Javaslataink beépítésével bevezették az elektromos teherkerékpárok támogatását és a céges bringák adómentességét, több tucat új kerékpártároló épült, és több mint 100 tervezése indult el. Szegeden és Dunakeszin is áttöréshez vezetett, amiért régen még demonstráltunk, majd szakmai partnerként javaslatokat tettünk. Utcákat kétirányúsítottak és úthibákat javítottak ki a kéréseinkre, és mi magunk is takarítottunk kerékpárutakat. Megyei, régiós, és helyi szintű fejlesztésekhez adtunk javaslatokat, kerékpáros stratégiák és bringaút-tervek készítésében vettünk részt.
7 városban szerveztünk tízezreket elérő közösségi bringás kampányt, munkába bringázós workshopokat és rekordszámú bringás reggelit tartottunk, miközben több százezres nézettségű oktatóvideókkal, 20000 db Kisokossal és minden eddiginél több oktatóprogrammal segítettünk elindulni a még kezdőknek.
Nemzetközi és hazai konferenciákon adtunk elő, milliókat elérő médiaszereplésekkel és újra 15000 I bike Budapest résztvevővel adtunk súlyt a véleményünknek.
Munkánkat Civil-díjjal tüntették ki.
A fő eredményeink rövid összefoglalója után részletesen is elolvashatod, hol és mi mindent tettünk a bringás fejlődésért 2021-ben.
Támogasd munkánkat az adód 1%-ával, ha szeretnéd, hogy folytassuk!
- Nevünk: Magyar Kerékpárosklub
- Adószámunk: 18245402-2-43
- 1% információk itt.
- Adó 1% leadása pár kattintással akár már most itt.
Fő eredményeink:
- Kampányunk sikerének köszönhetően Budapest több mint 100 pontján épülhetnek bringatárolók
- Javaslataink alapján idén is több tucat új kerékpártároló épült országszerte
- Javasoltuk, bevezették az elektromos rásegítéses teherbiciklik vásárlási támogatását és a céges kerékpárok adómentességét
- Elértük számos egyirányú utca kerékpáros kétirányúsítását és úthibák kijavítását
- Küzdünk a bicikliutak terelés nélküli lezárásai és balesetveszélyes felbontásai ellen, előterjesztésünkről idén szavazhat a Fővárosi Közgyűlés
- Védtük a kerékpárszervizeket a járványügyi lezárásoktól
- Amint engedték, gyorsan megszerveztük az I bike Budapest felvonulást, 15000-en el is jöttek
- Elindult a MÁV együttműködésünk, aminek fő témái a kerékpárszállítás, kerékpárparkolás, a vasúti átjárók labirintusainak átjárhatóbbá tétele és közös kommunikáció
- Áttörés Szegeden: korábban demonstráltunk érte, majd bevontak a tervezésbe – már zajlik a Belvárosi-híd környékének bringabarát átépítése
- Elkészült a Budapest – Dunakeszi Eurovelo kerékpárút, amit 2007-ben javasoltunk először
- A Balatoni Bringakört a kéréseinkre tették járhatóbbá több helyen
- Megyei, régiós és helyi fejlesztésekre tettünk javaslatokat Verőcétől Csongrádig, Szombathelytől Debrecenig és budapesti beruházásoknál
- Dolgozunk a Budapest és az agglomeráció kerékpáros stratégiáin; a Budapest-Balaton kerékpárútért, a biztonságot javító KRESZ-módosításokért
- A kerékpározás népszerűsítéséről, szemléletformálásról szóló kézikönyvet írtunk önkormányzatoknak
- Inkább bringázz, Magyarország! címmel 7 különböző városban kampányoltunk, céges munkába bringázást segítő workshopokat tartottunk, a szabadidős és csak nyáron bringázókat is megszólítottuk, cikkeket írtunk
- Rekordszámú, 59 helyszínen rendeztünk bringás reggeliket és uzsonnákat
- Oktatóvideóinkat százezrek látták, 20000 Kerékpáros Kisokost osztunk ki, Bebiciklizés programokat tartottunk
- A világ legnagyobb bringás konferenciáján számoltunk be a hazai kerékpározásról
- Újabb önkormányzatokkal vettük fel a kapcsolatot, bővítettük céges partnereink körét
- Befejeztük a Metrópótló kampányt
- Külföldi jó példákat mutatunk be itthon
- Bringautakat takarítottunk és tettünk biztonságosabbá
- Túrákat is szerveztünk
- Több mint 1300 alkalommal szerepeltünk a médiában
- Civil-díjat kaptunk a 2020-ban kerékpársávokat elérő érdekérvényesítő munkánkért
Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját!
Tartalomjegyzék
- Eredmények, fejlesztések
- Javaslatok, vélemények (országosan, vidéken, budapesti agglomerációban, Budapesten)
- Népszerűsítő kampányok, szemléletformálás
- Tiltakozások
- Felvonulások
- Utcai akciók
- Oktatás
- Nemzetközi együttműködések
- Cikkek, előadások
- Túrák
- Kitelepülések eseményeken
- Jótékonyság
- Szervezeti újdonságok
- Díjak, elismerések
Eredmények, fejlesztések
Országosan:
- Kezdeményeztük és véleményeztük az elektromos teherkerékpárok februártól elérhető vásárlási támogatásának pályázatát
- Kezdeményeztük a céges kerékpárvásárlás támogatását, 2022-től bevezették az adómentességét
Budapesten:
- Kezdeményezésünk és sikeres kampányunk hatására több mint 100 forgalmas csomópontban és úticélnál épülhetnek kerékpártárolók
- A balesetveszélyes kerékpárút-felbontásoknak vethetünk véget a Fővárosi Közgyűlés munkatervére felkerült előterjesztésünkkel
- Kelet-pesti csoportunk javaslatára:
- kétirányúsították kerékpárral a XVI. kerületi Regele János, Zsélyi Aladár, Karát és Jenőhalom utcákat, valamint a Simongát utcát
- kerékpártároló épült a Pongrác úti rendelőnél
- áthelyezték a balesetveszélyes kerékpárnyomokat az Egyenes utcai lakótelepnél
- kijavítottak egy nehezen észrevehető úthibát a Veres Péter úti kerékpárúton
- új helyszínre telepítették a raktáron lévő bringatárolókat. - Terézvárosban
- több tucat kerékpártárolót építettek általunk javasolt helyszínekre
- nagyobb hangsúlyt kap a kerékpározás a kerület klímastratégiájában és mobilitási tervében
- aktív fellépésünknek is köszönhetően bringasáv lesz a Podmaniczky utcán - Legfontosabb kérésünk, a gumik cseréje után könnyebb, ezzel népszerűbb lett a Bubi
- Több javaslatunkat beépítve indítanak kerékpáros fejlesztéseket Pesterzsébeten
- Újpesten kerékpárral kétirányúsították az egyetlen Dunakeszi felé vezető kisforgalmú útvonalat
- A XIII. kerületben javaslatunkra:
- kétirányúsítottak biciklivel a Visegrádi utcát
- tucatnyi kerékpártárolót helyeztek ki (1,2,3) - Bejelentésünk nyomán roncsbicikliket vágtak le egy erzsébetvárosi tárolókból, a kis ügy precedens lehet más, tétlenkedő kerületeknek.
- Küzdöttünk érte, idén is megnyílt hétvégente a pesti alsó rakpart. Fotók a népszerű bringás korzóról itt, itt, itt és itt.
- Végre lesüllyesztették az Orczy tér balesetveszélyes szegélyeit.
A budapesti agglomerációban:
- Átadták a Budapest és Dunakeszi közti Eurovelo kerékpárutat, amiért 2007 óta lobbiztunk
- Építési engedélyt kapott az Eurovelo 6 Érd és Százhalombatta közti szakasza, amiért másfél évtizede küzdünk
- Több komfortjavító javaslatunk épül be a szentendrei 11-es út felújítási terveibe
- Elértük egy terelőútvonal kijelölését Szentendrén az Eurovelo 6 kerékpárút lezárása alatt
Balatonon:
- Egyre kényelmesebb a Balatonkör. Lellén a javaslatunkra kétoldali kerékpársáv váltotta fel a nehezen használható bicikliutat, amit csak favágások árán lehetett volna szélesíteni
- Aszófőnél elértük, hogy az építkezés idején ne az országútra tereljék a kerékpáros túrázókat
- A Balatonfüredről Tihanyra vezető műúton sikerült megakadályozni egy balesetveszélyes gyalog-kerékpárút építését
Szegeden:
A szegedi bringás mozgalom egyik legnagyobb sikerét értük el az Oskola utcán és a Belvárosi híd hídfőjében, ahol mostantól irányhelyesen lehet biciklizni, szélesebb, jó minőségű felületen. Egy évtizede még tüntettünk érte, majd bevontak a tervezésbe.
A projektnek még nincs vége, folytatódik a Stefánia átépítése, új gyalogos-kerékpáros övezetet jelöltek ki a Deák Ferenc utcán, és áttörést értünk el az egyirányú utcákkal kapcsolatban is, a nagykörúton belül számos utca kétirányúvá válik a bicikliseknek.
Részletek és fotók szegedi oldalunkon.,
Székesfehérváron:
5 éves javaslatunk volt, végre megnyitották a Búrtelep (kórház környéki családi házas utcák) egyirányú utcáit ellenirányba a biciklis közlekedésnek.
Javaslatok és vélemények fejlesztési tervekre, stratégiákra, szabályozásokra:
Országosan:
- Tovább folytak a 2017 óta tartó egyeztetések a bringabarát KRESZ-módosításért
- Értékeltük a Nemzeti Kerékpáros Stratégia tervezetét
- Véleményeztük a TOP Plusz 1.2.1-21 pályázati felhívást, ami alapján kerékpárutak épülhetnek majd.
- Véleményeztük az új Útügyi Műszaki Előírást az útburkolati jelek és jelzőtestek tervezéséről és alkalmazásáról
- Egyeztettünk a MÁV Start, MÁV-HÉV, MÁV Volán kollégáival a kerékpáros szállítás fejlesztéséről, kerékpártárolókról, balesetveszélyes átjárók labirintuskorlátairól, és közös kommunikációs tevékenységekbe kezdtünk a vonatközlekedéssel kapcsolatos tájékoztatástól kezdve az Inkább bringázz kampányunk megjelenésén át a vasúti kerékpáros tájékoztatások frissítéséig.
- A Danube Cycle Plans projekt keretében BYPAD audit készül Magyarországra a KTI gondozásában. Szakértői munkacsoportagokként részt vettünk a hazai intézményrendszert is elemző kerékpáros kérdőív validálásában, mely beépül a készülő új Nemzeti Kerékpáros Stratégiába.
- Javaslatokat fűztünk a Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely pályázat kiírásához
- A Volán buszok kerékpárszállítási lehetőségeihez is hozzászóltunk.
Vidéki fejlesztések:
- A 19 megyét érintő, “A térségi jelentőségű kerékpárutak előkészítése” projekt keretében főleg Tata, Tárnok-Kápolnásnyék, Kecskemét-Nyárlőrinc, Vitnyéd-Fertőendréd, Mosonmagyaróvár - Jánossomorja, Somogyvár-Lengyeltóti és Zala-megye kerékpárút terveit értékeltük.
- Részt vettünk Az Interreg–IPA Magyarország–Szerbia Határon Átnyúló Együttműködési Program egyeztető ülésein, melyek célja a határátkelés és a kapcsolódó közlekedési útvonalak fejlesztése
- A 2021-27-es időszak fejlesztéseit megalapozó megyei kerékpárforgalmi főhálózatok tervezései során véleményeztük a Csongrád-Csanád, és Győr-Moson-Sopron megyei hálózati terveket, valamint Hódmezővásárhely külterületi kerékpárút-hálózatának vázlatterveit.
- Az Eurovelo 6 (dunamenti kerékpárút) és Eurovelo 14 (vagyis a Budapest-Balaton és Balatoni Bringakör) mellett több kiemelt turisztikai fejlesztési térség kerékpárútjainak (Pannonhalma-Győr, Tokaj-kör) tervezését és kivitelezését figyeltük
- A Budapest-Balaton útvonalon hozzászóltunk a Polgárdi – Székesfehérvár közt épülő szakasz terveihez a pákozdi szakaszán egyeztetésen és egy új nyomvonal-javaslat bejárásán voltunk. Pákozdon tesztjelleggel, a meglévő gyalog-kerékpárút terhelésének enyhítésére kértük kerékpározást tiltó táblák leszedését a Budai úton
- Debrecen készülő Fenntartható Városfejlesztési Stratégiájába tettünk projektjavaslatokat, és résztvettünk a Debrecen - Vámospércs kerékpárút tervzsűrijén, valamint a Zöldülő és Kiszolgáló Város Munkacsoport októberi ülésén
- Szegeden kértük, hogy vonjanak be az új Tisza-híd és a kapcsoló infrastruktúra fejlesztése, illetve a körút tanulmánytervének készítésébe. Résztvettünk a Balástya felé, a Bajai úton az autópálya fölött, és az Algyői hídig vezetett kerékpárút tervezésének nyitó egyeztetésén.
- Székesfehérváron újraindítottuk a közlekedésszakmai egyeztetéseket az önkormányzattal - Szombathelyen a készülő Fenntartható Városi Mobilitási Terv (SUMP) szakmai egyeztetésén jártunk.
- Beszálltunk a Velencei-tavi Bringakör fejlesztését célzó civil kezdeményezésbe, kisebb beavatkozásokat kértünk a tókerülő útvonalon
- Balatonszepezden a part menti kerékpárút elleni tiltakozás miatt javaslatot tettünk egy teljesen új nyomvonalra Révfülöp és Zánka között.
- Veszprém környéki települések terveivel is foglalkoztunk.
Budapesti agglomerációs fejlesztések:
Kerékpáros kertváros
- A Budapest Fejlesztési Központ megbízásából készülő Kerékpáros Kertváros (Budapesti agglomerációs kerékpárforgalmi hálózatfejlesztési stratégia) projektben közlekedési és kommunikációs területen is dolgozunk.
- A stratégiakészítés Helyzetértékelés című első része elkészült, aminek a bírálatán dolgoztunk hétről-hétre. Ezután a 150 település adataira alapozó koncepció, azaz a hálózati terv készítése következik, egy szemléletformálási kézikönyvet is készíteni fogunk.
- A stratégiakészítés része volt az általunk is terjesztett, tagjaink által is kitöltött lakossági kérdőív és térképes problémafelmérés, valamint a mérnökünkkel és helyi vezetőinkkel lefolytatott mélyinterjúk is.
- A Kerékpáros Kertváros konferencián a BFK, a MÁV, a budapest-környéki államtitkárság, települési polgármesterek, fejlesztések felelősei és a téma szakértői körében adtunk elő arról, milyen lehetőségei és haszna van a kerékpáros közlekedés fejlesztésének a nagyvárosi agglomerációban.
További agglomerációs javaslatok:
- Budapest elővárosi vasútállomások elérhetőségének fejlesztése projektben B+R tárolókkal kapcsolatos tapasztalatainkról és elvárásokról írtunk
- Budakörnyéki kerékpárturisztikai hálózat fejlesztési terve
- Gödön helyi fejlesztési igényeket mutattunk be az alpolgármesternek.
- H6 HÉV ráckevei hídja
- Nagymaroson állásfoglalást adtunk a strand lépcsői mellé építendő tolósínek kapcsán
- Verőce belterületi Eurovelo 6 szakaszának lehetséges átalakításáról is állásfoglalást készítettünk a polgármester kérésére
- Zebegényben találkoztunk az új polgármesterrel, egyeztettünk az együttműködésről
Budapest:
- A budapesti kerékpáros fejlesztésekért felelős BKK, BFK, kerületek és Fővárosi Önkormányzat felé ezekben a témákban tettünk javaslatokat:
- Aktív- és Mikromobilitási Stratégia
- Aquincumi híd
- Blaha Lujza tér felújítása: kerékpáros nyomok és terelőútvonal
- Bajza - Bulcsú utcai alagút felújítása idejére alternatív nyomvonaljavaslatok
- BKK kerékpáros térkép
- Bubi bővítés a VIII. és XI. kerületben
- Bubi indulására gyorsan kialakítható új kerékpársávokat kértünk.
- Budai Fonódó Villamos II. ütemének (Szt. Gellért tér – Kopaszi-gát) újratervezése
- Budakeszi úti buszsáv tervezése
- Budapest-Balaton bringaút fővárosi szakaszai
- Csalogány utcába kerékpártámaszokat kértünk
- Csengery utca humanizálása
- Déli pályaudvar és környékének kerékpáros megközelíthetősége
- Diószegi – Elnök utca fejlesztése
- Duna budai (Komjádi uszoda – Batthyány tér) és pesti (Parlament – Fővám tér) rakpartját érintő Duna-Buda és a Rak-Park projektek
- Erzsébetváros közlekedési problématérképét állíthatod össze a közreműködésünkkel elkészült Partimap kérdőívben
- Eurovelo tervezések:
EV6 Észak-Buda: Városhatár – Lánchíd között
EV6 Dél-Buda: Mezőkövesd utca – Campona utca között
EV6 Észak-Pest: Megyeri csárda – Északi vasúti híd között
EV14 budapesti szakasz: Duna – Törökbálint között - Ferencvárosi alpolgármesteri találkozó kerületi javaslatokkal
- Galvani híd és kapcsolódó úthálózata tervei
- Kelenföld intermodális csomópont kerékpáros megközelíthetősége és B+R telepítések
- Kelenföld és Albertfalva forgalomtechnikai felülvizsgálata
- Közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási terv
- Kvassay híd
- Mester utca
- Mészáros utcai buszterminál ötlete
- Október 23. – Irinyi József utca
- Petőfi híd kerékpáros fejlesztési lehetőségeit vizsgáló tanulmányhoz
- Pesti alsó rakpart
- Szegedi úti felüljáró tervezése
- Szegedi úti rendelő előtti kerékpárút gyalogos konfliktusainak kezelése
- Szent István körút kerékpáros fejlesztési lehetőségeit vizsgáló tanulmány
- Széna tér felújítása
- Szilágyi Erzsébet fasor
- Üllői út XVIII. kerületi szakaszának
- Üllői út – Ecseri út csomópont tervei
- Üllői út Szarvas csárda és városhatár közötti szakasza
- Vízivárosi forgalomcsillapítás
- V. kerület meghívására egyeztettünk a Vagyongazdálkodási Osztály képviselőivel a kerület kerékpározhatóságáról, és javaslatot adtunk az aktív közlekedési módok fejlesztésére
- VIII. kerületi alpolgármesterrel egyeztetés
- XVI. kerület alpolgármesterének javaslatok
- XVII. kerület következő 10 éves akciótervének kerékpáros munkarészéhez adunk javaslatokat.
- Zugló és Újpalota között új átjárót szeretnénk
Népszerűsítő kampányok, szemléletformálás:
- Bringázz a munkába kampányunkat a járvány és a lezárások miatt Inkább bringázz szlogennel folytattuk országosan, valamint kiemelten 7 különböző városra koncentrálva.
Városokra szabott kampányok és az üzenetünket sokszorosító nyereményjátékok mellett a kerékpáros munkába járást népszerűsítő workshopokat tartottunk a helyi cégeknek.
Informatív cikket írtunk a használtbringa-vásárlás titkaitól kezdve a céges bicikliflotta adózásán át, az alkalmi viseletben bringázásig.
Folytattuk a szabadidős bringázóknak szóló „Bringázz hétköznap is!” kampányt, valamint az őszi-téli biciklizést is ösztönöztük.
Ősszel rekordszámú, 59 helyszínen tartottunk ősszel bringás reggelit az egész országban.
Itt olvashatod a 2021-es kampány összefoglalóját. - Szemléletformálási kézikönyvet írtunk a BKK-nak
- Lezárult a Metrópótló kampányunk.
- Tanácsokat adtunk a Közlekedéstudományi Intézet kerékpározást népszerűsítő kampányához
- Kiemelten kommunikáltuk a bringázás előnyeit dugók esetén. A Nyugati pályaudvar lezárása kapcsán egy térképet is készítettünk a pótállomások megközelítéséhez
- Résztvettünk a Cetelem Zöldsuli programjában
- Résztvettünk az Év kerékpárútja kiválasztásában és közönségszavazásában
- Összeállítottuk Budapest és környéke kerékpárboltjainak és szervizei, valamint a Balaton körüli kerékpárboltok, szervizeket és kölcsönzők térképét
- Két új kelet-pesti útvonallal bővítettük a városi szabadidős túraajánlónkat és bemutattuk a Sashalom – Kőbánya közti útvonalat is
Felemeltük a szavunkat, tiltakoztunk:
- Amiért a Kerékpárosklub helyett az Autóklubbal egyeztetve döntött a főváros a nagykörúti kerékpársávok kisebb átalakításáról
- Egyre hangosabban állunk ki a terelés nélküli kerékpárút-lezárások vagy felbontva hagyott bicikliutak ellen.
Felhívtuk a figyelmet a Csepelre vezető kerékpárút és a Gogol utcai kerékpárút terelés nélküli szűkítésére és lezárására.
Dél-pesti csoportunk felháborító videót posztolt az Üllői úti kerékpárút lezárásáról,
Viaskodtunk a hivatalokkal a XXII. kerületi Növény utcai átkelő botrányos felbontása miatt,
Az általunk már másfél éve jelzett balesetveszélyes Bajcsy Zsilinszky úti szegélyben eleső bringást figyelmeztették. - Az Erzsébet-híd bringázhatóságáról szálltunk vitába a budapesti főépítésszel
- Felszólaltunk a Tihanynál kivágott fa ügyében, nagyobb figyelmet kérve a tervezőktől
- Hetekkel korábban megszüntették a pesti alsó rakpart bringás-gyalogos megnyitását.
- A legproblémásabb debreceni kerékpárút-szakaszokra hívtuk fel a figyelmet
- Verőce és Vác között szalagkorlátot kértünk a 12-es út mellé, hogy ne sodródjon ki több auto az Eurovelo 6 kerékpárútra.
Felvonulások:
- A 2020-ban elmaradt, 2021 nyáron megrendezett I bike Budapesten újra megmutattuk, milyen jó város a bringás város, amikor gyerekektől idősekig mindenki kerékpárra tud ülni ott is, ahol máskor nem igazán. Területi szervezeteink a város több részéből hoztak be csapatokat a starthoz.
- Győrben kerékpáros felvonulást tartottunk a Klímaexpohoz kapcsolva.
- Székesfehérváron újra megszerveztük a Critical Mass-t.
Utcai akciók:
- Másfél év után újra országos lámpaszámlálást tartottunk. Eredmények itt
- Dunakanyari csoportunk Vác és Verőce között megtisztította a sárral és avarral ellepett Eurovelo bringautat, a teniszlabdákkal fedték be a bicikliút melletti veszélyes betonvasak csúcsait
- A Szeged-szőregi halálos baleset után bejártuk az egész útvonalat a határig, és fluoreszkáló festékkel láttunk el nehezen észrevehető padkákat, póznákat
- Székesfehérvári csoportunk újrafestette a bodajki és Gaja-völgyi Összetekerünk túraútvonalunk jelzéseit
- 5 budapesti és 2 vidéki helyszínen leptük meg Mikulás napján a bringás közlekedőket. Székesfehérváron Keresd a Mikulást biciklin! programot hirdettünk.
- Dél-budai csoportunk fényvisszaverő csíkkal tette láthatóvá a dunaparti gát behajtáselleni oszlopát, és sövényt nyírt a Szerémi kerékpárúton, valamint Budafokon. Sövényt irtottunk a dél-budai dunaparti bringaúton.
Oktatás:
- 20000 db Kerékpárosklub Kisokost adtunk ki az ORFK-OBB támogatásával. A soha nem látott mennyiségből oktatási intézmények, önkormányzatok, helyi közösségek és eseményeink résztvevői kaptak. Csak Székesfehérvárra 1500 darabot adtunk.
- Több száz ezres nézettségű, 3 részes oktatóvideót készítettünk, amiben közlekedési szituációkat és különböző élethelyzeteket mutatunk be.
- Bebiciklizés oktatóprogramokat tartottunk Erzsébetvárosban, Ferencvárosban, Józsefvárosban, Óbudán, Terézvárosban, Szegeden, Székesfehérváron, Sashalmon és a Metrópótló kampány részeként 3 budapesti városrészben.
- Oktatóvideót készítettünk a Bebiciklizés alapján tipikus közlekedési helyzetekről
- Virtuális szegedi Bebiciklizés sorozatunkban útvonalmagyarázó videókat készítettünk a megújult belvárosi hídfőről, a József Attila sugárútrol, a Temesvári körútról, és a Szilléri sugárútról.
- Tanulni voltunk egy barcelonai példákat bemutató workshopon és a Velo-City konferencia előadásain
Nemzetközi együttműködések
- A világ legnagyobb bringás konferenciáján, a VeloCityn adtunk elő a hazai kerékpározás helyzetéről és a koronavírus első hullámában elért budapesti fejlesztésekről
- A glasgow-i klímacsúcson résztvevő döntéshozóktól kértük több mint 250 szervezettel közösen a kerékpározás napirendre vételét
- Az új holland nagykövetnek és hollandiai cégvezetőknek adtunk elő a magyar kerékpáros közlekedés helyzetéről és a Kerékpárosklub munkájáról
- Segítettünk egy IKOP Plusz programokat felmérő EU-s kutatásban.
Cikkek, előadások
- Részletes bemutattuk, hogyan győzik meg külföldi városokban a kerékpáros fejlesztések ellenzőit
- Cikkeket fordítottunk arról,
Hogyan teker több száz gyerek közösen a suliba Barcelonában,
Mi az a 10 ok, amiért a gyalogosok is örülhetnek a kerékpározás fejlesztésének,
Milyen városokban tekernek többen esőben és hideg időben. - Előadásokat tartottunk
A debreceni urbanisztikai és a szegedi SASMOB konferencián a kerékpáros munkába járás ösztönzéséről,
A kerékpározás vírushelyzet alatti változásairól közlekedésszakmai körökben,
Szemléletformáló programok önkormányzatokat felkészítő workshopjain,
A kerékpározás népszerűsítéséről a fővárosi aktív- és mikromobilitási online konferencián. - Meghívott vendégként
Civilek és önkormányzatok együttműködéséről meséltünk a NIOK podcastjában és a Közélet Iskolája konferenciáján.
Közlekedésről és érdekérvényesítésről a Gödör Klímaklub kerekasztal beszélgetésén. - Bemutattuk és értékeltük az Alsó- és Felsőörs közti, a csopaki és a balatonszéplaki új kerékpárutakat
Túrákat is szerveztünk:
- Kecskeméten újra megszerveztük a SZÉP Kihívás teljesítménytúrát
- Óbudáról Szentendrére és Nagymarosra
- Kelet-pesti partnereinkkel megrendeztük a II. Kertvárosi kerékpáros kincskeresőt és holdfénytúrát szerveztünk az új Naplás-tavi kilátóhoz.
Kitelepültünk:
- Bel-budai csoportunk kitelepült a Vízivárosi Borral Oltó fesztiválra
- Erzsébetvárosban a Zöld Kerék Fesztiválon voltunk
- A bringázást népszerűsítettük a Klímatüntetésen.
- Debrecenben a Mobilitási Eljutási Versenyen népszerűsítettük a kerékpározást, a DKV Zrt. által rendezett Autómentes Napon KRESZ-totóval vettünk részt.
- Székesfehérváron
Kikísértünk egy csoportot a velencei IV. Decathlon Kerékpáros Családi Napon, ahol kicsiknek biciklipályával, nagyoknak KRESZ-teszttel készültünk,
A "Hogyan biciklizz egészségesen?" eseményen az egészéges testtartást,
A "Tanuld meg a bicikli szerelés alapjait!" eseményen meg a bringaszerelés alapjait mutattuk be.
A Mobilitási héten Bringás uzsonnát szerveztünk, Bebiciklizést tartottunk,
Bemutatót és gyerekprogramot a Tisztán látszik! fesztiválon,
Dr. Cser-Palkovics András polgármester, Pukler Gábor a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke és Laskay Lóránt, a MÁV-START Zrt. értékesítési igazgatója részvételével közös kerekasztal beszélgetésen vettunk részt.
Ügyességi pályát, tréfás KRESZ vetélkedőt vittünk az agárdi Oktoberfestre. - Kint voltunk a Charity Festen
- Kerékpártárolót üzemeltettünk a Strand fesztiválon és a Szegedi Ifjúsági Napokon.
- Kint voltunk a Mutánsbringatalálkozón.
Jótékonykodtunk:
- Győri tagjaink a koronavírus harmadik hullámában is segítettek a veszélyeztetett időseken.
Szervezeti újdonságok
- A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozata Kerékpáros Szakosztályának elnökségi tagjává választották Emődy Barbit, a Közlekedési Munkacsoportunk vezetőjét
- Új kedvezményadó-helyeink lettek klubtagoknak
- Bekerültünk a Magnet Bank Közösségi Adományozási Programjába, ahol sokan támogattak minket.
Díjazták is a munkánkat:
- Civil-díjat kaptunk a 2020-ban kerékpársávokat elérő érdekérvényesítő munkánkért
- Bekerültünk a legmenőbb magyar logók kötetébe.
Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját!