Facebook Instagram Youtube

Villamosépítés buktatókkal - folytatás

Villamosépítés buktatókkal - folytatás
2014.11.13
Amint már írtunk róla, folyik az 1-es villamos Etele térig való meghosszabbításának tervezése. Korábbi cikkünkben már jeleztük, hogy a tervekkel kapcsolatban fenntartásaink vannak. A felvázolt megoldás véleményünk szerint nem szolgálja kellőképpen a kerékpáros közlekedés fejlődését. A tervezett megoldások a már meglévő, elavult, rossz hálózati elemekhez illeszkednek, ahelyett, hogy a régieket illesztenék az újhoz. (A tervekkel áprilisban találkoztunk először, az akkori hivatalos véleményünk itt érhető el, melyet a BKK-nak is eljuttattunk). 
Amint már írtunk róla, folyik az 1-es villamos Etele térig való meghosszabbításának tervezése. Korábbi cikkünkben már jeleztük, hogy a tervekkel kapcsolatban fenntartásaink vannak. A felvázolt megoldás véleményünk szerint nem szolgálja kellőképpen a kerékpáros közlekedés fejlődését. A tervezett megoldások a már meglévő, elavult, rossz hálózati elemekhez illeszkednek, ahelyett, hogy a régieket illesztenék az újhoz. (A tervekkel áprilisban találkoztunk először, az akkori hivatalos véleményünk itt érhető el, melyet a BKK-nak is eljuttattunk). 

 
Térképen gyűjtöttük össze a környék meglévő kerékpárforgalmi létesítményeit, jelölve a hiányosságokat. A cikk további részében néhány kritikus pontot részletesen is bemutatunk.
 


A Somogyi úti kerékpársáv kényelmetlenül, szegélyen kívül folytatódik, ráadásul  az Etele téren oldalváltásra kényszerít. Ez a kialakítás sajnos hasonló formában marad a jövőben a kereszteződés körüli káosszal együtt.

A Gyergyótölgyes utca "gyalog- és kerékpárútja" ebben a formában használhatatlan. Ez a megoldás biztosan nem segíti a mindennapi közlekedők dolgát. Kiváltására egyértelműen szükség van.

A folytatás a Hadak útján sem fényesebb. A járdára festett kerékpárút szinte a teljes felületet elfoglalja, így kódolva a gyalog illetve kerékpárral közlekedők közötti konfliktusok sokaságát.

A parkban vezetett kerékpárút a munkálatok után megszűnik, azonban nem nyomtalanul. Az Etele út Tétényi út - Etele tér közötti szakaszán továbbra is egyoldali, kétirányú kerékpárúttal találkozhatnak majd az arra járók.

A fent vázolt problémák miatt a tervek felülvizsgálatára van szükség. Ezúton is kérjük és felszólítjuk  az illetékeseket arra, hogy változtassanak a terveken. A gyalogos - kerékpáros konfliktusok minimalizálására, az akadálymentes és biztonságos kerékpáros forgalom megteremtésére  kell törekedni. Olyan megoldásnak kell születnie, amely biztosítja a kerékpáros közlekedés részarányának jövőbeli növekedését.

A térképbe ágyazott képek nagyobb méretben elérhetőek itt.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron