Debrecen: Hírek
A Kerékpárosklub Debrecenben is sokat dolgozik azon, hogy a kerékpározásról egyre kevésbé a balesetek lehetősége jusson a közlekedők eszébe. Ez a perzentáció a Bizottság ülésén került bemutatásra 2013. április 30-án.
Az utóbbi hónapok valamennyi kerékpározással foglalkozó cikkében, riportjában elhangzott a mondat: „Egyre többen bicikliznek Debrecenben is”. Többek között e mondattal indokolta Suba István rendőr főhadnagy, miért is hívta meg a Magyar Kerékpárosklub Debreceni Területi Szervezetét a Hajdú-Bihar Megyei Balesetmegelőzési Bizottság (MBB) ülésére.
Az MBB a biztonságos közlekedés megteremtésére, a közlekedés minél szélesebb területét érintő baleset-megelőzési programok, irányelvek kidolgozására és megvalósítására létrehozott megyei szintű tervező, koordináló és irányító szerv. A megyében található valamennyi rendőrkapitányságon kívül, részt vesz a bizottság munkájában több civil szervezet (Közlekedéstudományi Egyesület, Közlekedés Pedagógiai Egyesület, Hajdúsági Hallgatókért és Civilekért Egyesület, Közlekedés Biztonságáért Alapítvány), a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat, Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata, Magyar Közút Kht, Közlekedés Felügyelőség. A 2013.04.30.-án tartott közgyűlésen lehetőségünk nyílt rá, hogy bemutassuk azokat a tevékenységeinket, programjainkat melyek hozzájárulhatnak és segíthetik az MBB még eredményesebb munkáját.
Az MK-Kisokos (OBB közreműködésével készült egyik kiadása) és a Bebiciklizés rendkívül elnyerte a bizottság tagjainak tetszését.
Miért hasznos az MK Debreceni Területi Szervezetének a részvétel a bizottság munkájában?
Íme egy példa:
A Közlekedési Felügyelőség igazgatója javasolta a bizottság számára egy közlekedési anomáliák és baleseti gócpontok gyűjtésével, értékelésével akár megoldási javaslatok kidolgozásával foglalkozó munkacsoport létrehozását. Külön kiemelte, hogy az utóbbi években elkészült kerékpáros infrastruktúrák is teremtenek új problémás helyzeteket a közlekedésben. A problémák egy része abból ered, hogy a közlekedés többi szereplője (gépjármű vezetők, gyalogosok) korábban nem találkozott egy-egy adott útburkolati jellel, kerékpárút átvezetéssel. A problémák másik része az adott infrastruktúra nem megfelelő kialakításában, kiválasztásában keresendő. Az MBB az első probléma vonatkozásában közvetlenül is beavatkozhat, képzések, figyelemfelhívó akciók révén. Természetesen a rosszul megválasztott vagy megépített kerékpáros infrastruktúrán nem képes javítani, de a bizottságban résztvevőknek be tudjuk mutatni, hogy miért nem jó az osztatlan gyalogkerékpárút ott ahol autó csak elvétve jár az úton.