Facebook Instagram Youtube

Együttműködési megállapodást kötött a BKK és a Magyar Kerékpárosklub

Együttműködési megállapodást kötött a BKK és a Magyar Kerékpárosklub
2016.03.02
A fővárosi kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása érdekében  együttműködési megállapodást kötött a Budapesti Közlekedési Központ és a Magyar Kerékpárosklub. Az együttműködés keretében rendszeres egyeztetéseken képviseljük a kerékpáros közlekedők igényeit és szempontjait, illetve közös kommunikációs programok kidolgozásában veszünk részt.

A fővárosi kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása érdekében együttműködési megállapodást kötött a Budapesti Közlekedési Központ és a Magyar Kerékpárosklub. Az együttműködés keretében rendszeres egyeztetéseken képviseljük a kerékpáros közlekedők igényeit és szempontjait, illetve közös kommunikációs programok kidolgozásában veszünk részt.

A Dabóczi Kálmán BKK vezérigazgató a Kürti Gábor Kerékpárosklub elnök által aláírt megállapodás lehetővé teszi, hogy mérnökeink már a tervelőkészítés korai szakaszától segíthessék a kerékpáros beruházásokat. Így ezek a szempontok nem utólagos véleményként, hanem beépíthető javaslatokként érkezhetnek a BKK-hoz.

A szerződés értelmében szakembereink rendszeres konzultációt folytatnak a fővárosi útfelújítások kerékpárosbarát kivitelezéséről, a MOL Bubi, a B+R és más közterületi kerékpárparkolók fejlesztéséről.

A városi kerékpározás nem csak építkezésekkel fejleszthető, ezért közös kommunikációs programok kidolgozásában és szervezésében is együttműködünk a főváros közlekedésszervező cégével. A kerékpározás népszerűsítésében, a közlekedési helyzetről szóló tájékoztatásban, oktatási kampányok és programok kidolgozásában és szervezésében, valamint az ezekhez kapcsolódó kiadványok tervezésében és készítésében dolgozunk majd együtt.

A partnerség keretében a beruházásokat előkészítő különböző vizsgálatokban, így forgalomszámlálásokban, balesetelemzésekben, lakossági felmérések és közvélemény kutatások készítésében is együttműködik a BKK és a Kerékpárosklub.

A jövőben az Uniqa biztosító támogatásával és a BKK közreműködésével folytatódik a STARS program, iskolások között népszerűsíti a fenntartható közlekedési módokat. A kampány 2016 februárjában zárult első szakaszában évről évre nagyobb számban csatlakozó iskolák tanárait, diákjait és szüleiket ösztönözték a fenntartható közlekedési módok igénybevételére, játékos formában ajánlva a közösségi közlekedés használatát, a gyaloglást, és a kerékpározást az iskolába járáshoz. A Kerékpárosklub részvételével zajló második forduló még több fiatalt megcélozva népszerűsíti majd a környezetbarát közlekedést.

A BKK és a Kerékpárosklub közötti szerződés 2017. január végéig van érvényben, amennyiben egyik fél sem jelzi megszakításának szándékát, érvényessége 2017 végéig meghosszabbodik. Reméljük, hogy az együttműködés becsatornázhatja a kerékpárral közlekedők igényeit és segít teljesíteni a Balázs Mór Tervben 2030-ra kitűzött 10%-os fővárosi kerékpáros részarányt.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron