Facebook Instagram Youtube

Margit híd 2012 március - Mit tesz a BKK a kerékpáros helyzet javítása érdekében?

Margit híd 2012 március - Mit tesz a BKK a kerékpáros helyzet javítása érdekében?
2012.03.26
A Margit híd kerékpáros szempontból sajnos nem egy sikertörténet, számos cikket írtunk már a témában, és ezek többségében nem tudtunk pozitív fejleményekről beszámolni. Most azonban egy kis jó hír: újrafestik a kerékpáros nyomokat – sűrűbben és tartósabban, mint eddig voltak, kijavítják a hídfőknél a töredezett útburkolatot, és további lehetőségeket vizsgálnak meg a kerékpáros helyzet javítása érdekében.

A Margit híd kerékpáros szempontból sajnos nem egy sikertörténet, számos cikket írtunk már a témában, és ezek többségében nem tudtunk pozitív fejleményekről beszámolni. Most azonban egy kis jó hír: újrafestik a kerékpáros nyomokat – sűrűbben és tartósabban, mint eddig voltak, kijavítják a hídfőknél a töredezett útburkolatot, és további lehetőségeket vizsgálnak meg a kerékpáros helyzet javítása érdekében.


 Margit híd északi járda 2012 márciusában - Fotó: Cyclechic.hu

A Kerékpárosklub többször és több fórumon is jelezte észrevételeit a Margit híd kerékpáros infrastruktúrájával kapcsolatban a BKK felé – ezekre most választ kaptunk a BKK Stratégiai, Fejlesztési és Beruházási osztályától, a konkrét intézkedések:

"1. Az útpályán mindkét irányban elhelyezett kerékpáros nyom burkolati jelek lekoptak. Új piktogramok felfestése technológiai okokból a tél folyamán nem volt lehetséges, 2012 áprilisában azonban végleges formában alakítjuk ki őket (ez a korábbinál sűrűbb elhelyezést, a műszaki előírásoknak megfelelő méretű és elrendezésű, vékony, de mégis tartós kivitelű kialakítást jelent).

2. A Margit híd végleges forgalomba helyezési engedélyének kiadása előtt a déli oldali járdán korábban tervezett rámpák építése, a gyalog-kerékpárút kijelölése nem lehetséges. A jelenleg kialakított- forgalmi rend -közútkezelői hatáskörben történő későbbi módosításról való döntéshez a Közreműködő Szervezet esetleges előzetes jóváhagyására és az aktuális forgalomszámlálási adatokra lesz szükség. 2012júniusáig forgalmi vizsgálatot és konfliktus vizsgálatot fogunk végezni a hídfelújítás és használatbavétel után kialakuló forgalmi helyzet pontos megismerése érdekében, a gyalogos, kerékpáros és gépjárműforgalomra vonatkozóan.

3. A kapcsoló útszakaszokon, illetve kerékpárutakon a következő korrekciók várhatók: 

  • A hídfőkben a fokozottan igénybevett, összetöredezett útpálya helyreállítása a BKK útfelújítási programjának részeként valósulhat meg. A Fővárosi Közgyűlés döntése értelmében a híd környezetében az alábbi útfelújításokra kerül sor: Bem rakpart (Lipthay utca - Árpád fejedelem útja), Lipthay utca (Bem rakpart - Margit híd, budai hídfő), Margit krt. (Lipthay utca - Margit utca), Tölgyfa utca (Margit krt. Csomópontbál kimaradt szakasz). [Az első  helyszín felújítása 2013-ban, a többi a Budai fonódó villamos projekt megvalósítása után, tervezetten 2014-ben  valósulhat meg].
     
  • A jelzőlámpás csomópontoknál a forgalomba helyezési eljárás keretében ellenőrizzük a terv szerinti megvalósulást, és megvizsgáljuk az esetleges kerékpáros forgalmi konfliktusokat, és az adottságok figyelembe vételével törekszünk azok lehetséges feloldására.
  • A Jászai Mari téri felszíni gyalogátkelő engedélyezési tervei elkészültek, megvalósítása 2012 év végig várható. Itt a Pozsonyi út - Balassi Bálint utca irányú kerékpáros kapcsolatok helybiztosítása megtörténik.

  • A pesti és a budai hídfő tágabb környezetének kerékpáros szempontú tervezésére a „Budapest belső városrészének komplex kerékpárosbarát fejlesztése” C. projekten belül kerül sor 2012-ben, a kivitelezést 2013-ra tervezzük."

A teljes levelet megtalálhatjátok a csatolmányban.

Hogy a fentiek mennyire jelentenek jó híreket, az persze viszonyítás kérdése. Az ideális megoldástól messze vagyunk, de a jelenlegi helyzeten ezek az intézkedésekkel sokat javítananak, és érdemes azt is szem előtt tartani, hogy a BKK már egy elrontott kész tervet igyekszik kerékpárosbaráttá formálni.

Mi tehát nagyon örülünk a fent vázolt módosításoknak és továbbra is együttműködünk a BKK-val a kerékpárosbarát Budapest megteremtésén.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron