Facebook Instagram Youtube

Debrecen: Hírek

DEBRECEN FORRÓ NYOMON

mkdebrecen - 2015-06-22
kerékpáros nyom, magyar kerékpárosklub debrecen

No, ezt sem gondoltuk volna... Kerékpáros nyom Debrecenben? Mi a manó? A hétvége felé vette észre egyik aktivistánk (köszi M.; köszi P.) a Böszörményi út mentén futó - Debrecent Józsával összekötő kerékpáros nyomvonal részének számító - szervízúton, az új felfestést.


Az első "sokkoló" kép

Hogy mi is az a kerékpáros nyom, hogy mire való vagy hogy mikor érdemes azt használni, mint kerékpáros infrastruktúra-elem, arról itt bővebben lehet olvasni, de azért szedjünk össze pár fontosabb pontot a nyommal kapcsolatban.


Nem jelöli ki kötelezően a járművek helyét az úttesten...


..., csak figyelmeztet a jelenlétre

Mi a célja?
A kerékpáros nyom, ill. a kerékpáros nyommal kijelölt virtuális sáv nem növeli meg az út szélességét, sem kapacitását, hanem a meglévő forgalmi sávon belül figyelemfelhívással, orientálással támogatja a közlekedőket. A tapasztalatok szerint ennek biztonságnövelő hatása a gyakorlatban igen jelentős.

  • A kerékpáros számára biztonságos haladási útvonalat ajánlani.
  • A gépjárművezetők figyelmét felhívni a kerékpárosokra.

Hol érdemes alkalmazni?
 Ahol együttműködő közlekedésre szeretnénk felhívni a figyelmet.

  • Olyan úttesten, ahol a kerékpárosok elválasztása más járművektől nem feltétlenül szükséges.
  • Olyan helyen is alkalmazható, ahol a hálózati elemek folytonosságának kihangsúlyozása szükséges.
  • Harmadik alkalmazási lehetősége azon alapul, hogy a KRESZ alapján kerékpárutak, gyalog- és kerékpárutak használatának kötelezettsége alól mentesítve lehetővé teszi a kerékpáros számára az úttest használatát, kerékpáros nyom jelenlétében, pl.: Miskolc.
  • Alkalmazzák egyirányú utcákban is, a kijelölt forgalmi iránnyal ellentett irányban közlekedő kerékpárosok felületének jelzésére, pl.: Miskolc.
  • Kis körforgalmakban, ahol a kerékpárost a körpályán vezetik, pl.: Szeged.

Ezekből kiindulva már csak annyit javasolnánk, hogy ha a STOP-táblákat EAK-táblákra cserélik, a kereszteződésekből eltüntetik a merci-táblákat (hogy a túloldalról is át lehessen végre jönni, ha már van egy kerékpáros nyom), akkor kb. 1/30-kerékpárútnyi költségből, csináltak valamit, ami olcsó, de segít a bringásoknak; jelen esetben, nem csak Józsa felé, de a környéket bekapcsolva a kerékpáros főgerincre, a nyulasi lakosoknak is.

Ezek után gratulálhatunk!
Javasoljuk további költséghatékony megoldások alkalmazását a jövőben!