A budapesti főpolgármester-helyettesnél lobbiztunk a fővárosi bicikliutak takarításáért. György István vállalta, hogy támogatja felvetéseinket és segítségünkre lesz a kért rendeletmódosításban és a kerületekkel várhatóan bonyolult egyeztetésekben is.
Február 14-e fontos mérföldkő volt a Kerékpárosklub és Critical Mass HÓ24 kampányában: a budapesti főpolgármester-helyettesnél lobbiztunk a fővárosi kerékpáros infrastruktúra takarításáért.
A közösségi fotógyűjtés, az FKF-nek írt nyílt levél és további sajtóközlemények után tavaly tél végére már a kerékpárral közlekedők visszajelzései szerint is javult a hóeltakarítás gyorsasága a budapesti kerékpárutakon.
Ennek ellenére még mindig kiszámíthatatlan, hogy egy adott utat milyen állapotban találunk, ha reggel kerékpárral indulunk munkába télen. Rengetegen teszik le emiatt az első hó napján a biciklit, ami meg is látszik a statisztikákon: míg 2013 decemberében átlagosan annyian biciliztek a Kiskörúton, mint 3 éve nyáron, az idei havazás meredek esést hozott a Nemzeti Múzeum előtti kerékpáros forgalomszámláló adataiban.
A
HÓ24 kezdeményezésünk célja éppen az, hogy a havazás elállta után 24 órával minden kerékpárral közlekedő biztos lehessen abban, hogy teljes útját hó és jégmentes felületen teheti meg. Az Fővárosi Közterület-fenntartó legutóbbi válaszleveléből nyilvánvalóvá vált, hogy a következő lépéshez rendeletmódosításra van szükség, ugyanis a jelenlegi szabályozás csak bizonyos kategóriájú úttestek (belterületi első- és másodrendű főutak, belterületi gyűjtőutak, egyéb belterületi utak) síkosságmentesítésének megkezdésére és befejezésére ír elő határidőket, de egyáltalán nem szabályozza a kerékpáros főhálózat karbantartását.
Ezért egyeztetést kezdeményeztünk György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettessel, ami egy kényszerű halasztás után végül 2014. február 14-én jött létre.
Itt felvázoltuk, mit szeretnénk és hol akadtunk el:
- 24 órán belüli síkosságmentesítést
- erre alkalmas takarítógép flottabővítést
- a kerületi és fővárosi hatáskörök tisztázását
- és egy olyan hálózati térkép létrehozását kértük, amin látható, hogy a város kerékpárút-hálózatának egyes szakaszai kinek a felelősségi körébe tartoznak, és hó, kátyú, sár, üvegszilánkok vagy eldzsungelesedés esetén milyen csatornán lehet bejelentést tenni (amit majd kezelnek is természetesen).
György István nyitottan kezelte felvetéseinket. Megértette, hogy ez a tavasszal induló Bubi és a kerékpáros közlekedés terjedése miatt is komoly probléma lehet, ha megoldatlan marad.
- Minden adminisztratív kérdésben vállalta a segítséget, azaz a rendeletmódosításban és a kerületekkel várhatóan bonyolult egyeztetésekben is segítségünkre lesz.
- A térképről kiderült, hogy már felmerült az elkészítése a BKK-ban, de eddig nem született meg.
- Az FKF néhány gépes flottabővítése nehezebb, de talán szintén nem teljesen irreális feladat, mivel a céget most épp 700 milliós forráselvonás sújtja.
Abban maradtunk, hogy belevágnak a dolgokba, és tavasszal tájékoztat bennünket a fejleményekről.
Itt tartunk, és reméljük, hogy a HÓ24-nek 2014 decemberére már látható eredményei lesznek. Szerencsére azt már a találkozó előtt elintéztük, hogy ezen a télen már ne legyen hó. :-)
(itt az általunk írt nyílt leveleket és az FKF válaszlevelét is letölthetitek)
*********************************************************
Támogass minket tagdíjaddal vagy adód 1%-ával, ami össz-vissz havi két buszjegy ára. A tagság előnyeiről tájékozódj
itt, a tagoknak járó szolgáltatásainkról
itt olvashatsz bővebben,
itt pedig összefoglaltuk nektek, miket is csináltunk az elmúlt néhány évben.