Facebook Instagram Youtube

Dél-Pest: Hírek

RÁCKEVE TÚRA - ÖSSZETEKERÜNK! REGIONÁLIS TURIZMUSFEJLESZTÉSI PROGRAM

Pere - 2015-06-22
dél-pest, magyar kerékpárosklub, majosháza, osszetekerunk, ráckeve, szigetszentmiklós, túra, turisztika, turizmus

Június 14-én az Összetekerünk! regionális zöld turizmusfejlesztési program keretében kirándultunk Ráckevére. Ez volt az első nyilvános, közös bebiciklizésünk ennek a programnak a keretében.

Reggel 9-kor találkoztunk a Gubacsi hídnál, majd a Soroksári Duna-parton indultunk az M0-ás híd felé. Egy rövid pihenő után - ahol bevártuk még pár barátunkat - indultunk tovább a Szigetszentmiklós - Szigethalom - Taksony Vezér híd - Dunavarsány - Majosháza - Ráckeve útvonalon. Az út váltakozva haladt aszfaltos, murvás felületen, de egy rövid szakaszon Majosháza előtt pár kilométernyit földúton haladtunk. Összeségében az egész útvonal járható szinte bármilyen kerékpárral, akár már egy városival is, de országúti kerékpárral -noha teljesíthető - nem ajánlott.

Ráckevén már törzsvendégként köszöntöttek minket az egyik kis halsütődében, ahonnan a finom ebéd elfogyasztása után, immár a Csepel- szigeten folytattuk utunkat Szigetszéntmárton felé. Itt, az ingyenes közösségi strandon fürödtünk, majd a közeli cukrászdában kávéztunk. Déluitán 5 felé indultunk haza, a Szigetszentmárton - Szigetcsép - Szigethalom - Szigetszentmiklós - Csepel, Hollandi út útvonalon.

A túra mintegy 80 km hosszú volt, bár voltak aki 100 km-nél is többet tekertek, mivel nem csk dél-pesti lakosok kerkeztek velünk.. A túrán részt vettek a dél-pesti területi szervezet tagjai, páran a Szigeti Szabadidő és Kerékpáros Egyesületből, illetve a különböző csatornákon (pl facebook oldal) elért kerékpárosok, összsen mintegy 15 fő.

Az útvonalaat GPS készülékkel és sisakkamerával is rögzítettük.

További képek: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.790331601083783.1073741843.292129110904037&type=1&l=e7d3dc7344

A program a Norvég Civil Támogatási Alap és az Ökotárs Alapítvány segítségével valósulhat meg. Projekt azonosító: NCTA-2014-10906-E.