Facebook Instagram Youtube

CARMA projekttalálkozó Rigában - beszámoló

CARMA projekttalálkozó Rigában - beszámoló
2011.10.07
Cimkék: Érdeklődőknek
Lassan félidejéhez közelít a CARMA, melynek negyedik projekttalálkozója Rigában volt, 2011 október 5-7-ig. A korábbi találkozókon (Göteborg, Kensington - London, Eindhoven) Wolf képviselte az MK-t, Rigába Lukács ment. A találkozó első napján mindegyik város bemutatta, hogy hol tart a projektben és milyen tevékenységeket folytatott eddig:

Lassan félidejéhez közelít a CARMA, melynek negyedik projekttalálkozója Rigában volt, 2011 október 5-7-ig. A korábbi találkozókon (Göteborg, Kensington - London, Eindhoven) Wolf képviselte az MK-t, Rigába Lukács ment. 

A találkozó első napján mindegyik város bemutatta, hogy hol tart a projektben és milyen tevékenységeket folytatott eddig:

Célcsoportok és célterületek meghatározása

Az első lépést mindegyik város teljesítette, felmérésekkel meghatároztunk szűkebb célcsoportokat, akiket majd célzott kampányokkal próbálunk hatékonyan elérni. Minden partnernek egy térképes program segítségével kellett a kampányok célterületét meghatároznia úgy, hogy a programba különféle statisztikai adatokat táplálunk, és a demográfiai adatok alapján a térkép megmutatja, hova koncentrálódik a célcsoport.

Ezzel leginkább az volt a gondunk, hogy csak lakhely szerinti adatok voltak leginkább elérhetők, pedig azokat is meg kel szólítani, akik az adott területen dolgoznak, vagy egyéb okok miatt tartózkodnak ott. Így mi kissé önkényesen a belvárost határoztuk meg célterületnek, azon belül is leginkább a BUBI implementációs területét, előkészítve a terepet a közbringáknak. Eindhovennek szintén nem nyújtott sok pluszinformációt a térképes alkalmazás, és egyértelműen Kensington hajtotta végre legjobban a feladatot, nem hiába ők felelnek ennek a projektrésznek a koordinálásáért.

Kensington & Chelsea (RBKC) a magas jövedelmű, 35 év alatti, magasan képzett városlakókat célozza meg a BIKEMINDED kampányával, és értelemszerűen ez a csoport az üzleti negyedükre koncentrálódik. A kampánymegvalósítást is elkezdték, kész a honlap és egy nagyon hangulatos videó is, amiben tényleg egy jól szituált ficsúr teker. Nézzétek meg a videót itt, nagyon jó lett!

Érdekes még, hogy Kensigtonnak nem az autósok bringára ültetése az elsődleges célja: náluk a tömegközlekedés túlságosan telített, így a tömegközlekedőket is bringára szeretnék ültetni.

Mi a 35 év alatti közepes jövedelmű, érettségivel rendelkező városlakókat kívánjuk majd megszólítani, akik a belvárosban élnek vagy dolgoznak. Konkrét kampánytevékenységet még nem folytattunk, de mondjuk a BAM partizánakciók akár ide is sorolhatóak: az adott célterületen hajtottuk végre, és nagyrészt a fent vázolt célcsoportot szólítottuk meg velük. Mindenesetre a konkrét kampány még tervezés alatt van.

Mobilitási tréning

Ebben is a feladat koordinátora, Eindhoven jeleskedett leginkább. Az eindhoveni kollégák nagyon szimpatikusak voltak, egyikük dolgozott Bogotában is Penalosaval, amikor élhetővé tették Kolumbia fővárosát, és ami azóta követendő példaként lebeg minden kevésbé fejlett város előtt. Tudni kell még, hogy a többi partner 3-4 résztvevővel képviseltette magát.

Kampányok

Érdemi kampánytevékenységet eddig csak RBKC folytatott, illetve a múlt héten Göteborg is belekezdett ebbe a részbe, ők amúgy a projekt vezetői. Náluk az egyetemisták a célcsoport, és egy nagyon frappáns módot választottak a célcsoport elérésére. Az egyetem és a kollégiumok közelében lévő pizzériákat vonták be a kampányba, bringás tematikájú pizzásdobozokat készíttettek, a dobozokra pedig sok hasznos infót tettek webcímmel és QR kóddal. 10.000 dobozt gyártottak le, ami kb. 2-3 hétig kitart majd, 5000 EUR összköltségen – ez csak a doboz. Szóval nekünk erre nincs nagyon lehetőségünk, most dolgozunk a hatékony ugyanakkor gazdaságosabb megoldáson.

 

  • A második nap Riga kerékpáros helyzetét mértük fel, és próbáltunk jó tanácsokat adni,
     
  • harmadik napon pedig az értékelési indikátorokat és módokat beszéltük át, amint lesz időm, folytatom a  beszámolót.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron