Facebook Instagram Youtube

Debrecen: Hírek

MIT TÁMOGAT AZ MK DEBRECENBEN ÉS KÖRNYÉKEN

mkdebrecen - 2013-05-21
debrecen, debrecen és környéke, hajdú-bihar megye, közlekedési munkacsoport, magyar kerékpárosklub, támogatás, véleményezés

Milyen az a város, ahol jó biciklizni? Hát olyan, ahol jó közlekedni; olyan, ahol mindenki nyugodt szívvel dönthet úgy reggelente, hogy kerékpárral indul a dolgára. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, nem árt ha van egy hatékony lobbitevékenységet folytató szervezet, mint a Magyar Kerékpárosklub, amely fejlett szakmai háttérrel és megalapozott szakmai javaslatokkal végzi tevékenységét. Ezeket a Közlekedési Munkacsoport biztosítja, nekik köszönhetően igen jelentős eredményeket ért már el a Kerékpárosklub.

Ha végigböngészed a Közlekedési Munkacsoport elkészült tervvéleményeit láthatod, hogy a több száz kérés közül 2007 óta minden egyes évben volt (és reméljük lesz is) debreceni vagy hajdú-bihar megyei felkérés. Mindezek közt volt olyan terv, amit az MK támogatni tudott, volt olyan is ami kisebb-nagyobb átdolgozásokkal volt csak támogatható és természetesen volt olyan is, ami az MK szakmai megítélése alapján nem volt előremutató!

Milyen kerékbarát-útkialakítási koncepciók illetve tervezési szempontok alapján véleményez és ad ajánlásokat a Magyar Kerékpárosklub?


  • Minden egyes utcában önálló kerékpárút építésére sem mód, sem szükség nincs.
  • Nem a forgalom résztvevőinek teljes fizikai elválasztására, hanem a kölcsönös együttműködésre kell alapozni a kerékpárosok biztonságos haladását, ezért a kerékpárost a többi járművel egy felületen javasoljuk vezetni.
  • Sokszor olcsóbb, egyszerűbb és biztonságosabb a meglévő infrastruktúra kerékpárosbaráttá tétele, mint újak létesítése.
  • Meglévő közlekedési hálózat kerékpárosbarát fejlesztésének lépései, sorrendben:

                ° forgalomcsillapítás,

                ° sebességcsökkentés,

                ° konfliktuspontok kezelése, forgalomszervezés,

                ° útpálya újrafelosztása,

                ° önálló kerékpárút építése,

                ° közös gyalog- és kerékpárút építése (legvégső esetben)

  • A városi fejlesztés során az a cél, hogy mindenhová el lehessen jutni kerékpárral gyorsan, akadálymentesen és biztonságosan.
  • A kerékpár jármű, tehát az úton a helye – nem a járdán.
  • A kerékpározás integrált és egyenrangú része kell legyen a közlekedésnek.
  • A kerékpározásra kijelölt útfelületek ne a gyalogos felület rovására legyenek kijelölve.


A fentiekből kiindulva érthető, hogy a Magyar Kerékpárosklub a véleményezések során miért emeli ki a megfelelő figyelemfelkeltést - táblák és felfestett útburkolati jelek alkalmazásával, vagy hogy miért támogatja a külterületeken a szeparált kerékpárutak létrehozását; és hogy miért kérdőjelezi meg az egyoldali kerékpárforgalmi infrastruktúra létesítését, vagy hogy miért nem támogatja azon megoldásokat, melyek a kerékpáros közlekedést a gyalogos közlekedés kárára fejlesztik vagy ha a kerékpáros úthálózat bővítése nem a meglévő közlekedési hálózat részeként tekint a bringás igényekre, azaz ha az infrastruktúra-fejlesztésekből hiányzik egy logikus, jól átgondolt, többrésztvevős koncepció.

Véleményezések:

Év

Település

Státusz

2012Balmazújváros
Debrecen
nem valósult még meg
folyamatban
2011Balmazújváros
Bocskaikert
Hajdúszoboszló
Nyíradony
megvalósult
megvalósult
nem valósult még meg
nem valósult még meg
2010Debrecen
Hajdúsámson

folyamatban
folyamatban

2009Biharkeresztes
Hajdúsámson

nem valósult még meg
megvalósult

2008Berettyóújfalu
Derecske
Hajdúsámson

nem valósult még meg
nem valósult még meg
megvalósult

2007

Nádudvar
Biharkeresztes

megvalósult
nem valósult még meg



MK (Hajdú-Bihar) véleményezés nagyobb térképen való megjelenítése

A térképen jelölt kerékpárút-szakaszok nem feltétlenül jelentik azt, hogy a jelzés teljes szakaszán lehetséges a kerékpáros közlekedés!


Hajdúsámson-Nyíradony között megvalósult


Nádudvarban megvalósult


Biharkeresztesen még nem valósult meg


Mikepércs és Debrecen között még folyamatban van