Facebook Instagram Youtube

Indul az őszi Bringázz a Munkába kampány, Giro d'Italia főnyereményekkel!

Indul az őszi Bringázz a Munkába kampány, Giro d'Italia főnyereményekkel!
2019.09.05
Itthon is elkerülhetetlen a városi közlekedés átalakítása, ehhez a bringás fejlesztések mellett szemléletformálásra is szükség van. Ezt szolgálja a szeptember 9-én induló Bringázz a munkába! kampány, és a 2020-as Giro d’Italia prológjának magyarországi rendezése Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint, aki a Bringázz a munkába! kampány megnyitóján beszélt erről. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a vállalatokat szólította meg: ha csatlakoznak a kampányhoz, egy ingyenes közösség- és csapatépítő platformhoz jutnak hozzá. A kampányban részt vevők pedig olaszországi utazást, bicikliket, és más ajándékokat nyerhetnek.

Itthon is elkerülhetetlen a városi közlekedés átalakítása, ehhez a bringás fejlesztések mellett szemléletformálásra is szükség van. Ezt szolgálja a szeptember 9-én induló Bringázz a munkába! kampány, és a 2020-as Giro d’Italia prológjának magyarországi rendezése Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint, aki a Bringázz a munkába! kampány megnyitóján beszélt erről. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a vállalatokat szólította meg: ha csatlakoznak a kampányhoz, egy ingyenes közösség- és csapatépítő platformhoz jutnak hozzá. A kampányban részt vevők pedig olaszországi utazást, bicikliket, és más ajándékokat nyerhetnek.

„Az egész világban fontos szemléletváltozás történik a városi közlekedésben. Előtérbe kerülnek az autónál kisebb terheléssel járó közlekedési módok, mint például a kerékpározás az elektromos kerékpárok és rollerek, ami komoly kihatással van arra, hogyan szervezzük a városaink életét” – mondta Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a Bringázz a munkába! kampány bringásreggelivel egybekötött megnyitóján csütörtökön a budapesti Kálvin téren. A téren torlódó autókra utalva kijelentette: „Látható, hogy itthon is neki kell vágni a közlekedés átalakításának. Szerencsére jelenleg Budapesten több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére, és ezt a fővárosi önkormányzat a Magyar Kerékpárosklubbal egyeztetve fogja elkölteni, hogy a kerékpárosoknak megfelelő infrastruktúra épüljön” – mondta.

A kormánybiztos szerint az infrastruktúra fejlesztése önmagában azonban nem elegendő, szemléletformálásra is szükség van. „Nyugat-Európában már sok helyen támogatják a kerékpáros munkába járást, a kerékpár-, pedelecvásárlást, hosszabb távon itthon is ebbe az irányba kell menni” – mondta.

A szemléletformálás miatt nevezte fontosnak a most szeptember 9-én induló Bringázz a munkába! kampányt, illetve azt, hogy jövőre Magyarország rendezheti a Giro d’Italia prológját, az olasz kerékpáros körverseny első három szakaszát. „Szeretnénk, ha ez is hozzájárulna a szemléletformáláshoz, a kerékpáros sportélet és kultúra fejlesztéséhez. A Bringázz a munkába kampány résztvevői ennek érdekében jutalomutat nyerhetnek a Giro d’Italiára, és ezer pólót is kisorsolnak közöttük. Szerencsére minden együtt áll ahhoz, hogy minden eddigi rekordot megdöntsünk a kampányban, mindenkinek jó bringázást kívánok, akár munkába, akár iskolába egyetemre” – mondta Révész Máriusz, miközben a Magyar Kerékpárosklub pultjánál sorban álltak a bringások a bringásreggelin osztogatott kakaóscsigákért és frissítőkért.

„A közlekedést sokan szükséges rossznak élik meg, kivéve azokat, akik bringával közlekednek munkába” – mondta Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. „Tavasszal az eső elmosta a bringásreggelit, de most nagyon sokan megállnak, látható, hogy egyre többen bringáznak a városban, és a számuk folyamatosan nő. A Bringázz a munkába! kampány célja, hogy ezt tovább táplálja, és megmutassa, hogyan lehet munkába járni minden nap boldogan” – mondta. Az autóval dugóban állást szörnyű élménynek, „a lebosszantóbb és legfölöslegesebb” dolognak nevezte.                               

A Kerékpároslub elnöke felhívta a vállalatok és cégek figyelmét, hogy érdemes csatlakozniuk a kampányhoz, mert kapnak egy ingyenes közösségépítő, csapatépítő platformot, a Bike Citizens alkalmazást, ami alkalmas arra, hogy a munkatársak csapatokat szervezzenek, és akár versenyezhetnek is egymással. „Minden támogatást szeretnénk megadni a csatlakozó cégeknek, várjuk a jelentkezésüket, de arra is bátorítok mindenkit, hogy munkatársként, alulról is próbálja eljuttatni minél többekhez a bringázás örömét vállalatánál. Kürti Gábor szerint sokatmondó, hogy Magyarország egyetlen űrkutató cégének munkatársai közül minden harmadik biciklivel jár, majd kimutatott a Múzeum körút felé: „Plakátra lehetne tenni, ahogy mindenki elbiciklizik a dugó mellett”.

Folyamatosan bővülő fotóalbumunk a szeptember 22-ig megrendezsére kerülő bringás reggelikről:

Bringázz az egyetemre, utazz a Giro’ra! - háttér

A Bringázz a munkába! kampánnyal egybekötött 2019 őszi nyereményjátéka szeptember 9-én indul és 22-ig tart.

Szedd össze a csapatot, és bringázz a munkába és egyetemre! 

- ez az aktuális jelmondat, ami arra utal, hogy számítunk az eddig is velünk tekerőkre, és újdonságként a felsőoktatásban tanuló diákokra, meg persze mindenki másra is, akinek van kedve részt venni a csapatjátékban, bringázni, és értékes ajándékokat nyerni: például a legszerencsésebb két csapat egy-egy 

olaszországi utazást nyerhet a Giro d’Italia kerékpáros körverseny befutójára

ezen kívül

  • 10 kerékpár,
  • 9 bringás táska,
  • 10 kerékpáros városnézés,
  • 15 Mol-Bubi-bérlet,
  • 1000 Giro d’Italiá-s póló és
  • egy bringatámasz - amiről a nyertes csapat dönti el, hova kerüljön - várja a szerencséseket.

Két hét játékos tekerés

A mindennapi munkába biciklizést népszerűsítő játék célja, hogy megint ezrével ültesse nyeregbe a munkába, egyetemre igyekvő, vagy ügyes-bajos dolgát a városban intéző embereket. Szeretnénk, ha minél többen kipróbálnák, milyen egyszerű, olcsó, egészséges és környezetkímélő, ha kerékpárral jár munkába. 

A Bringázz a munkába! kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, az Innovációs és Technológiai Minisztérium – mint a védjegyoltalom jogosultjának – hozzájárulásával és az Aktív Magyarország támogatásával valósul meg.

Lásd merre bringáznak sokan!

A játékban résztvevők kerékpározási szokásairól - mennyit tekernek, mikor és merre -, a játékhoz használt applikáció - anonim módon - adatokat rögzít, amik segítségével látványos hőtérképek készültek és készülnek. Ezeken jól látszanak a városok népszerűbb biciklis útvonalai, melyek nem minden esetben követik az adott város úthálózatát. Budapesten például szembetűnő a kijelölt kerékpárutak és sávok népszerűsége, míg például a Nagykörút vékonyabb vonallal szerepel, mint amilyen fontos szerepet tölt be a város életében.

A tavaszi játékban, május 6-31. között például összeadva 214-szer tekerték körbe Magyarországot a játék résztvevői, és az összesen több mint 480 ezer lebiciklizett kilométer révén 76 947 tonna szén-dioxid légkörbe bocsátását kerülték el. Mindezt egy olyan május során, amikor a szokásos csapadék sokszorosa esett. A szeptember valószínűleg szárazabb lesz, így jó esély van rá, hogy a rövidebb időtartam ellenére is megközelíthessük a tavaszi eredményeket.

Bringázz a munkába appal!

Csatlakozni okostelefonokkal lehet, amikre a résztvevők letöltik a Bike Citizens kerékpáros applikációt, majd ezen belül regisztrálnak a kampányba, és csatlakoznak egy csapathoz, vagy szerveznek egyet. A korábbiaktól eltérően a regisztráció már működik, lehet ismerkedni az alkalmazással, de a kilométerek, a résztvevők száma, és a kerékpáros napok nyereményjátékhoz szükséges rögzítése szeptember 9-én indul majd el.

Az applikáció az egész országban elérhető, Budapesten kívül a következő városokban térképpel is:

Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs, Győr, Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Szombathely, Szolnok, Érd, Tatabánya, Kaposvár, Sopron, Veszprém, Békéscsaba, Zalaegerszeg, Eger és Nagykanizsa. 

A kilométereket és a bringás napokat természetesen az is gyűjtheti, akinek a településéről még nincs térkép az alkalmazásban.

Bringázz a munkába évtizedeken át!

A Bringázz a munkába! több mint egy évtizedes hagyományra tekint vissza. Első alkalommal a budapesti bringás forradalom hajnalán, 2007-ben rendezte meg a Magyar Kerékpárosklub, majd a következő öt évben évente többször is. Pár év szünet után 2018-ban indult újra, idén pedig már második alkalommal lehet csatlakozni. Az évek során több mint 50 ezer embert mozgatott meg a kampány, a csatlakozók összesen több mint 10 millió kilométert tekertek le, körülbelül 300 millió forintnyi benzint spóroltak meg, és bőven egymillió tonna feletti szén-dioxid kibocsátását kerülték el.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!


 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron