Facebook Instagram Youtube

255-ször tekerték le a Giro d’Italia távját a Bringázz a Munkába kampány résztvevői 2019-ben

255-ször tekerték le a Giro d’Italia távját a Bringázz a Munkába kampány résztvevői 2019-ben
2019.09.27
906 ezer kilométert megtéve, 255-ször tekerte le a Giro d’Italia távját, és 84 148 pohár banánturmixban rejlő kalóriát égetett el az a több mint 8600 ember, aki csatlakozott a Bringázz a munkába! kampányhoz 2019 során. Az idei kétfordulós, nyereményjátékkal összekapcsolt kampányban értékes kerékpárokat és a Giro d’Italia olasz kerékpáros körversenyre szóló utazásokat is lehetett nyerni.

906 ezer kilométert megtéve, 255-ször tekerte le a Giro d’Italia távját, és 84 148 pohár banánturmixban rejlő kalóriát égetett el az a több mint 8600 ember, aki csatlakozott a Bringázz a munkába! kampányhoz 2019 során. Az idei kétfordulós, nyereményjátékkal összekapcsolt kampányban értékes kerékpárokat és a Giro d’Italia olasz kerékpáros körversenyre szóló utazásokat is lehetett nyerni.

Több mint 906 ezer kilométert tekertek összesen azok, akik részt vettek a 16. és 17. Bringázz a munkába! országos kampányában idén májusban és szeptemberben. A nyereményjátékkal összekötött motivációs kampányhoz csatlakozó 8675 ember száma pontosan megegyezik a Bács-Kiskun megyei Jánoshalma lakosságával.

Így együtt összesen:

  • 906 074 kilométert bringáztak - vagyis 255-ször tekerték le a Giro d’Italia 2019-es távját;
  • 16 240 491 kcal energiát égettek el izmaikban - aminek pótlásához 84 148 pohár banánturmix elfogyasztására lenne szükség;
  • 130 456 653 forint benzinpénzt spóroltak meg - amiből 8215-ször lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót;
  • 144 066 kilogramm szén-dioxid kibocsátását kerülték el, majdnem pontosan ennyit bocsát ki 15 perc alatt a legnagyobb hazai szénerőmű*.

A legszerencsésebb résztvevők több millió forint értékben nyertek értékes ajándékokat. Az őszi forduló során tíz kerékpárt, kilenc kerékpáros táskát, 15 Bubi-bérletet, egy kerékpártámaszt, illetve - a Giro d’Italia jövő májusi Nagy Rajt csapatának jóvoltából - ezer Giro d’Italiás pólót és két utazást a Giro d’Iitalia valamelyik olaszországi szakaszára. A nyertesekről és a nyereményekről részletes információk a kampány honlapján érhetők el: főnyeremények, pólók, táskák és Bubi-bérletek.

Fotóalbum a zárópiknikről és díjátadóról

Kerékpárral a zsúfoltság ellen

A kampányzáró díjátadón Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos egy statisztikát idézett, ami szerint 2010 és 2018 között 25 százalékkal nőtt az autós közlekedés mértéke Magyarországon, „Amit mindenki érez a városokban, és az utak zsúfoltságán”. Szerinte az élhetőség szempontjából is fontos a szemléletváltás a városokban, hogy előtérbe kerüljenek az környezetbarát közlekedési módok. "A kerékpározás népszerűbbé tételét szolgálta az is, hogy a Giro d’Italia jövő évi magyarországi Nagy rajtjához kapcsolódóan felajánlottunk ezer pólót és két utazást a verseny egyik olaszországi szakaszára” – mondta

A kormánybiztos reméli, hogy a Bringázz a munkába! kampány jövőre is folytatódhat, és bízik benne, hogy a nyugat-európai példákhoz hasonlóan lehetőség lesz a kerékpáros munkába járás komolyabb támogatására. A kormánybiztosság a maga részéről jövőre tanulmányútra szándékozik vinni a hazai városok vezetőit, olyan, a kerékpáros közlekedés szempontjából fejlett városokba, mint Koppenhága vagy Amszterdam. „Hogy a polgármesterek személyesen is láthassák a bringás városokat. Ez várhatóan komoly szemléletformáló utazás lesz számukra, és sok pozitív eredményt hoz városaink fejlesztésében, élhetőbbé tételében” – mondta a kormánybiztos.

Szeged a legbringásabb vidéki város

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje, a letekert bringás napok számát tekintve:

  1. Szeged - 10 129 nap,
  2. Debrecen - 4114 nap,
  3. Székesfehérvár - 3701 nap,
  4. Győr - 3670 nap,
  5. Veszprém - 1511 nap.

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje a megtett kilométereket tekintve:

  1. Szeged - 36 368 km,
  2. Székesfehérvár - 33 103 km,
  3. Debrecen - 18 901 km,
  4. Győr - 14 184 km,
  5. Veszprém - 11 546 km.

Budapest 103 647 bringás nappal és 687 269 km-rel más ligában játszik, ezért nem hasonlítjuk össze a többi hazai nagyvárossal.

Érdekes ugyanakkor, hogy míg Szeged tavasszal abszolút első lett (a bringás napokban és a távolságban is), ősszel Székesfehérvár a távolságot tekintve alaposan otthagyta:

Szeged májusban: 22 677 km, szeptemberben 13 691 km;

Székesfehérvár májusban: 12 215, szeptemberben 20 912 km.

A kampányhoz szép számmal csatlakoztak vállalatok, amik gyakran saját háziversennyel is motiválták dolgozóikat a kerékpáros munkába járásra.

A legbringásabb öt vállalat 2019-ben:

  1. E.ON Hungária Zrt. - 3603 nap, 20 004 km
  2. Videoton Holding Zrt. - 1389 nap, 19 384 km
  3. IT Services Hungary Kft - 3733 nap, 19 276 km,
  4. Robert Bosch Kft. - 2834 nap, 16 738 km,
  5. Külgazdasági és Külügyminisztérium - 1488 nap, 12 493 km

A legbringásabb öt csapat 2019-ben:

  1. NC1 - 88 nap, 4106 km
  2. Sörvirsli - 77 nap, 3967 km
  3. ORFK - 49 nap, 3309 km
  4. Vasparipa - 122 nap, 3240 km
  5. EarlyBirds - 134 nap, 3139 km.

Természetesen az egyes résztvevők is kitettek magukért: 2019 során átlagosan 104 kilométert tekertek, de a leglelkesebb hat bringás fejenként is bőven 2000 kilométer feletti kilométert gyűjtött össze játék a tavaszi és őszi fordulójának hat hete során.

A május 6-31. közötti tavaszi, illetve a szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával valósul meg.

További információk a www.bringazzamunkaba.hu linken, vagy a kampány Facebook  és Instagram oldalain érhetőek el.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron