Facebook Instagram Youtube

Területi szervezeteink vezetőivel összegeztük 2020-at és készültünk 2021-re

2021.01.26
Ahogy szinte az egész tavalyi évben, úgy most is a neten találkoztunk az éves szervezetfejlesztő napunkra területi szervezeteink vezetőivel. 2020 egy nehéz, sok csoportunknak leállást okozó, máshol viszont az egyik legsikeresebb és legpörgősebb évünk volt. Harmincnégyen - helyi vezetők, régi és új irodai dolgozók, elnökségi tagok - jöttünk össze szombaton a webkameráink előtt.

Kivételesen nem a Szimplában, hanem a neten találkoztunk az éves szervezetfejlesztő napunkra területi szervezeteink vezetőivel múlt szombaton. 2020 egy nehéz, sok csoportunknak leállást okozó, máshol viszont az egyik legsikeresebb és legpörgősebb évünk volt. Harmincnégyen - helyi vezetők, régi és új irodai dolgozók, elnökségi tagok - jöttünk össze szombaton a webkameráink előtt, hogy átbeszéljük a tavalyi tapasztalatokat és felkészüljünk az idei munkára.

Egy évvel ezelőtti találkozónkon semmit nem sejtettünk abból, ami utána nem sokkal történt – legyen az nehézség vagy siker. Új önkormányzati vezetőket kerestünk fel helyi javaslatcsomagjainkkal, terveztük a rendezvényeinket és kampányainkat.

A koronavírus miatti korlátozásokra viszont gyorsan reagáltunk. Céljaink és értékeink alapján újraterveztük a népszerűsítő kampányainkat és hirtelen elértük olyan bringasávok felfestését, amiknek előtte csak a tervezését tudtuk elképzelni. Több vidéki településen is megépültek az évek óta kért fejlesztések.

Mindezek eredményeként – Budapesten legalábbis – mérhetően többen ültek biciklire, a legnagyobb növekedést decemberben produkálva.

A főleg rendezvényekre szakosodott területi szervezeteink munkája viszont le kellett álljon, sok helyen a vezetőink plusz terheket kaptak magukra.

Kényszerből elindítottuk a havi webes találkozóinkat, amik viszont sokkal könnyebbé tették a kapcsolattartást.

Új településeken lettünk aktívak és új eszközöket próbáltunk ki a helyi csoportjaink segítésére.

Amikor élőben találkozhattunk, akkor sikeres eseményeket szerveztünk és új online módszereket is bevetettünk főleg oktatási programjainkban.

Köszönjük mindenkinek a közreműködését a 2020-as eredményekben! Ezek rövid összefoglalóját megírtuk itt.

Szombati, sorban a hatodik országos szervezetfejlesztő találkozónkon a tavalyi évünket és az idei ötleteinket – már amennyi előre tervezhető – beszéltük át. Forró várostervezési, infrastruktúrát érintő dilemmákat vitattunk meg és a helyi munkát segítő eszközöket ismertettünk.

Velünk voltak szombaton a BalatonBel-BudaBelváros, Dél-BudaDél-PestDunakanyarÉrdÉszak-BudaÉszak-Pest, Gödöllő, KecskemétKelet-PestSopronSzegedSzentendre és Székesfehérvár teruletén működő szervezeteink képviselői, elnökségi tagok és iroda munkatársai és a Kerékpáros Miskolc Egyesület elnöke.

Elég gyorsan elment az idő ezen a találkozón is. Reméljük, minél előbb személyesen találkozhatunk!

Támogasd munkánkat adód 1%-ával!
Részletekért kattints ide!

Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!