Facebook Instagram Youtube

Több százan vonultunk fel a Duna-parti kerékpársávokért

Több százan vonultunk fel a Duna-parti kerékpársávokért
2018.09.23
Több százan vettek részt a Magyar Kerékpárosklub szombati felvonulásán, amit azért tartottak, hogy a pesti Duna-parton gyalogos közösségi terek és kerékpársávok jöjjenek létre. A többsávos autóforgalom és a parkolók miatt gyalog és kerékpárral szinte megközelíthetetlen a vízpart, aminek elérhetőbbé tételével a világ egyik legjobb köztere jöhetne létre, mondták a tegnapi demonstráción.

Több százan vettünk részt a Magyar Kerékpárosklub szombati felvonulásán, amit azért tartottunk, hogy a pesti Duna-parton gyalogos közösségi terek és kerékpársávok jöjjenek létre. A többsávos autóforgalom és a parkolók miatt gyalog és kerékpárral szinte megközelíthetetlen a vízpart, aminek elérhetőbbé tételével a világ egyik legjobb köztere jöhetne létre.

Fotó: Erdős Dénes / Magyar Kerékpárosklub

Óriási kihasználatlan lehetőség van a Duna-partokban, aminek elérhetővé tétele elől a Galvani-híd megépítésével és az M0-ás nemrég bejelentett befejezésével minden kifogás elhárul, így pár éven belül a világ egyik legjobb közterévé válhatna a vízpart – mondta Halász Áron a Kerékpárosklub szóvivője a felvonulás startjánál. A főváros ezt célzó RakPark projektjébe viszont nem terveznek kerékpársávokat, ami gyalogosok és kerékpározók közti konfliktusokhoz vezetne, és a vízpart elérhetőségét sem segítené, tette hozzá.

Az Autómentes napi tekerésen kiemeltük, hogy nem csak a vízpart elérésére, hanem a mindennapos közlekedésben is fontos lenne a Duna pesti oldalának kerékpározhatóvá tétele. Ez az egyik kulcsa lehetne, hogy a főváros elérje célját, ami a kerékpáros közlekedés összes megtett utazásban számított 10%-os arányra növelése 2030-ig.

Fotó: Erdős Dénes / Magyar Kerékpárosklub

A Kerékpárosklub csütörtökön megjelent kutatásából kiderült, hogy a lakosság 16%-a hetente többször kerékpárral közlekedik, és a budapestiek több mint fele szokott kerékpározni. A fővárosiak túlnyomó része azt hiányolja, hogy a városi főútvonalak mentén kényelmesen lehessen kerékpározni.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron