Facebook Instagram Youtube

Mintegy 6000 ember 600000 kilométert tekert - lezárult a Bringázz a Munkába! kampány

Mintegy 6000 ember 600000 kilométert tekert - lezárult a Bringázz a Munkába! kampány
2018.06.18
A Balatont 2877-szer, a Földet 15-ször tekerték körbe, 42 000 szelet pizzányi kalóriát égettek el, 85 millió forintot és 94 tonna szén-dioxidot spóroltak az újraindult Bringázz a Munkába kampány résztvevői. Céges kerekasztal-beszélgetésen jártunk utána a bringás munkába járás további fejlesztési lehetőségeinek, és átadtuk a fődíjakat.

A Balatont 2877-szer, a Földet 15-ször tekerték körbe, 42 000 szelet pizzányi kalóriát égettek el, 85 millió forintot és 94 tonna szén-dioxidot spóroltak a Bringázz a Munkába kampány résztvevői. Pénteki záróeseményünkön céges kerekasztal-beszélgetésen jártunk utána a bringás munkába járás további fejlesztési lehetőségeinek, és átadtuk a fődíjakat. Régi vágyunk vált valóra azzal, hogy 4 év szünet után újraindíthattuk a László János vezetésével 2007-ben elkezdett, kerékpáros közlekedést népszerűsítő kampányt. Köszönjük mindenkinek a játékot, maradjatok bringán a hétköznapokban is!

Fotó: Adrián Zoltán / Magyar Kerékpárosklub - Képszerkesztőség

A Magyar Kerékpárosklub 2007-ben elindított, országosan több ezer embert megmozgató Bringázz a munkába! kampányát négy év szünet után, az Innovációs és Technológiai  Minisztérium támogatásával idén tavasszal rendezte meg újra a Magyar Kerékpárosklub.

A bringás közlekedést népszerűsítő játékban 2150 cég mintegy 6000 dolgozója vett részt az egész országban, kis híján 600 000 kilométert kerékpározva. Ez átszámítva a Balaton 2877-szeres, és az Egyenlítő 15-szörös körbetekerésének felel meg.

Az öt legbringásabb város Budapest, Debrecen, Székesfehérvár, Szeged és Győr voltak.

A játékosok 19000 tábla csokinak megfelelő 10 000 000 kalóriát égettek el, 85 millió forintot spóroltak meg, és 94 tonna szén-dioxid szennyezéstől kímélték meg a levegőt. 

A legszerencsésebbek 4 millió forint összértékű nyereményeket (kerékpárokat, nyaralásokat, belépőket, bringás kiegészítőket) vihettek haza.

A Prezi székházában tartott kampányzáró eseményen globális, valamint hazai IT, telekommunikációs, vendéglátós és kerékpáros cégek képviselői, Révész Máriusz kormánybiztos, illetve a Kerékpárosklub munkatársai mondták el, hogy szerintük mire lenne szükség a bringás munkába járás még népszerűbbé tételéhez, hogyan biztosítható cégautó helyett cégbicikli.

A kampány célja és eredményei

A kampány célja az volt, hogy a szervezők megmutassák, hogy bringával könnyen, gyorsan és szabadon lehet akár munkába is járni, növelve ezzel a mindennapokban kerékpározók számát Magyarországon.

A Bringázz a munkába! kampányban 2150 cég, vállalat dolgozóiként 2375 csapatban 5942 résztvevő 592 856 km-t kerékpározott Magyarország egész területén.

Miközben:

  • 10 671 416 kalóriát égettek el a kerékpározással
  • 85 359 474 forintot takarítottak meg
  • 94.264 kilogramm szén-dioxid szennyezéstől kímélték meg a levegőt.

A letekert kilométerek megegyeznek a Balaton 2877 alkalommal történő megkerülésével, és a Föld 15-szörös körbetekerésével. A munkába bringázás közben elégetett kalóriák összesége pedig 19000 tábla csokinak és 42000 szelet pizzának felelnek meg.

Az 5 legtöbbet bringázó város az együtt letekert munkanapok szerinti sorrendben: Budapest, Debrecen, Székesfehérvár, Szeged, Győr.

A vállalatok közül az OTP Bank, a Nokia és a Videoton munkatársai tekerték a legtöbbet, a dobogósokat az NNG és a Richter Gedeon követte.

Mitől fognak még többen bringázni a munkába?

A mai, a Prezi székházában tartott záróeseményen és díjátadón a kampányban résztvevő cégek, a Kormányzat és a Kerékpárosklub képviselője mesélték el, hogyan segítik a kerékpáros munkába járást, és szerintük mivel lehetne még több embert kerékpárra ültetni.

Fotó: Adrián Zoltán / Magyar Kerékpárosklub - Képszerkesztőség

A Kolovratnik Krisztián színész, műsorvezető által vezetett beszélgetésen kiderült, hogy a kerékpározás támogatásának alapvető tényezői a munkahelyi kerékpártárolás (több helyen szerviz) biztosítása, és több cégnél cégautó helyett céges biciklivel, vagy közbringabérlettel segítik a munkába bringázást.

A teljes beszélgetést itt nézhetitek vissza:

A különböző vállalkozások képviselői egységesen hangsúlyozták a kerékpározás egészségi és közlekedési előnyei mellett a munkahelyi közösségteremtő erejét. Kiemelték azonban, hogy állami és önkormányzati kerékpárosbarát fejlesztésekre és pozitív pénzügyi ösztönzőkre is szükség lenne a bringázás elérhetőbbé tételéhez.

Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium által támogatott kampány sikeresnek tekinthető, és reményét fejezte ki aziránt, hogy a következő Bringázz a munkába! kampányokhoz még többen csatlakoznak majd. Magyarország Európában az uniós források egyik legmagasabb hányadát fordította a magyar kerékpárutak és kerékpározás fejlesztésére. Nehézségként említette azonban, hogy az egyes önkormányzatok korábban nem hangolták össze a fejlesztési irányaikat, az épülő kerékpárutak nem értek össze. „Kínos lenne, ha a balatoni vagy a Duna-menti Eurovelo kerékpárút elakadna a Budapest táblánál” – említett egy példát a kormánybiztos, ezért egy kormánydöntés értelmében a főváros ezekre a szakaszokra szánt forrásaihoz az állam ugyanannyit tesz hozzá. Ez az Eurovelo fejlesztés esetén 800+800 millió forintos beruházást jelent.

Kiemelte azt is, hogy kormánybiztosként sokat dolgozik a kerékpáros szakma és az önkormányzatok közötti zökkenőmentes együttműködés kialakításán, továbbá a Magyar Kerékpárosklub részvételével kidolgoztak egy kerékpárosbarát KRESZ-módosítási javaslatot, ami segítheti a kerékpáros közlekedést és a közlekedési kultúra javulását. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a javuló tendenciát mutató kerékpáros és autós kapcsolat még tovább javuljon. A Kerékpárosklub által felvetett, majd a beszélgetésben erre reagáló cégek javaslatához csatlakozva abszurdnak nevezte, hogy a kerékpáros munkába járás jelenleg nem ösztönözhető kilométerpénz fizetésével vagy kerékpárvásárlásra fordítható támogatással. Holott az autós- vagy tömegközlekedés támogatása lehetséges.

Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyetteseként kiemelte, hogy nem csak a kerékpárral járóknak jó, ha át tudnak suhanni a dugókon, hanem a környezetükre is jó hatással vannak. Magyarországon közel 7 000 000 kerékpárral rendelkeznek a háztartások, ami azt mutatja, hogy a nyitottság már megvan a bringázásra, viszont segíteni kell azokat is kerékpárra ülni, akik még nem tették meg. Ehhez a Kerékpárosklub munkatársa szerint el kell oszlatni a bringázás körüli tévhiteket, népszerűsítő kampányokkal, és a városok bringabarát átalakításával vonzóvá kell tenni a kerékpározást, és pozitív, pénzügyi ösztönzőkkel kell segíteni a biciklis munkába járást. Volt pár év, amikor a kerékpáros fejlesztések csak felfestésekről szóltak, ma már látható változásokra, a rendszer átszabására van szükség az egyre nagyobb kerékpáros igények kielégítésére, mondta Halász.

Sárdi Dániel, a Prezi üzemeltetési igazgatója elmondta, hogy a Preziben nincs cégautó, viszont van cégbicikli. A munkatársak egy negyede állandóan bringával jár dolgozni, télen-nyáron, kampányoktól függetlenül.

Fazekas Máté, a British Telecommunications Munkaadói Márka igazgatója (Head of Employer Branding) fontosnak tartotta elmondani, hogy a kollégák ismerték a kampányt, és örömmel kapcsolódtak hozzá. Többszáz fős kerékpáros közösségük van, a vállalat tárolóiban 300 bringát tudnak tárolni, emellett még gyorsszervíz is a munkatársak rendelkezésére áll.

A Kicsicake kávézó és cukrászda mikrovállalkozásként szintén támogatja az alkalmazottak bringázását, van, aki ehhez a MOL Bubi-t veszi igénybe. Sonkoly Brigitta, kávézó tulajdonosként fontosnak tartja, hogy az emberek bringával is eljussanak a vendéglátó helyekre, így arra ösztönzi a többi tulajdonost is, hogy akár kedvezménnyel is támogassák a biciklivel érkező vendégeket.

A NőiVáz tulajdonosa, Acél Réka a nők bringázásának népszerűsítését tartja a fő küldetésüknek. Szerinte különösen fontos az, hogy a biztonságot igénylő nők, csajok és anyukák is nagyobb arányban bringázzanak a mindennapokban, és ezt számukra megfelelő utakon tehessék meg.

A V-Bringa vezető tanácsadója, Fábián Zoltán a szlogenjükkel kezdte: „Cégautó két keréken”, ami egyértelműen arról tanúskodik, hogy itt az idő a céges biciklik bevetésére. Az autós flotta mintájára bringás flottakezelőket kell alkalmazni a cégeknél, hiszen a kerékpározó munkatársak nemcsak egészségesebbek, nyugodtabbak és vidámabbak, hanem az elkötelezett dolgozókat is meg lehet szólítani a kerékpározás támogatásával.

Így bringáznak a munkába a fenti cégek:

A kampány legfontosabb tudnivalói

A Bringázz a munkába! kampány egy hónapig, 2018. május 14. – június 10. közötti időszakban tartott, és a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, illetve az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésével és védjegyoltalom jogosultságának hozzájárulásával valósult meg.

A kampány lebonyolítását idén először a Bike Citizens telefonos applikáció biztosította, amelynek segítségével a megtett kilométereket és a kerékpározással töltött napok számát vezethették.

A nyereménysorsolás összértéke 4 millió forint volt. A kampány alatt négy csapat nyereménysorsolás történt, a fődíj nyerteseit a kampány lezárása után sorsolták. Fődíjként az Accell Hunland által felajánlott elektromos kerékpárért versenyezhettek a munkába bringázók, emellett női és férfi kerékpárok, szállás ellátással Magyarországon, MOL Bubi bérlet, belépők vagy tanfolyam részvétel, valamint kerékpáros kiegészítők voltak a nyeremények között.

A Bringázz a munkába kampánynak indítottunk egy honlapot, ahol az aktuális eredményeket lehetett követni, híreket és bringás tippeket írtunk. A kampány Facebook oldalán és Instagram csatornáján folyamatosan tudósítottunk a játék állásáról.

Jelen voltunk a nagy országos tévécsatornák népszerű műsoraiban, országos és helyi rádióknak nyilatkoztunk, több tucat cikk jelent meg az online médiákban.

A kampány népszerűsítését nagy és kisebb cégek képviselői (videó fent), közösségi médiás hirdetések, Kerékpárosklub hírlevél megjelenések, közösségi alapon terjesztett plakátok, matricák és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jóvoltából citylight plakátok is segítették.

A kampányt állami, önkormányzati és céges támogatók is segítették. Fő szponzora az Innovációs és Technológiai Minisztérium, kiemelt támogatója az utcai reklámfelületeket biztosító Budapesti Közlekedési Központ volt. A játékot támogatta a Donkey Republic, a Cserpes, a Sió, az Accell Hunland, a Neuzer, a Cateye, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Bikefun, a Csepel, a Nemzetközi Shiatsu Iskola, a Női Váz, a Decathlon, a Palatinus strand, a Bakonyerdő Zrt, a Gemenc Zrt, a Veszprémi Erdőgazdaság Zrt, a Zalaerdő, a Sefag és a Kefag Zrt.

A kampányzáró fotói:

 

A folytatás

További munkánkat segítené, ha kitöltenétek a kampány résztvevőinek szóló kérdőívet, ha regisztráltatok és tekertetek.

Maradjunk kapcsolatban:

- Kövessétek a kampány Facebook oldalát és Instagramját!
- Kövessétek a szervező Kerékpárosklub oldalát! Helyi oldalaink elérhetőségei itt.
- Iratkozzatok fel hírlevelünkre!
- Csatlakozzatok hozzánk, a klubtagsághoz biztosítás és kedvezmények járnak! Minden infó itt.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron