A szervezők és rendőrök szerint 25000-en voltak a vasárnapi I bike Budapest bringás felvonuláson, 10 kilométeren kígyózott a menet. A Magyar Kerékpárosklub által szervezett örömtekerés és demonstráció célja olyan várost csinálni Budapestből, ahol gyerekektől idősekig bárki biciklire tud ülni. A legfrissebb forgalmi adatokból látszik, hogy Budapest lakói idén is többen közlekednek biciklivel, mint egy éve. A Kerékpárosklub azt szeretné, hogy a város bringabarát fejlesztése végre vegye fel a lakói tempóját, ne legyenek útfelújítások kerékpárosbarát fejlesztés nélkül. A felvonuláson a felújítás előtt álló Lánchíd forgalomcsillapítását, a rakpartokra ígért kerékpársávok megépítését és a városligeti Olof Palme sétány megtartását kérték.
Fotó: Bódis Krisztián / Magyar Kerékpárosklub
"Egy olyan városért tekerünk, ahol gyerekektől idősekig bárki bringára tud ülni, mert egy ilyen városban sokkal jobb élni" - hangsúlyozták a felvonuláson.
A felvonuláson lezárt utakon tekertek a város legszebb részein, egyszerre telt meg a két budapesti rakpart, több mint 10 kilométeren kígyózott a menet.
A Kerékpárosklub területi szervezetei közös tekeréseket szerveznek a város több kerületéből a tabáni starthoz. Az útvonal két rakpartot, négy hidat érintett, aztán az Alagút és Andrássy úton jutott el a Városligetbe.
A városligeti bringaemelést most a legsürgetőbb biciklibarát fejlesztésekért tartották.
Közösségi dokumentumfilmet is készítettünk az I bike Budapest felvonulásról a résztvevők felvételeiből. A Facebookon itt, a Youtubeon itt nézhető meg.
Bringaemelés:
Miért van erre szükség?
Ahol sokan bringáznak, ott jobb a levegő, biztonságosabbak az utcák, kisebbek a sorok az utakon és a rendelőkben. Ezt úgy érhetjük el, ha gyerekektől idősekig mindenki kényelmesen el tud bringázni ahova éppen szeretne.
Leghamarabb a felújítás alatt álló Lánchíd forgalomcsillapításával, közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedést segítő emberivé tételével lehetne ehhez hozzájárulni. A hamarosan átalakuló rakparton is meg kéne épülnie a megígért – és hírek szerint elmaradó - rakparti kerékpársávoknak, és óriási hiba lenne megszüntetni a városligeti Olof Palme sétányt. Utóbbit annak ellenére szüntetnék meg a Liget átalakításakor, hogy több ezren kerékpároznak itt naponta, így a város egyik legfontosabb (és legjobb) bringás ütőere.
Ilyen jó hely lehetne a kerékpáros Budapest:
A város jövőjét meghatározó nagyberuházások mellett minden útfelújítás része kellene legyen kerékpársávok kialakítása, a forgalom csillapítása, a lakóutcák védelme az átmenő autóforgalomtól, és a sebesség csökkentése.
Ezek teljesülése nélkül nem csak Budapest 2030-ra tervezett 10%-os kerékpáros közlekedési aránya nem lesz elérhető, de a városlakók igényeit sem lehet kielégíteni.
Igény van rá
Egyre több budapesti jön rá, hogy a bicikli legegyszerűbb és legszabadabb közlekedési eszköz. Ezt a BKK utcai kerékpárszámlálóinak adatai is bizonyítják, idén tavasszal többen kerékpározták át a bicikliutakon elhelyezett detektorok felett, mint tavaly ilyenkor. A legnagyobb ugrást a Bem téren és az Árpád-hídon mérték.
Fotó: Soós Bertalan / Magyar Kerékpárosklub
A Bem téri bicikliúton 2017. április 20-ig 4766 volt a legtöbb kerékpározó, míg idén már 5180 a voltak a legtöbben itt. Az Árpád hídon is nagy ugrást mértek, ott a tavaly tavaszi 2567 után idén tavasszal már 2909 volt a legtöbb napi bringa. A Csepelre vezető bringaúton volt arányaiban a legnagyobb, 22%-os ugrás: 993 helyett 1215 volt eddig a legnagyobb idei adat. Kisebb növekedést mértek a Múzeum körúti és a Hungária körúti bicikliúton is.
A Magyar Kerékpárosklubnál azt gondoljuk, hogy ha a város felvenné a lakói tempóját, és a legkevésbé autózásra tervezett, de legnagyobb dugóktól szenvedő belső kerületekben is határozott stratégia alapján, minden beruházás során újabb helyet adnának a kerékpározóknak, hamar egy sokkal jobb Budapesten élhetnénk.
Holland nagykövet holland biciklin tekert
A Tabánból induló örömtekerést és demonstrációt René van Hell Hollandia új nagykövete részvételével nyitották meg. A nagykövet hangsúlyozta, hogy már 10 éve támogatják a magyar kerékpározás fejlesztéséért végzett munkát. A nagykövetség segít megismerni és alkalmazni azokat a jól bevált megoldásokat, amiknek köszönhetően Hollandiában már több kerékpár van, mint ahányan laknak. A nagykövet holland bringával, elegánsan tekerte végig a menetet.
René van Hell az I bike Budapesten
Fotó: Erdős Dénes / Magyar Kerékpárosklub
Különleges kerékpárok
Idén először kisgyerekes családoknak rövidített útvonalon I bike Mini is indult a Liszt Ferenc térről, költözködésre is alkalmas teherbringák is felvonultak, jótékonysági kerékpáralkatrész-gyűjtés, zenés piknik és bringás fotózás is volt.
Kezdődik Bringázz a Munkába! kampány
A Magyar Kerékpárosklub szervezésében május 14-én újraindul az országos Bringázz a Munkába! kampány. A játékban egy mobilapplikációval lehet mérni a bringás munkába járást, a résztvevők között értékes nyereményeket sorsolunk. A kampánnyal a bringára váltásra szeretnénk bíztatni mindenkit, hiszen ez a legegyszerűbb, leggyorsabb és legszabadabb közlekedési eszköz, amivel egy tárgyalást sem lehet lekésni.
A kampányról hamarosan több infót lehet elérni a http://facebook.com/bringazzamunkaba oldalon, bringazzamunkaba.hu oldalon a @bringazzamunkaba Instagramon.
Támogasd munkánkat!
A Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkájának fenntarthatóságát azokra alapozza, akikért dolgozik. Támogasd munkánkat!
- I bike Budapest pólók és sapkák
Új és régi típusú I bike Budapest pólók, és limitált szériás egyedi Cinelli sapkák elérhetőek a Magyar Kerékpárosklub irodájában (Kárpát utca 48. 9:30-17:30), és a webshopban (hamarosan)
- Támogass adód 1%-ával!
- Lépj be vagy hosszabbítsd meg tagságod akciónkban!
Tagsági akciónk alatt belépő új tagjaink, vagy most frissítő régebbi tagjaink 156 értékes nyereményt nyerhetnek, és garantált I bike Budapest pólót kapnak ajándékba.
Maradjunk kapcsolatban!
- I bike Budapest facebook: http://facebook.com/ibikebudapest
- Riadóemail (évi kb 8-9 levél) feliratkozás: http://eepurl.com/dcOUoX
- Instagram: https://instagram.com/ibikebp/
- Aktivista csoportunk (szervezői csoport, aktuális akciók, események): https://www.facebook.com/groups/1576328302613421/?fref=ts
- Maradj aktív! Jelentkezz önkéntesnek egész évre: https://goo.gl/forms/mA5AoaEM60SeOZM53
- Kerékpárosklub facebook oldal: http://facebook.com/MagyarKerekparosklub
- Kerékpárosklub hírlevél: http://kerekparosklub.hu/hirlevel
- Tumblr: https://www.ibikebp.tumblr.com/
- Twitter: https://twitter.com/ibikebp
- Hesteg: #ibikebp
Csatlakozz helyi szervezeteinkhez!
- Magyar Kerékpárosklub Budapest Belváros (V.-VI.-VII.-VIII. ker.) https://www.facebook.com/MKBelvar/
- Magyar Kerékpárosklub Észak-Pest (IV.-XIII.-XIV.-XV.ker) https://www.facebook.com/mkeszakpest/
- Magyar Kerékpárosklub Dél-pesti Területi Szervezete (IX.-XVIII.-XIX.-XX.-XXIII. ker.) https://www.facebook.com/MagyarKerekparosklubDelPest/
- Magyar Kerékpárosklub Dél-budai Területi Szervezet https://www.facebook.com/mk.delbuda/
- Magyar Kerékpárosklub Dél-budai Területi Szervezet (XI.-XXII. ker.) https://www.facebook.com/mk.delbuda/
- Magyar Kerékpárosklub Észak-budai Területi Szervezet (III. ker.) https://www.facebook.com/Magyar-Kerékpárosklub-Észak-budai-Területi-Szervezet-115783931785445/
- Kertvárosi Bringajárőr - Magyar Kerékpárosklub Kelet-Pest (XVI.-XVII.ker.): https://www.facebook.com/kertvarosi.bringa/
Küldj fotókat, videókat!
Idén is szeretnénk közösségi videót vágni a résztvevők felvételeiből. Küldd el videód linkjét az ibikebudapest [kukac] kerekparosklub.hu címre, vagy fájlküldővel (pl. Google Drive vagy Wetransfer.com) a felvételt!
Tetszett a cikk?
A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.
Hogyan segíthetsz?
- Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
- Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!