Facebook Instagram Youtube

Előadásokat tartottunk a kerékpáros közlekedés vírushelyzet alatti változásairól

Előadásokat tartottunk a kerékpáros közlekedés vírushelyzet alatti változásairól
2021.05.12
Két szakmai eseményen adtunk elő az utóbbi hetekben, melyek a koronavírus idején megváltozott kerékpározási szokásokat és a járvány idején Budapesten bevezetett kerékpárosbarát fejlesztéseket, hatásait és javasolt folytatását mutatta be. Nézd meg a prezentációkat, igyekeztünk mindent összefoglalni a témában!

Változások a kerékpáros közlekedésben a vírus idején

A "Egy év a pandémia árnyékában" című online rendezvényt április 7-én tartották a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) Vasútközlekedési Tagozat és a Győr-Moson-Sopron Megyei területi szervezet meghívására. Az eseményen Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub nemzetközi kitekintéssel elnökhelyettese mutatta be, hogyan és milyen vélhető okokból nőtt a kerékpáros forgalom 2020 tavasza, a koronavírus-járvány kipattanása óta és merre tart ma ez a – nem csak közlekedést érintő - trend.

Az eseményen a Magyar Közút részéről Czipár Zoltán, a MÁV-Volán csoporttól Dr. Kormányos László és Dr. Bói Loránd, a BKK képviseletében pedig Kerényi László mutatta be, és vitatta meg a beszélgetés során, hogyan érintette a területeiket a vírus és milyen kifutásai lehetnek az egy éve tartó rendkívüli helyzetnek.

A prezentációnkat itt nézhetitek meg:


Videó a Youtubeon.

A pandémia-kerékpársávok tapasztalatai

Két héttel korábban a Magyar Rendészettudományi Társaság Közbiztonsági Tagozata a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar Közbiztonsági Tanszékén működő Tudományos Diákkörrel, és a Közlekedéstudományi Egyesület Közlekedésjogi és Igazgatási Szakosztályával közösen szervezett online konferenciát „A budapesti Nagykörút mikromobilitási infrastruktúrájának egy éve” címmel.

Itt Felföldi Péter, az NKE-RTK Közbiztonsági Tanszék szakoktatója mutatta be a Nagykörúton végzett forgalomszámlálásának adatait és viselkedési szokásmérésének eredményeit. Utána Halász Áron tartott előadást a Kerékpárosklub képviseletében a 2020-ban Budapesten létesített kerékpársávok előzményeiről, hatásairól, kérdéseiről és a további fejlesztési javaslatainkról.

A prezentációnkat itt nézhetitek meg.




A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy minél többen, minél kényelmesebben kerékpározhassanak.
Támogasd munkánkat adód 1%-ával!


Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról itt.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Támogass adománnyal! Bankszámlaszámunk itt érhető el.
  • Vásárolj pólót, ajándékot! Webshopunk itt érhető el.

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron