Facebook Instagram Youtube

Részt vettünk az iskolásoknak készült közlekedési füzetek elkészítésében

Részt vettünk az iskolásoknak készült közlekedési füzetek elkészítésében
2018.10.04
Minden 4-5. osztályos gyerek közlekedési, azon belül gyalogos és kerékpáros ismereteket tanulhat mostantól. Az Aktív Magyarország kormánybiztosság kezdeményezésére készült oktatófüzet elkészítésében a Kerékpárosklub is részt vehetett.

Minden 4-5. osztályos gyerek közlekedési, azon belül gyalogos és kerékpáros ismereteket tanulhat mostantól. Az Aktív Magyarország kormánybiztosság kezdeményezésére készült oktatófüzet elkészítésében a Kerékpárosklub is részt vehetett.

Sajtótájékoztatón mutatták be ma reggel a "Kerékpáros kisokos munkafüzet" kiadványt, amit 4-5. osztályos diákoknak juttatnak el ettől a tanévtól. 

Berzai Zsolt / ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság, Berta Tamás / Közlekedéstudományi Intézet, Révész Máriusz / Aktív Magyarország kormánybiztos, Abelovszky Tamás / BringaAkadémia, Kürti Gábor / Kerékpárosklub
Fotó: Halász Áron / Magyar Kerékpárosklub

A BringaAkadémia korábbi kiadványai alapján, a Közlekedéstudományi Intézet szakemberei segítségével készült munkafüzet és Tanári kézikönyv elkészítését a Kerékpárosklub is véleményezte, illetve Molnár Berta kollégánk egy szemléletformálással kapcsolatos fejezetet is írt.

A gyerekek oktatását célzó program jól illeszkedik abba - a Kerékpárosklub által is képviselt - koncepcióba, hogy minden közlekedő tisztában legyen a közlekedés szabályaival és gyakorlatával. 

Fotó: Halász Áron / Magyar Kerékpárosklub

A mai reggeli sajtótájékoztatón Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke hangsúlyozta, hogy - bár továbbra is vannak tartalmi kritikáink (korábbi vélemények itt és itt) a füzettel kapcsolatban - a kerékpározást oktató programok nagyon sokat segíthetnek, hogy a következő generációknak természetes és mindennapos közlekedési eszköze legyen a bicikli. Jó infrastruktúra mellett a szemléletformálás segíthet lebontani a kerékpározás előtti legnagyobb gátat jelentő félelmet - mondta.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron