Facebook Instagram Youtube

A német munkavállalók adómentesen kaphatnak céges biciklit

A német munkavállalók adómentesen kaphatnak céges biciklit
2018.12.20
A német parlament által ősszel jóváhagyott új pénzügyi szabályozás megteszi az első lépéseket a közlekedés és ingázás adórendszerének fenntarthatóbb kialakítása felé. Mostanáig, a munkavállalóknak biztosított magánhasználatú vállalati autók és kerékpárok egy adókalapba tartoztak. Az új szabályozás szerint az eddigi adóértékek vonatkoznak a hagyományos üzemanyagú gépjárművekre, 50%-os adókedvezmény az elektromos autókra és teljes adómentesség a biciklikre.

A német parlament által ősszel jóváhagyott új pénzügyi szabályozás megteszi az első lépéseket a közlekedés és ingázás adórendszerének fenntarthatóbb kialakítása felé. Mostanáig, a munkavállalóknak biztosított magánhasználatú vállalati autók és kerékpárok egy adókalapba tartoztak. Az új szabályozás szerint az eddigi adóértékek vonatkoznak a hagyományos üzemanyagú gépjárművekre, 50%-os adókedvezmény az elektromos autókra és teljes adómentesség a biciklikre.

Fotó: Berlin Cycle Chic


Holger Haubold cikke eredetileg az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) honlapján jelent meg, Buday Bence fordította, Halász Áron szerkesztette. A cikk a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjában készült.


Ezzel a lépéssel Németország követi szomszédait, Ausztriát és Belgiumot, ahol a munkáltatók adómentesen kínálják a céges kerékpárokat. Belgiumban a vállalatok még hasznot is hajtanak a kerékpárokhoz és kerékpáros infrastruktúrához kapcsolódó kiadások révén az adócsökkentésből. A másik pozitív változás az, hogy az új német szabályozás tömegközlekedési bérletekre is vonatkozik, amelyeket szintén adómentesen kínál a munkáltató. Bár a fenntartható közlekedési módok adói csökkennek, ez a szabály nem érinti a magánhasználatra adott cégautók adótámogatását, ami 23 milliárd euró kiesést jelent évente a német költségvetésből – írja egy, az Európai Bizottságnak szóló jelentés.

Van néhány más figyelmeztetés is. Stephanie Krone, az ECF német tagszövetségének, az ADFC-nek szóvivője úgy nyilatkozott:
"Természetesen fontos jel adópolitikai szempontból, hogy a tömegközlekedés és a kerékpározás vonzóbbá váljon az autózás alternatívájaként. Sajnos a jövedelemadó egyéb változásai miatt még nem tisztázott, hogy az új törvény valóban pénzügyi előnyhöz juttatja-e a céges kerékpárokat biztosító vállalatokat. A kerékpárok biztosítása mindenesetre a munkáltatónak kifizetődő; a kerékpárral ingázó munkavállaló átlagosan kettővel kevesebb betegnapot vesz ki évente, fittebbek és motiváltabbak."

Összességében az új törvény kiváló első lépés a mobilitás fenntarthatóbb adóztatása felé, de ambiciózusabb reformokat kell követni. Az emberek biciklire ültetése érdekében még fontosabb tényező a jobb és biztonságosabb kerékpáros infrastruktúrába való befektetés. Sajnos a 2019-es közlekedésre szánt költségvetés, amelyet szintén ősszel fogadtak el, ismét jóval elmarad a 200 millió eurós éves beruházási céloktól, amelyeket 2017-ben a dízelbotrány után fogalmaztak meg.

További információ érhető el a kerékpáros és egyéb közlekedési módok pénzügyi ösztönzőiről a különböző európai országokban online összehasonlításunkban és jelentésünkben.


Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!

További érdekes cikkeket fordítócsoportunktól itt olvashatsz.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide! Ne maradj le tagsági akciónkról!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron