Lassan félidejéhez közelít a CARMA, melynek negyedik projekttalálkozója Rigában volt, 2011 október 5-7-ig. A korábbi találkozókon (Göteborg, Kensington - London, Eindhoven) Wolf képviselte az MK-t, Rigába Lukács ment.
A találkozó első napján mindegyik város bemutatta, hogy hol tart a projektben és milyen tevékenységeket folytatott eddig:
Célcsoportok és célterületek meghatározása
Az első lépést mindegyik város teljesítette, felmérésekkel meghatároztunk szűkebb célcsoportokat, akiket majd célzott kampányokkal próbálunk hatékonyan elérni. Minden partnernek egy térképes program segítségével kellett a kampányok célterületét meghatároznia úgy, hogy a programba különféle statisztikai adatokat táplálunk, és a demográfiai adatok alapján a térkép megmutatja, hova koncentrálódik a célcsoport.
Ezzel leginkább az volt a gondunk, hogy csak lakhely szerinti adatok voltak leginkább elérhetők, pedig azokat is meg kel szólítani, akik az adott területen dolgoznak, vagy egyéb okok miatt tartózkodnak ott. Így mi kissé önkényesen a belvárost határoztuk meg célterületnek, azon belül is leginkább a BUBI implementációs területét, előkészítve a terepet a közbringáknak. Eindhovennek szintén nem nyújtott sok pluszinformációt a térképes alkalmazás, és egyértelműen Kensington hajtotta végre legjobban a feladatot, nem hiába ők felelnek ennek a projektrésznek a koordinálásáért.
Kensington & Chelsea (RBKC) a magas jövedelmű, 35 év alatti, magasan képzett városlakókat célozza meg a BIKEMINDED kampányával, és értelemszerűen ez a csoport az üzleti negyedükre koncentrálódik. A kampánymegvalósítást is elkezdték, kész a honlap és egy nagyon hangulatos videó is, amiben tényleg egy jól szituált ficsúr teker. Nézzétek meg a videót itt, nagyon jó lett!
Érdekes még, hogy Kensigtonnak nem az autósok bringára ültetése az elsődleges célja: náluk a tömegközlekedés túlságosan telített, így a tömegközlekedőket is bringára szeretnék ültetni.
Mi a 35 év alatti közepes jövedelmű, érettségivel rendelkező városlakókat kívánjuk majd megszólítani, akik a belvárosban élnek vagy dolgoznak. Konkrét kampánytevékenységet még nem folytattunk, de mondjuk a BAM partizánakciók akár ide is sorolhatóak: az adott célterületen hajtottuk végre, és nagyrészt a fent vázolt célcsoportot szólítottuk meg velük. Mindenesetre a konkrét kampány még tervezés alatt van.
Mobilitási tréning
Ebben is a feladat koordinátora, Eindhoven jeleskedett leginkább. Az eindhoveni kollégák nagyon szimpatikusak voltak, egyikük dolgozott Bogotában is Penalosaval, amikor élhetővé tették Kolumbia fővárosát, és ami azóta követendő példaként lebeg minden kevésbé fejlett város előtt. Tudni kell még, hogy a többi partner 3-4 résztvevővel képviseltette magát.
Kampányok
Érdemi kampánytevékenységet eddig csak RBKC folytatott, illetve a múlt héten Göteborg is belekezdett ebbe a részbe, ők amúgy a projekt vezetői. Náluk az egyetemisták a célcsoport, és egy nagyon frappáns módot választottak a célcsoport elérésére. Az egyetem és a kollégiumok közelében lévő pizzériákat vonták be a kampányba, bringás tematikájú pizzásdobozokat készíttettek, a dobozokra pedig sok hasznos infót tettek webcímmel és QR kóddal. 10.000 dobozt gyártottak le, ami kb. 2-3 hétig kitart majd, 5000 EUR összköltségen – ez csak a doboz. Szóval nekünk erre nincs nagyon lehetőségünk, most dolgozunk a hatékony ugyanakkor gazdaságosabb megoldáson.
- A második nap Riga kerékpáros helyzetét mértük fel, és próbáltunk jó tanácsokat adni,
- A harmadik napon pedig az értékelési indikátorokat és módokat beszéltük át, amint lesz időm, folytatom a beszámolót.