Szeged: Hírek
A tömegközlekedési nagyprojekt keretében bő 240 millió forintból építették át a Belvárosi-híd újszegedi hídfőjét. A beruházás célja, hogy a jelzőlámpás járműzsilipelésnek hála változatlan számú személygépjármű áramolhasson a hídon a belvárosba anélkül, hogy a tömegközlekedésnek a hídon kellene vesztegelnie.
A Székely soron és a Népkert soron buszsávok létesültek az út közepén, amelyeken a hídról "lehozott dugót" a tömegközlekedési eszközök előzhetik. Sajnos kerékpársávok csak a hídfőben létesültek (így az említett utakon álló dugót nemigen lesz hely a bicikliseknek előzni), itt viszont a korábbi állapotokat többnyire helyreállítva a legmodernebb elvek szerint, az úttesten, kerékpársávokon oldották meg a biciklisek közlekedését. A Belváros felől jövők fonódó kerékpársávon haladhatnak balra és egyenesen, amelyet tartós piros szőnyeg és dombornyomott termoplasztik piktogramok is jeleznek. A biciklisek néhol külön jelzőlámpákat kaptak.
Fájó, ám apró hiba, hogy a liget felé vezető rövid szakaszon kerékpárút tábla, alatta behajtani tilos, kivéve kerékpárral szerepel. További, és komolyabb gond, hogy a fürdő előtti szakaszra az útügyi műszaki előírásoknak meg nem felelő gyalog-és kerékpárutat jelöltek ki, a hídra pedig csapott szélű téglából készült egyirányú kerékpárút, amelynek a villanyoszlopok éppen a közepén vannak. Az egyik úttestről érkező kerékpársávot pontosan nekivezetik az egyik ilyen oszlopnak.
A megoldást a projektcéggel, városi irodákkal, és az MK-val közösen igyekeznek megtalálni a helyi biciklisek, hogy a kényelmes, biztonságos és gyors kerékpározás teljes egészében megvalósulhasson a nagy biciklisforgalmat bonyolító csomópontban.