Facebook Instagram Youtube

Hétfő: a nulladik nap!

2013.06.11
Bár hivatalosan június 11-én, kedden kezdődik a konferencia, sokan már hétfőn is dolgoztak: Az ECF (az Európai Kerékpáros Szövetség) tagjai több témában tartottak megbeszéléseket, workshopokat: Scientists for Cycling – A kerékpározás megduplázásának tudománya Európában
Bár hivatalosan június 11-én, kedden kezdődik a konferencia, sokan már hétfőn is dolgoztak: Az ECF (az Európai Kerékpáros Szövetség) tagjai több témában tartottak megbeszéléseket, workshopokat: Scientists for Cycling – A kerékpározás megduplázásának tudománya Európában Az EU nemrégiben elhatározta, hogy 2020-ra 15%-ra növeli a kerékpár mint jármű arányát a közlekedésben (modal share. Hogy lehet ezt a célt elérni, mi ennek a tudománya? Ezt a kérdést már tudományosan kell megközelíteni, ezért az ECF "Tudósok a kerékpározásért" hálózata ezt a témát vizsgálta részletesen szakemberei segítségével. http://www.ecf.com/projects/scientists-for-cycling/ Az ECF "Cities for Cycling" hálózatának tagjai is megtartották éves találkozójukat, és a jövő kerékpáros városainak kérdéskörét járták körül. http://www.ecf.com/projects/cities-for-cyclists/ Az EuroVelo koordinátorok éves találkozóját is megtartották Az EuroVelo lesz mindenképpen az idei Velo-city központi témája. Az összes EuroVelo koordinátor jelen volt A megbeszélt témák a következők voltak: EuroVelo.com weboldal, az utak üzleti modellje - amit nem szabad alulbecsülni, amikor ilyen mértékű projektről van szó. Fenntarthatóság: hogy lehet az utakat hosszútávon és fenntartható projektként kezelni? http://www.eurovelo.org/news/2013/05/06/ Európai Kerékpáros Koordinátorok találkozóján 15 országból több, mint 20 szakember vett részt. Az egyes országok kerékpáros politikájának megvitatása nagy érdeklődésre tartott számot. Úgy vélik, az országkoordinátoroknak érdemes minden évre egy specifikus témát választaniuk, és az ECF így jobban tudja őket támogatni. Ilyen témák a következők lehetnek például: biztonság, pénzügyi ösztönzés, ismertség növelése, kerékpárlopások, oktatás, infrastruktúra kutatás és statisztikák. http://www.ecf.com/projects/national-cycling-officers-network/ Ha többet szeretnél tudni, részletek itt!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron