Instagram Youtube

Párizs polgármestere szerint a kerékpársávok segítettek az autóhasználat csökkentésében

Párizs polgármestere szerint a kerékpársávok segítettek az autóhasználat csökkentésében
2018.10.09
A környezetszennyezés elleni intézkedések és a parkolási korlátozások is segítettek felgyorsítani a meglévő tendenciát 2018 első öt hónapjában.

A környezetszennyezés elleni intézkedések és a parkolási korlátozások is segítettek felgyorsítani a meglévő tendenciát 2018 első öt hónapjában.

Fotó: Modacity


Simon MacMichael cikke eredetileg a Road.cc oldalon jelent meg. Benya-Magyar Marietta fordította, Halász Áron szerkesztette.

Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!


 

Párizs polgármestere, Anne Hidalgo azt mondja, hogy a kerékpársávok segítettek gépjárművek számának csökkentésében idén. 2018 első öt hónapjában a járművek száma 6,5 százalékkal csökkent a korábbi év hasonló időszakával szemben, az önkormányzat által nyilvánosságra hozott adatok alapján.

Februárban volt a legjelentősebb, 11,4 százalékos csökkenés 2017 azonos hónapjához képest. A legfigyelemreméltóbb csökkenés (8.7%) a reggeli csúcsforgalomban volt, de az esti csúcsban is 6.7%-os esést mértek.

A város több fő közlekedési ütőerén is jelentősen csökkent a napközbeni forgalom. Reggel 7 és 9 között a Boulevard St Germain-en rögzített gépjárművek száma 9,2 százalékkal csökkent, míg a Rue de Rivolin 17,9 százalék volt a csökkenés.

A számok igazolhatják város légszennyezés elleni erőfeszítéseit, melybe a fizetett parkolási rendszer reformja is beletartozik. Tükrözik a gyorsuló tendenciát, mely során a forgalom 3 százalékkal csökkent 2003 és 2014 között, majd további 4 százalékkal a következő két évben.

A városvezetés szerint 30 százalékkal csökkent a légszennyezettség 2003 és 2013 között.

Hidalgo 2017-et a kerékpározás évének hirdette meg, felvázolva a város kerékpárosbarát úthálózatának megduplázását, a gépjárművek forgalmának felére csökkentését 2020-ra, új gyalogos zónák kijelölésével együtt. 

Valójában nem minden ennyire rózsás Párizs kerékpáros életében.

A városban úttörő Vélib közbringa-rendszer üzemeltetőváltáson esett át, valamint a dokkolás nélküli bérleti rendszerek is egyre nagyobb versenyt jelentenek. Hidalgo szerint a párizsiak úgy érzik, hogy mióta a francia-spanyol Smovengo konzorcium átvette az üzemeltetést a hirdetési piaci óriás JCDecaux-tól, a közkedvelt szolgáltatást lerombolták.

 


Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!

További érdekes cikkeket fordítócsoportunktól itt olvashatsz.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron