Facebook Instagram Youtube

Szerinted sem várhat újabb 5 évet, hogy élhetőbbek legyenek városaink?

Szerinted sem várhat újabb 5 évet, hogy élhetőbbek legyenek városaink?
2014.09.22
Gyere szeptember 27-én du 3-kor a budapesti Madách térre, és körbejárjuk az összes főpolgármester jelöltet. Vagy csatlakozz a szentendrei, soproni vagy debreceni Tour de Voks felvonulásainkhoz!

Helyszínek és időpontok alább. Várunk benneteket!

Országos akcióval hívjuk fel a figyelmet a kerékpáros fejlesztések halaszthatatlanságára

Tour de Voks néven négy városban felvonulással, az ország egész területén pedig egy tájékoztató kampánnyal hívjuk fel a következő 5 év leendő városvezetőinek figyelmét a biciklis fejlesztések fontosságára. Budapesten, Debrecenben, Sopronban és Szentendrén arra kérjük a jelölteket, tegyék meg az élhető városfejlesztés irányába mutató közlekedési vállalásaikat, melyeket a megválasztásuk utáni évtől számon is kérünk rajtuk. Több száz további polgármester-jelölthöz pedig egy szakmai anyagot juttatunk el, mely olcsó és gyors megoldásokat kínál a települések élhetőbbé tételére.

A TOUR DE VOKS FELVONULÁSOK: 

BUDAPEST

  • A felvonulás budapesti időpontja szeptember 27, szombat.
  • A gyülekező 15 órakor a Madách téren lesz, innen elindulva keressük fel a főpolgármester-jelölteket.
  • Útvonal: Indulás: 15:00 - Madách tér - Andrássy út - Oktogon - Nagykörút - Petőfi híd - Móricz Zsigmond körtér - Bartók Béla út - Szabadság híd - Kálvin tér - Kiskörút - Érkezés: Madách tér - kb. 17:30
  • TOUR DE VOKS Budapest Facebook eseménye

SZENTENDRE

  • A szentendrei vonulás időpontja szeptember 27, szombat.
  • Gyülekező: 14:30-kor. Indulás a szentendrei Fő térről 
  • Útvonal: Fő tér - Rakodczay Pál utca - Ady Endre utca - Lázár cár tér - HÉV-állomás - Postás strand
  • TOUR DE VOKS Szentendre Facebook eseménye

SOPRON

DEBRECEN

  • a debrecenben vonulás időpontja október 4, szombat
  • Az indulás: Debrecen, Kossuth tér, 15:00-kor
  • Útvonal: még egyeztetés alatt, érkezés a Kossuth térre kb. 17:30-kor
  • TOUR DE VOKS Debrecen Facebook eseménye
 
A biciklis fejlesztésekbe való beruházás az egyre növekvő igények alapján mára halaszthatatlanná vált. Az olcsón és gyorsan kivitelezhető kerékpáros infrastruktúra fejlesztése ráadásul - nemzetközi és hazai tapasztalatok alapján - nagyságrendekkel hamarabb megtérül, mint sok más, akár milliárdos beruházás. Ezért azt várjuk a következő 5 éves ciklus polgármestereitől, hogy köteleződjenek el a városainkat élhetőbbé tévő beruházások mellett.
 
A kerékpározás fejlesztése jó hangulatú, élhető és gazdaságilag virágzó települések kialakulásához vezet. Magyarország az Eurostat adatai szerint a kontinens negyedik legkerékpárosabb országa, míg Budapest belvárosának egyes pontjain a BKK számításai szerint a kerékpárosok részaránya az összes közlekedő 10%-át teszik ki. A Kerékpárosklub felmérései szerint az ország 40 százaléka biciklizik rendszeresen. Ezek olyan számok, melyek mellett nem mehet el egy magára valamit is adó politikus. A kerékpározás, a közösségi-, illetve a gyalogos közlekedés iránti egyre nagyobb és láthatóbb igény ma már szavazatokat is hozhat.
 
Figyelemfelhívó akciónkon az országosan és helyi szinten legfontosabb és legalapvetőbb fejlesztések bevállalására szeretnénk rávenni a jelölteket. Budapesten, Debrecenben, Sopronban és Szentendrén megtartott Tour de Voks felvonulásainkon több száz kerékpáros fog elmenni a helyi polgármester-jelöltekhez, hogy tisztán lássuk, ki, milyen várost kíván vezetni. 
 
Azt várjuk, hogy látványberuházások helyett valós közlekedési alternatívák kiépítéséről szóljon a következő 5 év, és ne az elavult és máig uralkodó várospolitikai szemlélet folytatódjon. Bár főleg Budapesten előre mutató lépések indultak az utóbbi években, ezek leginkább csak a belvárost érintették, ráadásul sok terv egyelőre máig nem valósult meg és nem mutat valós elköteleződést az élhetőbb várostervezés irányába.
 
Vállaljuk, hogy jövőre újra felkeressük a megválasztott polgármestereket, és számonkérjük rajtuk ígéreteik betartását, valamint szakmai partnerként segítjük majd a munkájukat.
 
Emellett szakembereink összeállítottak egy - a honlapunkról is letölthető - tájékoztató füzetet, mely a biciklis közlekedés olcsó és mégis sokszorosan megtérülő fejlesztési lehetőségeit foglalja össze. Ezt a füzetet minden megyeszékhely, több budapesti kerület és további települések jelöltjeihez fogjuk eljuttatni.
 
A jelöltekkel való utcai találkozók során a vállalások listájának látványos átnyújtása mellett a felvonulók ajándékba átadják a világhírű dán városépítész, Jan Gehl Élhető városok című könyvét is.
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron