Facebook Instagram Youtube

Szólj bele a budapesti kerékpáros fejlesztésekbe, töltsd ki kérdőívünket!

Szólj bele a budapesti kerékpáros fejlesztésekbe, töltsd ki kérdőívünket!
2017.02.28
18 kerületben 12 biciklis beruházás várható 8.4 milliárd forint EU-s forrásból Budapesten. A Magyar Kerékpárosklub szerint olyan fejlesztésekre van szükség, melyeknek köszönhetően bárki el tud tekerni munkába, iskolába, vásárolni vagy kikapcsolódni. Ha jól költjük el a pénzt, akkor nagyot léphetünk egy bringabarát, élhető főváros felé. Szakembereink a kerületekkel és a BKK-val is egyeztetnek a fejlesztésekről, amihez szeretnénk a Ti véleményeteket is kérni! Töltsétek ki kérdőívünket, mondjátok el merre, milyen hiányosságokat tapasztaltok, milyen fejlesztésekre lenne szükség!

18 kerületben 12 biciklis beruházás várható teljes mértékben EU-s forrásból Budapesten. Magyar Kerékpárosklub szerint olyan fejlesztésekre van szükség, melyeknek köszönhetően bárki el tud tekerni munkába, iskolába, vásárolni vagy kikapcsolódni. Ha jól költjük el a pénzt, akkor nagyot léphetünk egy bringabarát, élhető főváros felé. Szakembereink a kerületekkel és a BKK-val is egyeztetnek a fejlesztésekről, amihez szeretnénk a Ti véleményeteket is kérni. Töltsétek ki kérdőívünket, mondjátok el merre, milyen hiányosságokat tapasztaltok, milyen fejlesztésekre lenne szükség!

A hatékony kerékpárosbarát városfejlesztés alapelve, hogy nem a kerékpárutak hossza, hanem a kerékpározható terület nagysága számít. Kerékpársávok építése mellett számtalan kisebb vagy nagyobb eszközzel segíthető a kerékpározás, hogy élhetőbb városunk legyen. Logikus, egységes, a kerékpárt a közlekedés egyenrangú résztvevőjének tekintő beruházásokra van szükség. Fontos szempont, hogy a helyszín igényei alapján, a meglévő hálózathoz csatlakozó létesítmények készüljenek, és a főbb úticélok megközelíthetőségét új kerékpárparkolók segítsék.

Budapest-programunk céljai mellett a fenti elvek megvalósulását várjuk a - VEKOP pályázati forrásokból megvalósuló - beruházásoktól, szakmai egyeztetéseinken ez alapján tárgyalunk. A pályázatok célja, hogy megoldják a dugók, a légszennyezés és az autózásnak alárendelt közterületek problémáját, ami csak így lehetséges. Kérdőívünkben ezekhez a fejlesztésekhez, de általánosságban a többi kerületben zajló érdekérvényesítésünkhöz is hozzáadhatod tapasztalataidat.

Támogasd 1%-oddal a bringás fejlődésért dolgozó Kerékpárosklubot! Részletekért kattints ide!

Budapest-programunkban a főváros főbb hiányosságait és lehetőségeit szedtük össze. Programpontjaink közül – a projektek külvárosi túlsúlya miatt - nem mindegyikre adnak választ a VEKOP-ban tervezett beruházások, de a városrészek összekötésében, a MOL Bubi bővítésében és egyes projektek területi szemlélete alapján többnyire bíztató eredmények várhatóak.

A projekteket ősszel már véleményeztük, és bár kritikáink ellenére változatlanul mentek át a fővárosi és állami döntéshozókon, a tervezési folyamatban sikereket érhetünk el. Helyismeretetek alapján jó megoldásokra sarkallhatjuk a döntéshozókat. Ez a dél-pesti projekt esetén már részben sikerült is, ahol a hangsúlyt egy kevésbé fontos kerékpárút építése helyett a városrészközpontok fejlesztése felé toljuk.

A projektek:

  • Dél-budapest kerékpárosbarát fejlesztése (XVIII. - XXI. - XXIII. kerületek összekötése) - 2,387 milliárd Ft
  • Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó - 2,3 Mrd Ft
  • MOL Bubi közbringarendszer bővítése kerékpárosbarát úthálózati átalakításokkal (III. és XIII. kerület – 700 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest II. kerületében - 250 millió Ft
  • Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest IV. kerületében – 300 millió Ft
  • Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések a X. kerületben - 650 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest XI. kerületében - 100 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest XII. kerületében - 100 millió Ft
  • Budapest - Fót kerékpárút XV. kerületen belüli szakasza - 200 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest XVI. kerületében - 700 millió Ft
  • Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések a XIX. kerületben - 350 millió Ft
  • Kerékpárosbarát és közlekedésbiztonsági fejlesztések Budapest XX. kerületében - 350 millió Ft

A projektekről ősszel is elmondtuk a véleményünket, olvasd el itt!

Töltsd ki a kérdőívet!

A kérdőív kitöltése anonim, a csillaggal jelölt mezők megválaszolása kötelező. Csak a kerületre és útvonalakra vonatkozó rész kitöltését tettük kötelezővé, de megköszönjük, ha az egészet kitöltöd. Ha több kerületről is mondanál információkat, akkor azt a kérdőív újbóli kitöltésével megteheted. Ebben az esetben a személyes részeket csak egy alkalomal add meg.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?
Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron