Facebook Instagram Youtube

Bringázni élmény!

Bringázni élmény!
2014.02.11
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) 2014. január 23-án tartotta „Hivatásforgalmi, hálózatba illeszthető kerékpárutak fejlesztésének előkészítése” című konferenciáját. A rendezvény témáját négy, egymáshoz szervesen kapcsolódó kerékpáros infrastruktúra beruházás adta:

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) 2014. január 23-án tartotta „Hivatásforgalmi, hálózatba illeszthető kerékpárutak fejlesztésének előkészítése” című konferenciáját. A rendezvény témáját négy, egymáshoz szervesen kapcsolódó kerékpáros infrastruktúra beruházás adta:

  • Duna menti EuroVelo 6  Rajka-Budapest szakasza;
  • EuroVelo budapesti átvezetése;
  • új Budapest – Balaton kerékpárút;
  • Balatoni Bringakör fejlesztése.

1. ábra: A kapcsolódó projektek és az egyes nyomvonalváltozatok

(forrás: Bringázni élmény konferencianyag)

Az Új Széchenyi Terv keretén belül, Európai Uniós támogatással kerülnek kidolgozásra a tervek, melyre 768 millió forintos keret áll rendelkezésre. A projekt célja a 2014-2020-as időszakban való megvalósítás előkészítése. A fenti összegből a 2008 óta létező, soha be nem fejezett  Kerékpáros Nyilvántartó Rendszer (KENYI) is megújul.

Az egyes alprojektek tervezői ismertették a lehetséges nyomvonalváltozatokat, illetve a tervezés során alkalmazott módszertanokat. Az általános szempontok az alábbiak voltak:

  • Útügyi Műszaki Előírás (UME) vonatkozó szabványai;
  • lehetőleg elkülönített, szilárd burkolatú és megfelelő szélességű (3 kerékpáros egymás mellett) létesítmény alkalmazása;
  • 30 km-ként élelemforrás, 50 km-ként szállás és 150 km-ként közösségi közlekedés elérhető legyen;
  • magassági vonalvezetés: max. 6%-os emelkedő;
  • hivatásforgalmi és turisztika szempontok;
  • kacsolódó beruházások figyelembe vétele (hálózatfejlesztés).

A konferencián vetített prezentációk itt érhetőek el:

A Magyar Kerékpárosklub részt vesz a további egyeztetéseken, a fejleményekről a későbbiekben beszámolunk.

Forrás: Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron