A határmenti kerékpáros útvonalak fejlesztésre kerülnek, valamint javulnak az autóbusz- és vasúti kapcsolatok is. Továbbá, kijelölésre kerül hamarosan a Vasfüggöny menti kerékpáros útvonal hiányzó szakasza is az Euro-Velo 13 részeként.
Paton (Szlovákia), a TransHUSK projekt konferenciáján jártunk.
A délelőtti programban a 2012-ben kezdődött és mára lezárult „Mobilitás elősegítése a magyar-szlovák határ mentén a tömegközlekedés fejlesztése révén” projekt zárókonferenciája zajlott. A projekt célja a magyar-szlovák határ mentén átívelő forgalom vizsgálata és a térséget kiszolgáló közösségi közlekedés fejlesztési irányainak kitűzése volt. A projekt két nagy partnere a pozsonyi Területfejlesztési Intézet, illetve a budapesti Közlekedéstudományi Intézet. A munka eredményeként a jövőben a két ország közötti autóbusz- és vasúti kapcsolatok javulása várható.
forrás: facebook.com/istergranum
A délutáni programban kaptak helyet "A fenntartható közlekedés fejlesztése az információszolgáltatás és az intermodalitás javításával a magyar-szlovák térségben" projektindító előadásai. A projekt célja, a két ország kerékpáros kapcsolatainak javítása, a határmenti kerékpáros turizmus fellendítése.
Vizsgálat alá vonják a már meglévő kerékpáros létesítményeket, mint például a Duna menti Euro-Velo 6 vonatkozó szakaszát, illetve új nyomvonalak kerülnek kialakításra. Az Euro-Velo 13, Vasfüggöny menti útvonal hazai és déli szakaszainak kijelölése folyamatban van.
Az elhangzott előadások:
- Nagy Péter (Ister-Granum EGTC) - Az Ister-Granum EGTC kerékpáros fejlesztési elképzelései
- Csikai Mária (Kerékpáros Magyarország Szövetség) - Biciklis turizmus a magyar-szlovák határ mentén
- Peter Klucka (Nemzeti Kerékpáros Koordinátor, Pozsony) - A kerékpározás fejlesztése az országban
- Polgár Tibor (Nyugat-Pannon Nonprofit Kft.) - A Vasfüggöny kerékpárút projekt - egy jó gyakorlat a Dél-Kelet Európai Keretprogramban
- Dr. Milan Skyva (IBS, Pozsony) - A szlovák-magyar határ kerékpáros útvonalaianak tervezése és előkészítése