Facebook Instagram Youtube

Sok minden napirenden a MÁV-START-tal

Sok minden napirenden a MÁV-START-tal
2015.02.20
A MÁV-val és MÁV-START-tal való együttműködésünk már hosszú évekre tekint vissza, és jelenleg is számtalan téma van napirenden: az IC vonatokon történő kerékpárszállítás tiltása, az utánfutókért kért dupla kerékpárjegy, a pótlóbuszokon történő kerékpárszállítás, a vasúti kocsik megfelelő kialakítása, a hangosbemondó stb. 
A MÁV-val és MÁV-START-tal való együttműködésünk már hosszú évekre tekint vissza, és jelenleg is számtalan téma van napirenden: az IC vonatokon történő kerékpárszállítás tiltása, az utánfutókért kért dupla kerékpárjegy, a pótlóbuszokon történő kerékpárszállítás, a vasúti kocsik megfelelő kialakítása, a hangosbemondó stb. 
 
Legutóbb 2012-ben vizsgáltuk közösen a kerékpáros és vasúti közlekedés kapcsolatát, és a budapesti pályaudvarok kerékpárparkolóinak tervezésében is résztvettünk.
2013 nyarán sikerült kiharcolnunk, hogy a MÁV végre elkezdje kiépítani a régóta várt kerékpárparkolókat a budapesti fejpályaudvarokon. Mára már sok száz biciklinek van megfelelő parkolóhelye - bár sajnos  a kereslet és a kínálat még mindig nem fedi egymást.
Közösen elkészítettük a kerékpárszállító vasúti kocsik kialakítására vonatkozó ajánlást, amely alapján értékeljük a jelenleg forgalomban álló hazai állományt. A fejleményekről folyamatosan tudósítunk. 
Tagjaink pedig 25% kedvezményt érvényesíthetnek a vasúti kerékpárszállítás árából - mellyel évente több ezer forintot is megtakaríthatnak. 
 
A vasúti kerékpárjegyeladások a következőképp alakultak az elmúlt két évben:
(* Tagjaink évente 10.000 alkalommal veszik igénybe a kedvezményes szállítási lehetőséget)
 
Jelenleg az alábbi témák vannak még napirenden:
1. Szeretnénk elérni, hogy a vasútállomásokon a szerelvény érkezése előtt bemondják a hangosbemondóba, hogy a peron melyik részén várható a kerékpárszállító kocsi. Így már időben odatolhatjuk a biciklinket a megfelelő helyre és elkerülhető a sietség az utolsó pillanatban.
2. Jelenleg kerékpáros utánfutót 2 db kerékpárjegy áráért lehet szállítani, amivel mi nem értünk egyet. Ezért kértük a MÁV-START-ot, hogy vizsgálja felül döntését.
3. Folyamatosan probléma, hogy ha vonatpótló autóbuszt kell az utazás egy részében használni, nem megoldható a kerékpárszállítás. Ezügyben is egyeztetést kezdeményeztünk.
4. Nehezményeztük, hogy megszűnt a kerékpárszállítás lehetősége az IC vonatokon.
 
Amint lesznek fejlemények, beszámolunk azokról is.
 

***

További bringás hírek:
- a Kerékpárosklub további MÁV-val kapcsolatos hírei itt olvashatóak.
- a MÁV-START oldalán


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy a bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron