Facebook Instagram Youtube

Csináljunk bringabarát kerületet Óbudából!

Csináljunk bringabarát kerületet Óbudából!
2016.02.25
A tavalyi Kerékpárosbarát Eger koncepció elkészítése után újabb felkérést kaptunk, ezúttal Budapest III. kerületével működünk együtt.

A tavalyi Kerékpárosbarát Eger koncepció elkészítése után újabb felkérést kaptunk, ezúttal Budapest III. kerületével működünk együtt.

Óbuda-Békásmegyer önkormányzata a bringás közlekedésének fejlesztése és népszerűsítése érdekében egy átfogó kerékpáros koncepció elkészítésével bízta meg a Magyar Kerékpárosklubot.

A 2020-ig érvényes EU-s támogatási ciklus jelentős forrásokat biztosít a kerékpáros közlekedés fejlesztésére, a fővárosi kerületek a VEKOP (Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program) keretén belül tudnak pályázni. A Magyar Kerékpárosklub véleménye szerint az uniós forrásokat átfogó, egész területek közlekedési rendszerét javító tervekre lehet a leghatékonyabban elkölteni.

Éppen ezért fontos az Óbudával kötött együttműködés, hiszen a készülő koncepciónk a teljes III. kerület kerékpárosbaráttá válásának fontos lépése lehet. A szakmai anyag elkészítésének célja, hogy olcsó, de könnyen megtérülő beavatkozásokkal kerékpárosbaráttá válhasson a III. kerület.

A munka menete

A munka során felmérjük azokat a tényezőket, amelyek hátráltatják a kerékpáros közlekedés terjedését, ezt követően meghatározzuk azokat a konfliktuspontokat, melyek felszámolásával a legtöbb korosztály és célcsoport számára vonzóvá, biztonságossá és kényelmessé tehető a bringázás.

A helyzetelemzést követően elkészítjük a kerület kerékpáros problématérképét, majd javaslatot adunk olyan infrastrukturális és kommunikációs tevékenységekre, melyek kerékpárosbaráttá tehetik a kerületet.

A munka során:

  • Átnézzük a kerület eddigi fejlesztési koncepcióit, hosszútávú fejlesztési elképzeléseiket.
  • Helyszíni bejárásokkal és a területet ismerő civilek segítségével meghatározzuk azokat a fő problémákat, amelyek nehezítik a kerület kerékpáros átjárhatóságát.
  • Javaslatot adunk a szükséges infrastrukturális beavatkozásokra.
  • Vizsgáljuk a MOL Bubi közbringa-rendszer kerületi bővítésének lehetőségeit.
  • Javaslatot teszünk a kerékpáros közlekedést népszerűsítő és szemléletformáló kommunikációs eszközökre.

Oszd meg velünk a tapasztalataid!

A helyzetelemzés ideje alatt a Kerékpárosklub Észak-budai Területi Szervezet aktivistáinak segítségével mérjük fel a kerület közlekedési hálózatát. Kérdőívünkben te is megoszthatod véleményedet a kerület bringázhatóságáról! A kérdőívet itt éred el, a kitöltés határideje március 10.

(Borítókép: May Adél)


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron