Facebook Instagram Youtube

Szorosabb szakmai együttműködés a MÁV-START–tal

Szorosabb szakmai együttműködés a MÁV-START–tal
2014.06.07
Megújítottuk a már eddig is fennálló szakmai együttműködésünket a MÁV-START-tal annak érdekében, hogy a jövőben megvalósuló kerékpáros fejlesztések valóban jól használhatóak és kerékpárosbarátak legyenek.

Megújítottuk a már eddig is fennálló szakmai együttműködésünket a MÁV-START-tal annak érdekében, hogy a jövőben megvalósuló kerékpáros fejlesztések valóban jól használhatóak és kerékpárosbarátak legyenek.

A kerékpárral közlekedők és túrázók jól ismerhetik a MÁV-START által nyújtott szolgáltatásokat és azok színvonalát. Mindennapi utazásaink során számtalan jó és kevésbé jó megoldással találkozhatunk, a folyamatos fejlődés azonban érezhető. Az elmúlt években rengeteg kerékpárosbarát kialakítás valósult meg, mind az állomások, mind a vasúti kocsik kialakítását illetően. Elég, ha a budapesti pályaudvarokon megjelent kerékpártámaszokra, az új alacsonypadlós vasúti kocsikra, vagy a frissen átadott kelenföldi aluljáróra gondolunk.

Annak érdekben, hogy a jövőben megvalósuló kerékpáros fejlesztések valóban jól használhatóak és kerékpárosbarátak legyenek, megindult egy szakmai együttműködés a MÁV-START-tal. A megkezdett közös munka eredménye egy kerékpárszállító vasúti kocsikra vonatkozó paraméterkönyv elkészítése lesz. A paraméterkönyv célja meghatározni a vasúti kocsikkal szemben támasztott elvárásokat, valamint ajánlásokat megfogalmazni, amelyeket a jelenlegi kocsik felújításakor és újak beszerzésekor – a műszaki lehetőségek függvényében – figyelembe fognak venni. A projekt eleme továbbá egy minden kocsira kiterjedő használhatósági teszt elvégzése, melynek eredményei támpontként szolgálhatnak az esetlegesen szükséges módosítások elvégzéséhez.

A munka előrehaladtával folyamatosan beszámolunk a fejleményekről.

 

forrás: origo.hu

 

***

További bringás hírek:
- a Kerékpárosklub további MÁV-START-tal kapcsolatos hírei itt olvashatóak.
- a MÁV-START oldalán

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron