Facebook Instagram Youtube

Mi így készülünk az önkormányzati választásokra: Tour de Voks 4 városban

Mi így készülünk az önkormányzati választásokra: Tour de Voks 4 városban
2014.10.08
Több százan kerestük fel a főpolgármester- és polgármester-jelölteket 4 városban. Azt kértük tőlük, tegyenek alapvető vállalásokat a következő önkormányzati ciklusra a kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztésével kapcsolatban. Olyan követelésekre kértünk választ, melyek az élhetőbb városfejlesztés elengedhetetlen elemei.

Több százan kerestük fel a főpolgármester- és polgármester-jelölteket 4 városban. Azt kértük tőlük, tegyenek alapvető vállalásokat a következő önkormányzati ciklusra a kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztésével kapcsolatban. Olyan követelésekre kértünk választ, melyek az élhetőbb városfejlesztés elengedhetetlen elemei.

 
Több héttel ezelőtt vettük fel a kapcsolatot az összes a főpolgármester- és polgármester-jelölttel Budapesten és további 3 magyarországi településen. Mindenkihez egyenként felvonultultunk azért, hogy egyértelmű vállalásokat kapjunk a következő 5 év biciklis fejlesztéseiről. Nektek köszönhetően sokan voltunk és nagy nyilvánosságot kaptunk! A személyes találkozók során átadtuk a jelölteknek a Kerékpárosklub szakmai kiadványát, mely költséghatékony megoldásokat kínál önkormányzatok számára, továbbá ajándékba adtuk a világhírű városépítész, Jan Gehl: Élhető Városok című könyvét is.
 
A jelöltek számára ajánlott pontjaik a következőek voltak:
  1. Tervet és határidővel programot készítek a város biciklibarát átalakítására
  2. Rendszeres forgalomszámlálást és közvélemény-kutatást készíttetek a közlekedésről
  3. A járdáról az úttestre helyezem a kerékpárutakat, csökkentem a járdán parkolást.
  4. A kerékpáros létesítmények fenntartását, takarítását rendeletileg előre sorolom, ehhez forrást biztosítok.
A felvonulást Budapesten, Debrecenben, Sopronban és Szentendrén tartottuk meg. Minden városban a fenti 4 általános pontot még 2-2 helyben aktuális ajánlással egészítettük ki.
 
Véleményünk szerint e lista bevállalása nélkül a fenntartható, ember- és környezetbarát közlekedési módok támogatása csak üres ígéret
 

 
BUDAPEST
 
 
A fővárosban egyedül a Fidesz és a Jobbik főpolgármester-jelöltjei nem fogadtak minket, a többi jelölt viszont majdnem minden megígért. A 4 alapajánlás mellé a hidak bringázhatóságának megoldása és a belváros és a külvárosok közötti biciklis szupersztrádák kiépítése került be. A Fidesz részéről sem Tarlós István, sem helyettese, dr. Szeneczey Balázs nem kívánt a rendezvényen részt venni. Lemondó levelében Szeneczey “ígéretekre való licitálásnak” nevezte a fenti vállalásokat. Ezért a Főpolgármesteri Hivatal bejáratánál helyeztük el követeléseinket. Bár azóta már több jelölt is visszalépett, beszámolónkat itt olvashatod.
 

SZENTENDRE
 
A felvonulás itt nagyon családias hangulatú volt. Csupán egy jelölttel (Holló István, Jobbik) nem sikerült a találkozó, a többiek szinte mindent bevállaltak. A Fidesz jelöltje, Verseghi-Nagy Miklós azt mondta, előre nem tud nyilatkozni a létesítmények takarításának előre sorolásáról, és forrást sem ígért. Miakich Gábor (MSZP) a 11-es út kerékpározhatóságát csak fenntartásokkal támogatta (ott, ahol semmi alternatíva nincs.)
 

DEBRECEN

A 7 jelöltből csupán 1 nem reagált megkeresésünkre, Dr. Papp László, a FIDESZ-KDNP jelöltje pedig sűrű elfoglaltsága miatt nem tudott személyesen találkozni velünk. Írásban azonban reagált megkeresésünkre, és nyitott egy későbbi személyes egyeztetésre is. A többi öt polgármesterjelölt szívesen fogadott minket és meg is ígérte: megválasztása esetén gondol a két keréken közlekedőkre és fejlesztik a kerékpáros infrastruktúrát. 4 alapajánlás mellé a debreceniek a közbringa bevezetését és a város közlekedési kultúrájának javítását vették fel a listára. Részletes beszámoló videóval és polgármesteri levéllel itt.
 


SOPRON
 
 
A négy polgármesterjelölt barátsággal fogadta a kerekeseket és úgy tűnt, mindenki szívesen meg is ígéri: megválasztása esetén gondol a két keréken közlekedőkre és fejlesztik a kerékpáros infrastruktúrát. 
Részletes beszámoló sok sok fotóval itt

 
Reméljük, üzenetünk általatok és a sajtó által minél több jövőbeli döntéshozóhoz eljut.
  • Ha tudod, terjeszd te is kiadványunkat, juttasd el minél több városvezetőhöz.
  • Az oldal alján láthatjátok a tudomásunkra jutott sajtómegjelenéseket. Kérjük, egészítsétek ki, ha valami hiányzik.
  • Még több Tour de Voks itt

A 4 Tour de Voks felvonulásainkon pontosan 238 437 Ft-ot költöttünk - melynek részletes költségelszámolását alább láthatjátok.

Kommunikáció (Grafikai tervezés, hirdetés): 73 302 Ft
Nyomda (óriás táblák, matricák): 113 284 Ft  
Ajándék a jelölteknek: 51 851 Ft 
Összesen: 238 437 Ft   

Köszönjük, hogy 16 620 Ft adománnyal támogattátok eseményünket, mellyel a költségeinket részben fedezni tudjuk, ennek nagyon örülünk.

Sajtómegjelenések

Kérjük, küldjétek el nekünk, ha találtok itt még nem szereplő megjelenést. Köszönjük!
 

http://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/tour_de_voks_a_kerekparra_szavaznak/2400349/

http://www.ikvahir.eu/tour-de-voks-sopron/8354

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron