Facebook Instagram Youtube

Tarlós István elpártolt kerékpáros szavazóitól?

Tarlós István elpártolt kerékpáros szavazóitól?
2014.09.26
Egyedül Tarlós István nem jelezte jelenlétét a 4 városban tervezett eseményünkön, helyettese dr. Szeneczey Balázs pedig az imént lemondta részvételét. Ennek ellenére megtartjuk a felvonulást, csak kicsit módosított útvonalon és módon. Plusz egy érv amellett, hogy te is csatlakozz!!
A Magyar Kerékpárosklub vezetésével  négy városban keresik fel kerékpárosok a polgármester-jelölteket, azt várva tőlük, hogy a kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztésével kapcsolatos alapvető vállalásokat tegyenek, ezzel kötelezve el magukat az élhetőbb városfejlesztés iránt. Sajnos a Budapesten, Debrecenben, Sopronban és Szentendrén megrendezésre kerülő felvonulásokra egyedül Tarlós István nem jelezte jelenlétét, helyettese dr. Szeneczey Balázs pedig csütörtökön mondta le részvételét. A Kerékpárosklub ennek ellenére megtartja a felvonulást és eljuttatja a kerékpárosok üzenetét a jelöltekhez.
 
A Magyar Kerékpárosklub több héttel ezelőtt kereste meg a főpolgármester-jelölteket, akikhez szombati felvonulásán egyenként fog felvonulni, hogy egyértelmű vállalásokat kapjon a következő 5 év biciklis fejlesztéseiről. A jelöltek számára ajánlott pontjaik a következőek:
  • Tervet és határidővel programot készítek a város biciklibarát átalakítására
  • Rendszeres forgalomszámlálást és közvélemény-kutatást készíttetek a közlekedésről
  • A járdáról az úttestre helyezem a kerékpárutakat, csökkentem a járdán parkolást.
  • A kerékpáros létesítmények fenntartását, takarítását rendeletileg előre sorolom, ehhez forrást biztosítok.
A négy általános vállalás mellett minden város kerékpáros közössége saját, helyi követelésekkel egészíti ki a listát. Véleményünk szerint a fenti lista bevállalása nélkül a fenntartható, ember- és környezetbarát közlekedési módok támogatása csak üres ígéret. Éppen ezért nem értjük, miért nem kíván részt venni az eseményen és ezek közül vállalásokat tenni sem Tarlós István, sem helyettese.
 
Tekintettel arra, hogy dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes csütörtöki, részvételt lemondó levelében “ígéretekre való licitálásnak” nevezte ezeket a vállalásokat, a szombati Tour de Voks felvonulás módosított útvonalon haladva a Városház utcában ér véget, ahol a Főpolgármesteri Hivatal bejáratánál fogjuk elhelyezni a követeléseinket, illetve névre szóló csomagban adjuk fel a főpolgármesternek azt a szakembereink által készített 10 oldalas kiadványt, mely a kerékpáros közlekedés olcsó és költséghatékony fejlesztési eszközeit foglalja össze. Ezek mellett ajándékba adjuk Jan Gehl világhírű dán városépítész magyarul frissen megjelent, Élhető Városok című könyvét is. Reméljük, ha közönség előtt nem is veszik át, irodáik magányában tanulmányozzák majd ezeket.
 
Részvételt lemondó levelében dr. Szeneczey Balázs arra is hivatkozik, hogy az utóbbi években több kerékpárutat, sávot és egyéb létesítményt adtak át, illetve elindították a MOL Bubi közbringa-rendszert. Bár mindez kétségtelenül így van, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a közbringa-rendszer több éves késéssel indult, a startra ígért elengedhetetlen infrastruktúra-fejlesztéseknek mindeddig csupán a töredéke valósult meg
 
Úgy gondoljuk, hogy a MOL Bubi városlakók körében aratott népszerűsége, valamint az utóbbi években egyedülállóan bekövetkezett bringaboom miatt a kerékpáros közlekedés rendszerszintű fejlesztése nem “ígéretlicit”, hanem Budapest élhetőségének elengedhetetlen eleme. Az utóbbi évek fejlesztéseiből továbbra is hiányzik a főváros közlekedési rendjének közlekedéspolitikai újragondolása, az eddigi beruházások és intézkedések csupán felszíni kezeléseknek tekinthetőek
 
A főváros máig nem indította el az egész városra kiterjedő kerékpáros főhálózat tervezését és megvalósítását, az alaphálózat megvalósításához szükséges úthálózati felülvizsgálat és intézkedési terv kizárólag a belső városrészre készült el, de - ahogy írtuk - ennek megvalósítása is rétestésztaként húzódik. Így aztán a fő útjaink, hídjaink máig sem járhatók kerékpárral. A Demszky-érából örökölt rossz minőségű kerékpárutaknak csupán töredéke újult meg, a számtalan helyen járdákra festett - kerékpárútnak nevezett - sárga csíkok sem tűntek el, ezzel gyalogos-kerékpáros konfliktusok sokaságát eredményezve. A kerékpáros létesítmények fenntartásáról szóló egyeztetéseink dr. Szeneczey Balázzsal több hete megakadtak: a járhatatlan, bokrokkal benőtt, télen hóval borított kerékpárutak-sávok helyzete úgy tűnik idén sem oldódik meg.
 
A Magyar Kerékpárosklub természetesen továbbra is partnerként tekint minden önkormányzatra, szakmai munkánk célja településeink élhetőbbé alakítása. Úgy véljük, hogy Budapest olyan történelmi pillanatban van, amikor a lakói pártállástól függetlenül fejezik ki látható igényüket a város élhetősége mellett. Hiba lenne a következő önkormányzati ciklusban lekésni ezt a lehetőséget.
 

A Tour de Voks felvonulás útvonala:

A budapesti felvonulás szeptember 27-én 15:00-kor indul a Madách térről. Innen az Andrássy út, a Nagykörút, a Móricz Zsigmond körtér, a Bartók Béla út, a Szabadság híd és a Kiskörút érintésével érünk vissza a Városház utcába legkésőbb 18 óráig. A felvonulás elején és végén beszédek hangoznak el, a Városház utcában pedig a Főpolgármesteri Hivatal épületénél helyezzük el követeléseinket. 
 
Az útvonal során a menet találkozik Magyar György (független), Bodnár Zoltán (Liberálisok), Csárdi Antal (LMP), Bokros Lajos (MOMA), Staudt Gábor (Jobbik), Falus Ferenc (Együtt-PM) főpolgármester-jelöltekkel, akiktől egy táblán való jelöléssek fogjuk kérni, hogy vállaljanak a fenti listából. 
 
A felvonuláshoz csatlakozott a Levegő Munkacsoport is.
 
A Kerékpárosklub olcsó és költséghatékony fejlesztéseket felsoroló anyaga letölthető innen
 
Pontos helyszínek és időpontok:
Budapest, Madách tér, szeptember 27, 15:00 - Facebook esemény itt.
Szentendre, Fő tér, szeptember 27, 14:30 - Facebook esemény itt.
Sopron, Deák tér, szeptember 29, 16:00 - Facebook esemény itt.
Debrecen, Kossuth tér, október 4, 15:00 - Facebook esemény itt.
 
 
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron