Facebook Instagram Youtube

Kerékpárosklub Bringásreggeli - ezúttal elsősorban autósoknak

Kerékpárosklub Bringásreggeli - ezúttal elsősorban autósoknak
2015.04.28
2015. május 7-én bringásreggelik az egész országban -  nyereményjátékkal várjuk az autótulajdonos bringával közlekedőknek!

Kerékpárosklub Bringás reggeli  - ORSZÁGSZERTE - 2015. május 7. csütörtök


A Magyar Kerékpárosklub idén is – ezúttal az ország 30 pontján – rendez reggelit, de most elsősorban az autótulajdonos kerékpárral közlekedőket várja. A kerékpározás növekedésével egyre inkább szűnik meg, hogy valaki kizárólag „autós” vagy„bringás” legyen, amit a friss forgalomszámlálási adatok is mutatnak.  A Kerékpárosklub korábbi mérései szerint a bringára ülők 14%-a autóról váltott, emellett a rendszeresen kerékpározók több mint  60%-a jogosítvánnyal is rendelkezik. A Magyar Kerékpárosklub célja, hogy a kerékpározás további terjedésével csökkenjenek az autóvezetők és kerékpárral közlekedők közti vélt ellentétek, különbségek, és ezzel is jobbá váljon a közlekedés minden résztvevő számára.

Május 7-én reggel a Magyar Kerékpárosklub az ország 30 pontján szervez bringásreggelit (Újpesten és Miskolcon uzsonnát), melyeken az autótulajdonos bringásokat külön nyereményjátékkal várjuk. Arra bíztatjuk őket, hogy hozzák el slusszkulcsukat, amivel ha – bármelyik helyszínünkön – készítenek egy fotót, részt vehetnek a nyereményjátékunkban, melyben kétfős luxushétvégét nyerhetnek a szentendrei Rosinante szállodában.
 


Több kerékpár – kevesebb autó

A számok azt mutatják, hogy Magyarország Európa egyik legkerékpárosabb nemzete. Az Eurobarometer adatai szerint hazánk európai szinten 3. helyen van kerékpárhasználatban: 22% válaszolta, hogy a bicikli a leggyakrabban használt közlekedési eszköze.

A Kerékpárosklub és a TNS Hoffmann 2014 őszi közös felmérése pedig azt mutatta, hogy az ország lakosságának 41%-a használt két hét alatt legalább egyszer kerékpárt. A kerékpár tehát nagyon fontos módja a napi közlekedésnek hazánkban.

A budapesti Múzeum körúton felállított kerékpárszámláló 2011 nyara óta méri az Astoria irányába haladó kerékpárosok számát. A számláló szerint míg 2012 áprilisában 43.594-en tekertek el a Nemzeti Múzeum előtt, addig idén áprilisban már 59.270 volt ez a szám. Az adott útszakaszon egyébként évente több mint 1.2 millióan bringáznak, miközben a tavaly két irányban megnyitott belvárosi Új Főutca – a Kiskörút alternatívájaként - tovább növelte a környéken biciklivel közlekedők számát.

A Kerékpárosklub egy korábbi felmérése megmutatta, hogy a bringára váltók mintegy 14%-a közvetlenül autóról váltott kerékpárra. A Múzeum körúti adatok alapján megbecsülhető, hogy 2012. áprilisa óta bekövetkezett növekedés hatására mintegy 2.200-zal kevesebb autóval megtett utazás volt a Kiskörúton idén áprilisban, mint 3 évvel korábban. Tekintve, hogy egy autóban átlagosan 1.2 ember ül, ez egy főre számítva 18.333 négyzetméter hely megspórolását jelentette egy hónap alatt. Természetesen a kerékpár is foglal helyet: 1.5 négyzetmétert.  Az így megtakarított terület ezen az útszakaszon 15.300 négyzetméter, ami kevesebb dugót, gyorsabb haladást eredményez az autóval közlekedők számára is.

A BKK forgalomszámlálási adatai azt is megmutatták, hogy Budapest egyes helyein a 10%-ot is meghaladja a kerékpárral közlekedők aránya. A cég felméréseiből derült ki az is, hogy 20 év alatt megtizenegyszereződött a fővárosi kerékpárosok részaránya.

Nincsenek „bringások” és „autósok” – biztonságosabb a közlekedés

Az utóbbi években radikálisan terjedő kerékpározás hatására biztonságosabb lett kerékpárral közlekedni, a balesetek száma ugyanis nem követi a bringázás arányának növekedését. A fejlett kerékpáros kultúrával rendelkező városokban alacsony a balesetek száma, melynek oka, hogy elmosódik a kerékpárral és autóval közlekedők közti különbség: aki egyszer biciklire ül, valószínű, hogy máskor autóval is közlekedik.

A Cyclechic.hu kerékpáros életmód blog olvasói között évenként megrendezett felmérések azt mutatták ki, hogy a rendszeresen biciklivel közlekedő olvasók több mint 60%-a rendelkezik jogosítvánnyal.

A Kerékpárosklub fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy nincsenek autósok és nincsenek kerékpárosok, kizárólag közlekedők vannak, akik adott esetben a nekik legmegfelelőbb közlekedési módot választják. Éppen ezért tartjuk fontosnak a kerékpározás körülményeinek további fejlesztését, melyek hatására növekedhet a bringával közlekedők száma. Minél többen használják a mindennapokban a kerékpárt, annál könnyebb a tömegközlekedés és a szükségből autót használók élete.

 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron